Pagina 4 van 56

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 13:49
door Suus
De verlenging naar Kamp-Lintfort zal niet aanstaande december plaatsvinden. Tussen Duisburg en Moers worden de tussenritten van de RB31 overgenomen (die rijdt nu 2x/uur tussen Duisburg en Moers) dus zonder stops in Meiderich Süd en Rheinhausen Ost. Huidige exploitant van beide lijnen is nu NordWestBahn, dus dat blijft zo.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 14:57
door regenmaker
TomSteyl schreef:... en de verlenging naar Moers en Kamp Lintfort?
Waarschijnlijk wordt dit 2021 of later.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 17:01
door TomSteyl
Dank Suus en Regenmaker voor de antwoorden!

@Suus
Begrijp ik goed uit je woorden dat de verlenging naar Moers via Oberhausen dus gevolgen heeft voor de tussenslagen Duisburg-Moers? Wordt daarmee dan een soort van ringlijn gemaakt?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 17:22
door Suus
Er wordt geen nieuwe infrastructuur in gebruik genomen voor die doorgaande verbinding. Had jij iets anders in gedachte? Het wordt tussen Oberhausen en Duisburg een van de twee vervangers van de wegvallende S2.

Ter verduidelijking een routekaartje:
Afbeelding

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 17:46
door diederickx
Overal waar in de voorgaande discussie DU-Meiderich Süd staat, wordt vermoedelijk DU-Hochfeld Süd bedoeld. Anders snap ik het niet meer.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 17:55
door Suus
Dat zou goed kunnen, ik zag Süd dus dacht dat het over het station tussen Duisburg Hbf en Duisburg-Rheinhausen Ost ging.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 19:26
door Ardan
Vanaf Meiderich-Süd kun je ook naar Kamp Lintfort, alleen dan wel rechtstreeks en niet via Moers.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 19:54
door diederickx
Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen: Niet via Duisburg Hbf. De spoorlijn die vanaf Meiderich Süd de Rijn over gaat, komt toch onherroepelijk in Moers uit?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 20:59
door Suus
Ardan schreef:Vanaf Meiderich-Süd kun je ook naar Kamp Lintfort, alleen dan wel rechtstreeks en niet via Moers.
Ik heb daar wel een dubbelsporige geëlektrificeerde spoorlijn naast het station zien lopen (er lijkt geen verbinding te zijn met de diesellijn in het station Meiderich Süd) maar ik dacht dat het naar de cokes- en staalfabrieken liep, niet over de Rijn :o

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 22:11
door Ardan
Die gaat de Rijn over inderdaad, en buigt dan linksaf naar Moers waar je rechtdoor naar Kamp-Lintfort kon. Nu kun je niet meer rechtdoor want dat is opgebroken maar wordt dus weer heraangelegd? Of wordt dat toch vanuit Moers gedaan?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 01 jan 2019, 23:01
door Suus
Nee, de treinen rijden vanuit station Moers verder tot het voormalige station Rheinkamp, daar maken ze kop en rijden ze over de oude steenkoolafvoerlijn naar Kamp-Lintfort. Het definitieve eindpunt komt op het terrein van de in 2012 gesloten steenkoolmijn Bergwerk West.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 jan 2019, 07:42
door regenmaker
Keolis is niet de enige die treinen laat uitvallen. Ook de nordwestbahn heeft er last van, o.a. door veel ziekmeldingen. Het lijkt erop dat het personeelstekort steeds erger wordt in Duitsland.

WAZ

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 jan 2019, 08:35
door Suus
Abellio in Sachsen-Anhalt heeft nu inderdaad hetzelfde probleem. En vorig jaar was Erixx ook getroffen.

Maar Keolis is wel de enige waar ze ook structurele materieelproblemen hebben na twee aanrijdingen met auto’s.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 09:00
door regenmaker
Ik zag dat in Elten al wat metalen perrons zijn opgebouwd. Dan zal de RE19 daar binnenkort wel gaan stoppen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 09:27
door Meltrain
Volgens de Wiki wordt dat station pas over 4 jaar geopend. :|

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 09:35
door regenmaker
Er is blijkbaar besloten een provisorisch station aan te leggen. Per 9 juni 2019 moet er gestopt worden.

