Pagina 4 van 4

Re: Het Flexnet

Geplaatst: ma 03 jan 2022, 13:05
door umbusko
Maar daar hebben we wel al een oplossing voor in de vorm van de sjablonen RouteRijHStation en RouteRijHPlaats.

Re: Het Flexnet

Geplaatst: zo 24 dec 2023, 13:26
door huibf
Hoe kunnen we in een net overzicht GRENSoverschrijdende Flexnetten rankgschikken.
Ik heb ze nu in een apart stukje geplaatst.

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gren ... ervoerders

Re: Het Flexnet

Geplaatst: vr 19 jan 2024, 21:22
door Etienne
Er blijkt in West-Vlaanderen zelfs nachtflex te bestaan, in aansluiting op de nachtbussen vanaf een bepaalde vast bediende halte.

Re: Het Flexnet

Geplaatst: zo 23 feb 2025, 20:34
door huibf
Zijn de huidige vlinders in Limburg geen flexlijn inmiddels ? Sinds dit jaar kan je namelijk Kris-Kras reizen.

De haltetijden zijn namelijk als 'voorbeeld' weergegeven en er kan kris-kras worden gereist (tussen de vlinderhalte in) er is ook geen 'freqeuntie'
Ik wil ze deze week wijzingen naar het Flexnet principe en ze dan Vlinder Venlo, Vlinder Sittard en Vlinder Venray te noemen.

De andere vlinders (en de voormalige vlinders in Venlo) zijn wel volgens een vaste patroon en vaste tijden.

Re: Het Flexnet

Geplaatst: zo 23 feb 2025, 22:41
door umbusko
Kriskras reizen kon eerder ook al. Maar er is wel degelijk een frequentie: op het station staat namelijk altijd een busje klaar, dat zonder reservering gebruikt kan worden en volgens dienstregeling vertrekt (2x/uur in Venlo en Sittard, 1x/uur in Venray). De route en de bijbehorende tijden zijn inderdaad slechts een richtlijn, afhankelijk van wie waar moet zijn. Daarom mijn verzoek om de pagina's te laten zoals ze zijn.

Re: Het Flexnet

Geplaatst: ma 24 feb 2025, 06:32
door huibf
Maar waarom afwijken van de flexpagina's ?
Naar mijn weten rijden de andere vlinders (buiten Limburg) wel volgens een dienstreging (zoals vroeger de lijntaxies) dat dan niet precies de route wordt gereden is logisch.

Ik denk dat Arriva een 'route' en lijnnummer gebruikt voor hun flex system is dat ze gewoon naar voren komen in de reisplanners (hulde).

Re: Het Flexnet

Geplaatst: ma 24 feb 2025, 14:25
door umbusko
Ik zie het verschil met de andere Vlinders niet? Zoals ik al probeerde uit te leggen, rijden ook de Vlinders in Limburg volgens een dienstregeling. Ze hebben vaste vertrektijden vanaf het station. Wat dat betreft is het toch echt meer een lijntaxi dan een flexnet.

De boekingsmodule doet wel alsof je op ieder willekeurig moment een rit kunt boeken, maar zo'n aanvraag zal dan toch ingepast moeten worden in de dienstregeling van het busje.

Re: Het Flexnet

Geplaatst: vr 18 jul 2025, 00:45
door Dionysusnu
Is er een manier om FlexCat toe te voegen zonder het als tekst op de pagina te krijgen? HalteTaxiRRReis bedient alle stations in Gelderland. Om die allemaal op te sommen voelt overbodig, maar zonder de FlexCat komt het flexnet niet bij de stationspagina's te staan.

Re: Het Flexnet

Geplaatst: vr 18 jul 2025, 17:15
door iamthedutchdude
Ik zou de sjabloon FlexTop kunnen aanpassen zodat je die stations in één tabel kan zetten, waarbij die tabel dan verborgen wordt. Al zou ik het (gezien de volledigheid) ook niet onlogisch vinden om de stations wel gewoon te noemen...

Re: Het Flexnet

Geplaatst: vr 18 jul 2025, 17:28
door Dionysusnu
Als je FlexTop verborgen maakt, dan zou ik dat bij FlexCat zelf doen; FlexTop zorgt alleen maar voor een mooi tabelletje, wat dan niet nodig is.

Re: Het Flexnet

Geplaatst: vr 18 jul 2025, 18:00
door iamthedutchdude
Zojuist even gekeken, maar dat kan ook inderdaad... Ik koos voor FlexTop aangezien je in dat sjabloon meer ruimte hebt om extra informatie toe te voegen (tweede parameter, waarin je dan dus zou kunnen aangeven waarom je voor het verbergen kiest). Daarnaast staat de informatie dan iets gestructureerder op zo'n pagina (dus niet de ene keer FlexCat los en de andere keer FlexCat als onderdeel van een structuur die voor een tabel zorgt), wat het ook voor andere gebruikers makkelijker maakt om te kunnen onderhouden.