Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
waarom zouden mensen in de lhbitq+-xyz gemeenschap zich moeten onderscheiden.
Volgensmij wilden ze juist geen speciale stempel. dus hou er mee op. net zoals die zebrapaden in allerlei kleuren, waardoor het geen zebrapaden meer zijn.
Maar goed die kleuren zijn wel fleurig. Gewoon zou houden, voor altijd...
Bij zebrapaden is de truc door niet de witte strepen door de regenboogkleuren te vervangen, maar het asfalt eromheen te kleuren. Bij de reisinformatie zou je als alternatief de blauwe rand rondom de borden regenboogkleuren kunnen geven om toch inclusief te blijven richting mensen met kleurenblindheid.
Als je er problemen mee hebt, klaag dan bij NS, niet hier op dit forum, daar schiet je niks mee op, terwijl je je eigen onmin ermee versterkt en een deel van de LHBTQ+-community pijn mee doet.
Of beter, trek het je niet zo aan. Je hoeft er verder niets mee.
Je hoort dit soort gezeur nooit als er een wandelpoppetje achter de trein staat, je een trein naar Lampegat kan plannen of er sneeuwvlokjes te zien zijn, terwijl dat laatste m.i. de leesbaarheid veel erger vermindert.
Ik ken ondertussen een half telefoonboek aan mensen die ergens in de lhbti+ categorie vallen en daar wordt echt bovengemiddeld vaak met de trein gereisd. NS en Eurostar weten dit trouwens, die hebben beide ontluikende lesbische liefde in reclamecampagnes gebruikt
Bovendien, als er een plek is waar mensen van alle rangen en standen samenkomen, dan is het het openbaar vervoer. En dus ook voor Queer & Pride Amsterdam. Maar als je er niet van houdt vooral alle treinen langs/via/door Amsterdam op 3 augustus vermijden, want dan zit het echt vol
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik wind we helemaal niet op over die kleurtjes. Mooi zelfs. Houden zo.
Maar ik vind de achterliggende reden twijfelachtig.
Daarnaast mag iedereen zijn zoals hij/zij/het wil.
Kortom: je windt je op over (de betekenis van) de kleurtjes.
Dat mag, maar dat wordt door een steeds groter deel van de samenleving niet geaccepteerd. NS laat zien dat ze bij dat deel van de samenleving horen en en-es, Suus, chrysa, trolly, Hainje, TffpaA, Bemined, DDietzen, Z2N en ik lijken daar ook bij horen, zonder dat dat direct betekent dat ze zichzelf als onderdeel van de LHBTIQ+-gemeenschap zien.
Ga lekker in je OT rijden als je niet met lhbt's geconfronteerd wil worden.
Dank weer voor alle input rondom de kleuren op een reisinformatiescherm. Laten we doorgaan met kijken naar de ontwikkelingen in de reisinformatie waarvoor dit topic is bedoeld.
IIVQ schreef: ↑zo 28 jul 2024, 09:11
Kortom: je windt je op over (de betekenis van) de kleurtjes.
Dat mag, maar dat wordt door een steeds groter deel van de samenleving niet geaccepteerd. NS laat zien dat ze bij dat deel van de samenleving horen en en-es, Suus, chrysa, trolly, Hainje, TffpaA, Bemined, DDietzen, Z2N en ik lijken daar ook bij horen, zonder dat dat direct betekent dat ze zichzelf als onderdeel van de LHBTIQ+-gemeenschap zien.
Ga lekker in je OT rijden als je niet met lhbt's geconfronteerd wil worden.
Complete onzin... Je schrijft 'dat deel van de samenleving' dat impliceert dat je mensen in hokjes plaatst en dat is volgensmij dus juist niet de bedoeling daarom lijkt me elke uiting voor een speciale groep (die vlag wordt namelijk steeds uitgebreider met een kleurtje) juist niet de bedoeling.
Ik schrijf ook helemaal niet dat ik niet met LHBTIQ+- geconfronteerd wil worden.
Laatst gewijzigd door huibf op zo 28 jul 2024, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ArrivaBas schreef: ↑za 27 jul 2024, 09:28
Ik heb er wel begrip voor dat NS solidair wil zijn met de LHBTIQA+-community, maar het scherm wordt er praktisch onleesbaar van.
Dat ben ik niet met je eens. Alleen paars is niet zo handig i.c.m. de blauwe letters, maar het gebruik van verschillende kleuren geeft m.i. zelfs meer contrast dan alles blauw-op-wit.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Waar ik wel benieuwd naar ben is dat de onderste twee regels rechts de tekst meer paars lijkt te zijn dan van de rest die donkerderblauw is. Is dat een (unlucky) shot? Zonee, dan is het kennelijk te regelen.
Nu ook via-blokjes op Hvs. Opvallend: Naar Hfd krijgt alleen de Spr via Asd een via, maar naar Gn/Lw staat "Via Amersfoort", dat lijkt me toch de standaardroute (alleen tijdens werkzaamheden kan je via Alm rechtstreeks naar Gn/Lw)
Bij de spr naar Hfd van 17:02 kan je aan de onderste rij bestemmingen niet eens zien of die via Dmn/Asd of Dmnz/Asdz gaat (dat laatste).
Vanaf Hvs rijden normaal gesproken geen rechtstreekse treinen naar Gn/Lw, wellicht dat juist daarom de verduidelijking er staat. Zowel rechtstreeks via Amf als rechtstreeks via Alm zijn omleidingsroutes.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het nut van een omkaderd “via Amersfoort Centraal” echt niet, terwijl er notabene direct onder in normaal leesbare letters “via Amersfoort C.” staat. Voor treinen naar Schiphol vanaf Amsterdam Centraal kan ik het nog begrijpen. Voor de Hoofddorpen, misschien. Bij die via Asd valt daar immers de via-regel weg (althans, op dit moment).
Over het algemeen ben ik voor meer informatie in plaats van minder. Maar dan weer niet per se voor redundante informatie.
Op Hilversum heeft het niet veel nut, maar op Schiphol, Leiden, Amsterdam Zuid en Den Haag Centraal wel. Alleen volgens mij blijft een via bestemming altijd op de borden staan tot het laatste station voor de via bestemming.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km