Pagina 4 van 4
Re: Eindhoven Centraal
Geplaatst: do 19 dec 2024, 22:25
door RobertT
Dionysusnu schreef: ↑wo 18 dec 2024, 17:55
RobertT schreef: ↑wo 18 dec 2024, 17:51Ken een aantal stations met 2 sprinters per uur,waar het aantal reizigers zeker 3 a 4 keer zo groot is
Welke dan? En dat zij het "slecht" hebben, betekent niet dat Helmond dat ook zou moeten.
Ik zou het vergelijken met Wijchen-Arnhem, daar rijden de
6600 en
7600 4x/u met vergelijkbare reizigersaantallen. En er zit natuurlijk ook een factor
induced demand in.
Ja,dat wel.Tuurlijk hoeft Helmond het niet slecht te hebben,maar stations als Tilburg Universiteit,Hoogeveen,Zoetermeer,Harderwijk en bv Zandvoort hebben eigenlijk wel behoefte aan meer treinen per uur
Re: Eindhoven Centraal
Geplaatst: vr 20 dec 2024, 07:36
door huibf
Het gaat niet over de huidige tijd, maar ver in de toekomt.
Of fe behoefte is in de andere regio's weet ik niet. Cijfertjes zeggen niet alles, ook andere infrastructuren zeggen iets of iets nodig is.
Als de huidige groei in ZOB voorzet is er meer capaciteit nodig. De (economische) groei is in ZOB stukken hoger dan gemiddeld en dat verschil lijkt alleen maar toe te nemen.
Ik denk dat we in ZOB op een tikkende (financiële) tijdbom leven wat betreft ASML. De heke regio hangt vast aan ASML, tot aan de kinderopvang toe.
Maar geen actie ondernemen als een nieuwe busstation, Treinstation Airport en meer treinen en bussen is ook niet gewenst.
Re: Eindhoven Centraal
Geplaatst: vr 30 mei 2025, 16:31
door tjoektjoek
Voor mensen die meer willen lezen over de ontwikkelingen rondom Eindhoven Centraal.
Op de website van Prorail staan diverse documenten over kansrijke oplossingen.
https://www.prorail.nl/OV-knoop-eindhov ... plossingen