Pagina 4 van 14
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 14:58
door Voyager
Suus schreef:NS mag dat wel, want er zijn geen afspraken over gemaakt. De concessie is ongeveer tien A4'tjes, daar past dit echt niet bij hoor.
Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 14:59
door cassie127
Ze mogen het uiteindelijk wel. Maar dan moeten ze het op die automaten niet mogelijk maken om een kaartje te kopen naar een station waar de ICE niet stopt en een verwijzing op de NS automaat naar de Abellio automaat
Dat zou op zijn minst nog een goede tijdelijke optie zijn. In Venlo verwijst men ook al standaard naar de Duitse automaten omdat die voor bijna alle reizen goedkoper zijn dan de NS automaat
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 15:03
door Suus
Voyager schreef:Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
In het advies dat Locov afgeeft staat alleen ze het ongewenst vinden, nergens staat dat het niet mag. NS moet wel de adviezen in overweging nemen, maar is niet verplicht zich eraan te houden.
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 15:05
door Z2N
NS mag het gewoon, er is geen enkele regel on de concessie die het verbiedt, en geen enkele regel op nationaal of europees niveau die het tegen houdt. En het is ook niets bijzonders, het zijn gewoon twee tariefhuizen die naast elkaar bestaan maar die allebei geldig zijn bij dezelfde vervoerder. In landen als Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk (muv Noord-Ierland) doodnormaal, hier in Nederland is het nieuwer maar ook niet onbekend: toen rond de grote steden de strippenkaarten nog geldig waren verkocht NS ook losse kaartjes die duurder waren, vanwege de drempel van acht tariefeenheden.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 15:06
door Voyager
Suus schreef:Voyager schreef:Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
In het advies dat Locov afgeeft staat alleen ze het ongewenst vinden, nergens staat dat het niet mag. NS moet wel de adviezen in overweging nemen, maar is niet verplicht zich eraan te houden.
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Een ICE heeft andere voorzieningen als een stoptrein. Daar betaal je voor. ROVER moet gewoon naar de rechter stappen. Ik denk dat ze een zaak hebben !!
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 15:08
door Suus
Het is Voor Beter OV niet...
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 15:43
door dennistd
Het lijkt me voldoende als NS op de kaartautomaten in Arnhem en Zevenaar een duidelijk sticker aanbrengt: reist u niet met de ICE naar Duitsland? Koop dan uw kaartje bij de Abellio-kaartautomaat.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 15:50
door reisthijs
Dat lijkt me niet voldoende, je kan immers in het hele land kaartjes voor Duitse bestemmingen in de automaat kopen.
Dan lijkt een mededeling op het scherm een slimmer idee, scheelt een hoop stickers plakken.
cassie127 schreef:Kan het niet zijn dat de NS automaat via Oberhausen/Duisburg met ICE rekent en dat je vanaf die stations dan terug moet reizen met een RE of RB lijn richting Emmerich?
Nee, want dan zou een kaartje naar Emmerich nog vele malen duurder zijn. Er wordt gewoon Fernverkehr-tarief gerekend voor de afstand die je reist vanaf Arnhem.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 15:56
door Voyager
Zoals ik al zei: Een ICE heeft andere voorzieningen, service en snelheid als een stoptrein en stopt veel minder. Daarom kan er nooit ICE tarief berekend worden voor een stoptrein. Dit gebeurd binnen Nederland ook niet !!
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 16:05
door Durashift
Suus schreef:(..)
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Dat kwalificeer ik dan als amoreel gedrag van de NS.
Amoreel is: ik ga 120, er staat ook 120 op de borden, maar ik zit wel in een woonwijk."
https://www.trouw.nl/home/het-amorele-s ... ~ae025303/
Hoe moeilijk kan het voor de NS reisplanner nou zijn om te concluderen dat als een klant een enkele reis Utrecht - Wesel boekt, de tarieftabel van NS NL en de Abellio RE19 gebruikt moet worden ipv de NS Internationaal / DB ICE tabel.
Toch gewoon een kwestie van programmeren.. iets waar genoeg tijd voor geweest is.. toch?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 16:09
door cassie127
Daar mogen ze inderdaad wel aan gaan werken... Zeker omdat er steeds meer trajecten komen waar zowel IC als RE/RB zijn of gaan komen
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 16:15
door Voyager
Durashift schreef:Suus schreef:(..)
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Dat kwalificeer ik dan als amoreel gedrag van de NS.