NRZ

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 10:36
door Daniel
Een bron zonder betaalmuur is allicht handiger:

Was die Bahn für Elten plant
Emmerich - Im Frühjahr 2019 soll der Personennahverkehr auch von Elten aus starten. Voraussichtlich vier Jahre später, wenn das dritte Gleis gebaut wird, soll aus dem zunächst provisorischen ein regulärer Haltepunkt werden.

Weiterlesen

Plannen van de spoorwegen voor Elten
Emmerich - In het voorjaar van 2019 moet het openbaar personenvervoer vanuit Elten starten. Naar verwachting wordt vier jaar later, als het derde spoor gebouwd is, het provisorische station een reguliere halte.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 11:07
door regenmaker
Vaak als je een artikel via Google bekijkt dan kan je wel het hele artikel lezen, dus heb geen betaalmuur gezien.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 11:27
door Nitein-Repart
Even wat anders:

Ik heb het gevoel dat bij Keolis alle benodigde treinstellen weer in bedrijf zijn. Op dit moment, op geen enkele lijn uitval van treinritten. Chapeau!

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 12:58
door Suus
DB Regio heeft een materieelwisseling uitgevoerd op de RB37 Duisburg Hbf - Duisburg-Entenfang. Door de overgang van de RE11 naar Abellio kan en wordt er nu een treinstel type 426 inzet. Daarmee is de inzet van de serie 628 in NRW nu verleden tijd (tenzij de Kurhessenbahn ze nog heel stiekem inzet op de dienst Erndtebrück - Marburg).

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 13:06
door cassie127
Bij de Kurhessenbahn is in ieder geval de 628 676 niet meer actief. Deze zou nu in Karsdorf als reserve aan de kan staan. Al staan er ook een heleboel oude die niet meer in gebruik zijn in Mühldorf am Inn.

Op 9 december 2018 is er wel een nieuw contract ingegaan. Met dit contract zouden er 27 treinstellen type br 642 in dienst komen die de br 628 en br 646 zullen moeten vervangen. https://www.kurhessenbahn.de/kurhessenb ... euge.shtml

Mogen ze deze pagina wel eens gaan bijwerken https://www.kurhessenbahn.de/kurhessenb ... park.shtml

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 jan 2019, 14:20
door Suus
Op de dienst Marburg - Brilon Stadt ben ik geen 628 tegengekomen vlak na kerst, alleen maar Desiro, deels nog met stickers van Bahnland Bayern. Er stond nog wel een 628 in Korbach op het opstelterrein.

De 628 van de Kurhessenbahn heb ik die dagen wel twee keer in actieve dienst gezien op de lijn Kassel - Bad Wildungen, dus ze zijn nog steeds niet weg :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 17 jan 2019, 11:06
door Suus
Wordt steeds gekker bij de Eurobahn. Nu rijdt er een KISS van de Westfalenbahn op de RB66 Münster - Osnabrück :shock:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 17 jan 2019, 11:30
door Nitein-Repart
Alleen maar beter, tenminste materieel met fatsoenlijke capaciteit voor die ene regionale trein per uur wat er rijdt tussen twee Grössstädte op 55 km afstand van elkaar.

En blijkbaar helpt het, want op geen enkele lijn van Keolis is er nu een verstoring. Hoop dat Keolis dat volhoudt.

En trouwens, gaat Arriva vanaf maandag naar Aachen rijden per spoor? Het is oorverdovend stil met de LIMAX.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 17 jan 2019, 12:45
door dennistd
Suus schreef:Wordt steeds gekker bij de Eurobahn. Nu rijdt er een KISS van de Westfalenbahn op de RB66 Münster - Osnabrück :shock:
Die rijdt er volgens mij al zeker een paar weken.