Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Geplaatst: za 12 mar 2011, 00:26
Ik verwacht donkergroen ;)
In het artikel staat dat er vergeleken met de huidige situatie juist meer openbaar vervoer komt. Staat weliswaar niet bij hoe dat gaat gebeuren maar toch.Caspar schreef:Wel erg veel propaganda in dat verhaal hierboven. Moet nog maar zien of het ook zo positief uitpakt. Ik heb liever iets minder maatschappelijk verantwoorde bussen maar wel de huidige goede frequentie. Een MVO-Iso certificering kan me gestolen worden zolang er bezuinigd wordt op een aantal ritten, zoals tussen de regels door gelezen toch gaat gebeuren.
Als ik dit stukje lees weet ik dat dus nog zo net niet...Aangezien de exacte door het Rijk opgelegde bezuinigingstaakstelling bij de voorbereiding van de aanbesteding Waterland nog niet bekend was, heeft de Stadsregio hier geen rekening mee kunnen houden tijdens de aanbestedingsprocedure. De komende weken zal het definitieve vervoersaanbod worden bepaald. Uiteraard gebeurt dit binnen de juridische kaders van de aanbesteding en de verleende concessie. Daarna zal het definitieve OV-pakket, waaronder de lijnvoering, bedieningsperioden en frequenties, bekend worden gemaakt.
Ik snap sowieso niet dat je als vervoerder nog fatsoenlijk kunt bieden op een concessie. Er staat natuurlijk een x-bedrag voor, maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan. Zoals bijvoorbeeld de plannen van de provincie Noord-Holland om dit jaar nog een aantal miljoenen te bezuinigen op het busvervoer. Dan moet je als vervoerder dus midden in het dienstregelingsjaar gaan hakken in de dienstregeling (met alle gevolgen van dien voor inzet van personeel, materieel enzovoort).Caspar schreef:Als ik dit stukje lees weet ik dat dus nog zo net niet...Aangezien de exacte door het Rijk opgelegde bezuinigingstaakstelling bij de voorbereiding van de aanbesteding Waterland nog niet bekend was, heeft de Stadsregio hier geen rekening mee kunnen houden tijdens de aanbestedingsprocedure. De komende weken zal het definitieve vervoersaanbod worden bepaald. Uiteraard gebeurt dit binnen de juridische kaders van de aanbesteding en de verleende concessie. Daarna zal het definitieve OV-pakket, waaronder de lijnvoering, bedieningsperioden en frequenties, bekend worden gemaakt.
In veel nieuws en persberichten halen ze ook overal dat gratis internet aan wat Egged zou gaan aanbieden.Ronald schreef:maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan.
Als daarmee die 10 miljoen per jaar die de provincie Noord-Holland wil bezuinigen zou worden opgevangen, zou ik dat nog het minst problematische vinden (en ja, ik weet dat de provincie geen opdrachtgever voor Waterland is, maar ik bedoel het principefind_your_spot schreef:In veel nieuws en persberichten halen ze ook overal dat gratis internet aan wat Egged zou gaan aanbieden.Ronald schreef:maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan.
Iedereen begrijpt natuurlijk dat dat gratis internet als eerste geschrapt wordt zodra er bezuinigd moet worden.
Een bus waar niemand inzit kan worden opgegeven inderdaad. Maar er zijn genoeg ritten waar maar 2 of 3 personen in zitten en die worden met opheffen bedreigd.Vinny schreef:Mwah, gratis internet, daar hebben alle reizigers wat aan. Een bus waar bijv. 's avonds geen hond inzit kun je best opheffen zonder ook maar 1 iemand hard te treffen...
Ben het helemaal met je eens.huibf schreef: Flauwekul, gratis internet. Men moet zich aan de çore-bussines houden. Bussen rijden en geen andere flauwekul.
Ja op een mobiele telefoon (al waag ik te betwijfelen of dat voor de meeste reizigers geldt). Voor laptopwerk kan een WiFi verbinding verdomd handig zijn. Al gebruik ik het meestal alleen in hotels en restaurants...Caspar schreef:Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?
Die mensen nemen maar een taxi. Geen medelijden mee. Je moet niet als belastingbetaler een dieselverstokende privetaxi gaan subsidieren voor 2 of 3 mensen...Maar er zijn genoeg ritten waar maar 2 of 3 personen in zitten en die worden met opheffen bedreigd.
Je verwacht toch zeker niet dat er nu ineens allemaal exotisch materieel komt, omdat het een buitenlandse vervoerder is? Het wordt vast weer gewoon een hoog Amba-gehalte zoals altijd... (ze moeten wel goedkope bussen kopen anders kunnen ze nooit méér vervoer aanbieden voor minder geld.)Meltrain schreef:Ik ben echt zeer benieuwd met welk materieel EBS zal willen rijden
dank voor je reactie-zie dit nu pas-en aangezien op vakantie nog in een ver buitenland niet meteen tijd alles na te trekken en te checken.Chauf21 schreef:[Het wagenpark van Egged bestaat uit MAN, Mercedes, Scania en Volvo bussen. En inderdaad is er bij Egged Ta'avura ook een grote vloot Ambassadors geleverd.
Was daar niet een link met PL? Zit daar niet de zo aan de weg timmerende en inmiddels al aan vele EU_landen gelevrd hebbende Solaris? Zijn ze zefls in het zo kQualitaetsbewuste DE zufrieden mee.. krijg je weer protests dat de NL industrie aan de kant wordt gezet.reisthijs schreef:Je verwacht toch zeker niet dat er nu ineens allemaal exotisch materieel komt, omdat het een buitenlandse vervoerder is? Het wordt vast weer gewoon een hoog Amba-gehalte zoals altijd... (ze moeten wel goedkope bussen kopen anders kunnen ze nooit méér vervoer aanbieden voor minder geld.)Meltrain schreef:Ik ben echt zeer benieuwd met welk materieel EBS zal willen rijden
Kan iemand mij overigens uitleggen waarom er ook hier weer NIEUWE bussen komen terwijl er BEZUINIGD zou moeten worden?
Wat er nu rijdt is pas 6 jaar oud.
Ik heb nog nooit iemand met een laptop in de bus zien zitten. Volgens mij is dat echt niet handig werken?Vinny schreef:Ja op een mobiele telefoon (al waag ik te betwijfelen of dat voor de meeste reizigers geldt). Voor laptopwerk kan een WiFi verbinding verdomd handig zijn. Al gebruik ik het meestal alleen in hotels en restaurants...Caspar schreef:Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?