Amoreel is: ik ga 120, er staat ook 120 op de borden, maar ik zit wel in een woonwijk."
https://www.trouw.nl/home/het-amorele-s ... ~ae025303/
Hoe moeilijk kan het voor de NS reisplanner nou zijn om te concluderen dat als een klant een enkele reis Utrecht - Wesel boekt, de tarieftabel van NS NL en de Abellio RE19 gebruikt moet worden ipv de NS Internationaal / DB ICE tabel.
Toch gewoon een kwestie van programmeren.. iets waar genoeg tijd voor geweest is.. toch?
Helemaal mee eens !!!
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 17:01
door en-es
Er zijn ook vier rittenkaarten te krijgen, die zijn iets goedkoper dan vier losse kaartjes.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 17:23
door waldo79
Voyager schreef:Suus schreef:Voyager schreef:Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
In het advies dat Locov afgeeft staat alleen ze het ongewenst vinden, nergens staat dat het niet mag. NS moet wel de adviezen in overweging nemen, maar is niet verplicht zich eraan te houden.
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Een ICE heeft andere voorzieningen als een stoptrein. Daar betaal je voor. ROVER moet gewoon naar de rechter stappen. Ik denk dat ze een zaak hebben !!
Dat mag dan wel zo zijn. Je hoeft hier niet te gaan drammen op een forum (A)
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 17:58
door dennistd
Ik vraag me trouwens wel af waarom hier niet de vervoerder-keuze voor gebruikt kan worden zoals deze ook op bijvoorbeeld Hengelo-Zutphen gesteld wordt door de kaartautomaat.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 19:32
door Daniel
Dat is ook precies wat het Locov voorstelde meen ik te herinneren.
reisthijs schreef:Waarom wel dan? Als je in de NS-automaat een kaartje Amsterdam-Arnhem koopt is dat ook niet geldig op de ICE.
Ehm, dat is het wel degelijk hoor. Je zult er alleen een toeslag bij moeten kopen, maar op zichzelf is dat kaartje gewoon geldig.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 19:46
door groningen
Zelfs een Kruidvatkaartje is met (extra) toeslag gewoon geldig in de ICE (en Intercity Direct). Wat is het probleem?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 20:09
door Z2N
Dat de Abellio RE 19 in deze een kruitvat-kaartjes-trein is, en de ICE die dingen niet zomaar accepteert. NS verkoopt wel kaartjes voor de ICE, maar geen kruitvat-kaartjes. En NS kan wel ICE-tarief rekenen naar stations waar geen ICE stopt, maar zolang NS geen kruitvat kaartjes (of in dit geval VRR- en NRW-vervoersbewijzen, waar beide instanties toestemming voor moeten geven) verkoopt verandert er niets.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 20:19
door en-es
NS moet hierover eerlijk en duidelijk communiceren. Dus op hun automaten erop wijzen dat je voor het gebruik van de stoptrein beter een kaartje uit de andere automaat kan halen.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 20:22
door reisthijs
groningen schreef:Wat is het probleem?
Het probleem is dat je het punt mist.
Voor een binnenlandse reis is bij NS de meerprijs voor de ICE facultatief.
Voor een kaartje van Arnhem naar Duitsland bieden ze geen andere keus dan het ICE-tarief te betalen.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 20:43
door Voyager
Precies !!! Ik voer hier sinds januari al actie voor in Duitsland en in Nederland.
Op dit forum zie ik voor de eerste keer dat iedereen zonder meer voor de NS is, zonder te luisteren of te lezen. Misschien hun werkgever ? Ik ga in ieder geval niet 3 zoveel betalen voor een stoptrein !!
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 21:02
door Durashift
Z2N schreef:Dat de Abellio RE 19 in deze een kruitvat-kaartjes-trein is, en de ICE die dingen niet zomaar accepteert. NS verkoopt wel kaartjes voor de ICE, maar geen kruitvat-kaartjes. En NS kan wel ICE-tarief rekenen naar stations waar geen ICE stopt, (..).
Ja, dus de NS (Internationaal) verkoopt reisbestemmingen tegen een tarief dat zij helemaal niet waar kan maken.. (de niet-ICE stops in DLD)..

Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 21:14
door Voyager
Precies !!
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 21:16
door Z2N
Het 'ICE-tarief' is eigenlijk het gewone tarief, dat voor het deel binnen Duitsland wordt opgelegd door DB. Dit tarief komt uit de zelfde rekenwijze als de normalpreis-vervoersbewijzen van DB. De goedkopere tarieven van Abellio zijn gesubsidieerde vervoersbewijzen vanuit de VRR en de regio NRW, deze kan en mag NS International niet verkopen.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Geplaatst: di 21 mar 2017, 21:25
door Voyager
In de automaten van de DB kun je ook VRR tarief kiezen. Het is regionaal tarief.