Pagina 4 van 4
Re: Historische treinseries
Geplaatst: ma 23 nov 2009, 02:04
door Oud forumgebruiker
Vinny schreef:Dan noem je ook een treinserie... De s3500 is de meest 'wandelende' treinserie van Nederland geweest. Volgens mij hebben uitlopers zelfs Leeuwarden ooit bereikt...

Over uitlopers gesproken, in 2005 zat de 3500-serie (in dezelfde vorm als in 2004) gekoppeld aan de 3200-serie van Amsterdam naar Enkhuizen. Zo kon je rechtstreeks bijvoorbeeld Eindhoven-Bovenkarpsel Grootebroek doen met ICM, heel riant. Is overigens ook de reden dat de stopstations op de Enkhuizerlijn destijds met een flink stuk verlengd zijn (en zo smal zijn op het eind): ze kregen 9/10 bakken ICM (trein 3260) en 10 bakken VIRM (treinen 3256/3258) te verwerken.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: ma 23 nov 2009, 10:44
door Vinny
Je kon de volgende plaatsen (eindpunten) bereiken met de 3500:
- Enkhuizen
- Roosendaal
- Leeuwarden
- Groningen
- Harderwijk
- Weert (?)
- Maastricht
- Roosendaal
- Vlissingen (?)
Standaard
- Amsterdam Centraal
- Eindhoven
- Schiphol
Re: Historische treinseries
Geplaatst: ma 23 nov 2009, 15:57
door Meltrain
Schiphol pas sinds begin 2006 en toen kon Amsterdam Centraal (en noordelijker) niet meer.

Re: Historische treinseries
Geplaatst: di 24 nov 2009, 22:39
door reisthijs
Wubbo schreef:Ik zie nu voor de exploitant van de Beneluxdienst meerdere exploitanten: NS, NS en NMBS, NMBS, NS HiSpeed en waarschijnlijk ook nog NS Internationaal. Welke van deze exploitanten is de juiste? Hetzelfde geldt ook voor Thalys en de andere grensoverschrijdende lange-afstandsverbindingen trouwens
Om hier op terug te komen, er staat een uitgebreid antwoord op de vraag, wie de vervoerder is op het Nederlandse deel, in het nieuwe spoorboekje:
-Voor de IC Brussel, IC Berlijn en ICE is NS Reizigers de vervoerder als je een binnenlandse reis maakt (ga je de grens over dan is NS Internationaal de vervoerder).
-Voor de Thalys en Fyra is HSA de vervoerder
-Voor Antwerpen-Roosendaal, Maastricht-Luik, Heerlen-Aken is NS Reizigers de vervoerder
-Alleen wat er bij Glanerbrug en Nieuweschans de grens over gaat & de Nachttreinen, dat staat helemaal los van NS.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: di 24 nov 2009, 23:14
door Wubbo
Staat er toevallig ook bij of dat de afgelopen jaren ook zo was?
Re: Historische treinseries
Geplaatst: di 24 nov 2009, 23:22
door Daniel
Nee dat staat er niet

'tis uberhaupt pas een verplichting vanaf dit jaar om dat soort dingen te vermelden.
-Voor Antwerpen-Roosendaal, Maastricht-Luik, Heerlen-Aken is NS Reizigers de vervoerder
Tot de grens wel te verstaan, en dus ook AVR-NS tot het grenspunt.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: za 28 nov 2009, 00:15
door Justin
OK, ik vermoed dat die webcounter van me ineens problemen veroorzaakt. Op pagina's waar ik niet de contents heb geladen krijg ik geen foutmelding namelijk. Moet even alles maar onderspitten =\. Damn it.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: zo 20 dec 2009, 18:49
door Frank
Vinny schreef:Je kon de volgende plaatsen (eindpunten) bereiken met de 3500
Voordat de 3500 er was reden er ook al spitstreinen tussen Utrecht en Eindhoven. In '89/'90 heb ik nu een intercity Schiphol - Maastricht (via Amsterdam Centraal) gevonden zonder stop in... 's-Hertogenbosch! Kijk, dat zijn nog eens intercity's

.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: za 02 jan 2010, 23:09
door Frank
Bij alle historische stationspagina's staat momenteel bij 2010 dat er geen bediening bekend is. Het lijkt me nou niet bepaald mooi staan. Wat mij betreft wordt of 2010 daar helemaal geschrapt (in het kader van 2010 is nog geen historie) of worden de treinseries uit 2010 er ook toegevoegd (in het kader van een compleet overzicht) :) .
Re: Historische treinseries
Geplaatst: za 02 jan 2010, 23:27
door Wubbo
Dan ben ik voor dat laatste. Ik ga wel eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen later vanavond.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: zo 03 jan 2010, 11:17
door Wubbo
Om dit voor elkaar te krijgen moeten de voormalige treinseries en de huidige treinseries in dezelfde categorie zitten (ik stel de categorie 'Treinserie' voor). Dat betekent wel dat de categorie Treinserie heel vol komt te zitten en je voor een overzicht van huidige treinseries (zo'n verwijzing staat nu in ieder geval nog niet op de Wiki) aangewezen bent op een query zoals we die ook voor stationsbedieningen enzo kennen. Heeft iemand daar bezwaren tegen?
Re: Historische treinseries
Geplaatst: zo 03 jan 2010, 11:40
door reisthijs
Het overzicht van de huidige treinseries staat toch ook al in de categorie "
Dienstregeling 2010"? Lijkt me overzichtelijk genoeg.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: zo 03 jan 2010, 13:15
door Etienne
Het is niet niks dat de categorieën gewijzigd worden, maar nu zijn alleen de voormalige treinseries niet meer bekend op een pagina met het sjabloon TSoudeSeries.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: zo 03 jan 2010, 18:00
door Wubbo
Dat werkt nu weer.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: zo 07 mar 2010, 17:57
door Etienne
Van alle normaal in dienstregeling zijnde stations in Nederland is nu ook de historische dienstregeling beschikbaar :) . Alleen moeten er nog wat dienstregelingen gemaakt worden

Re: Historische treinseries
Geplaatst: ma 08 mar 2010, 19:07
door Frank
Dat komt beetje bij beetje wel :) .
Vleugeltreinen
Geplaatst: zo 23 mei 2010, 16:17
door reisthijs
Ik zit me af te vragen wat we nu het beste kunnen doen met vleugeltreinen, omdat die wel een eigen serie hebben maar die nummering niet terug te vinden is in oude spoorboekjes. Neem bijvoorbeeld de
serie 6000 uit 2006: in feite reed de 6000 dus alleen naar Tiel, van Geldermalsen naar Den Bosch was de 16000. Nou weet ik dat hier toevallig nog, maar als het langer geleden is wordt dat lastiger.
De oplossing die er nu is voor de
20800, het hele overzicht van de 20800 én 800 op deze pagina te zetten is een beetje dubbelop dat staat ook al op de pagina van de 800, dubbelop dus. Lijkt me daarom handiger treinen die splitsten gewoon altijd op één pagina te zetten.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: zo 23 mei 2010, 17:48
door Geert
Je zou ook nog een redirect kunnen maken. De pagina van de 20800 linkt dan door naar die van de 800, met op de laatste een uitleg over het splitsen/combineren.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: zo 23 mei 2010, 19:20
door Wubbo
Als je dan ook nog op de pagina van de stamserie vertelt welke deelseries welk traject reden heb je het gedekt, denk ik.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: vr 02 jul 2010, 11:33
door TheKnitter
Ik heb voor 2009 de DRGL van de treinserie s37200 toegevoegd. Hoe krijg ik dit in dit overzicht? DRGL 2010 mist er bijvoorbeeld ook.
Re: Historische treinseries
Geplaatst: vr 02 jul 2010, 12:02
door Etienne
TheKnitter schreef:Ik heb voor 2009 de DRGL van de treinserie s37200 toegevoegd. Hoe krijg ik dit in dit overzicht? DRGL 2010 mist er bijvoorbeeld ook.
Zowiezo was het serienummer 37200 nog niet ingebruik in de Drgl 2009, dat was toen nog 30100 :) en die pagina bestaat al.
Je hebt het sjabloon SerieInfo gebruikt en dan komt ie niet in het overzicht. Om dat voor elkaar te krijgen moet je het sjabloon VSerieInfo gebruiken
