Pagina 4 van 17
Re: Openttd
Geplaatst: di 20 aug 2013, 23:53
door Wubbo
Je kan het zo moeilijk en makkelijk maken als je zelf wilt. Als je een tijdje speelt, leer je vanzelf trucjes kennen.
@Deadlock: heb jij ook screenshots? Ik zal, als ik wat verder ben, er ook eens wat plaatsen. Nu is het nog niet echt een netwerk, dus niet leuk genoeg om te laten zien.
Re: Openttd
Geplaatst: wo 21 aug 2013, 00:24
door deadlock
Wubbo schreef:Je kan het zo moeilijk en makkelijk maken als je zelf wilt. Als je een tijdje speelt, leer je vanzelf trucjes kennen.
@Deadlock: heb jij ook screenshots? Ik zal, als ik wat verder ben, er ook eens wat plaatsen. Nu is het nog niet echt een netwerk, dus niet leuk genoeg om te laten zien.
Ik ben al enkele uren door mijn screenshots aan het bladeren geweest maar ik maak er gemiddeld zo'n 100 per dag dus het kost even tijd.
Re: Openttd
Geplaatst: ma 26 aug 2013, 17:58
door dylanwild94
ik spel dit spel nou ook en weet ongeveer hoe het moet.
nou is allen mijn vraag hoe kan je de camera positie wijzigen? dit is toch waardoor het niet echt lekker speelt -o- .
Re: Openttd
Geplaatst: ma 26 aug 2013, 18:37
door Korot
Hoe bedoel je camera positie wijzigen? De camera horizontaal verplaatsen gaat met de pijltjestoetsen, danwel met de cursor naar de rand van het scherm. Inzoomen gaat met het scrolwiel. De camera roteren gaat dan weer niet, er is maar een kijkrichting.
Re: Openttd
Geplaatst: ma 26 aug 2013, 20:08
door Etienne
Je kan de camerapositie (zoals hierboven gezegd) alleen verschuiven in de windrichtingen, de positie draaien is NIET mogelijk.

Re: Openttd
Geplaatst: ma 26 aug 2013, 20:52
door dylanwild94
ja ik had het over de camera draaien.
jammer dat dat dan weer net niet min puntje -o-
voor de rest wel een leuk spel (A)
Re: Openttd
Geplaatst: ma 26 aug 2013, 21:31
door Karl
Bij het tandwieltje zit ergens een doorzichtigheidsfunctie. Dat kan helpen.
Re: Openttd
Geplaatst: di 27 aug 2013, 13:57
door webguy
Of je zet met sneltoets X even de gebouwen en bomen uit, dan zie je alleen nog sporen en wegen enzo.
Re: Openttd
Geplaatst: do 29 aug 2013, 21:52
door dylanwild94
bedankt voor de tips
Re: Openttd
Geplaatst: zo 01 sep 2013, 15:04
door dylanwild94
ik heb een probleem met met dit spel.
ik ben nu op het punt dat ik mijn sporen net kan voorzien van een bovenleiding maar als ik er een loc op wil laten rijden dan verdwaalt hij steeds -o-
wat kan het probleem zijn
Re: Openttd
Geplaatst: zo 01 sep 2013, 16:55
door Daniel
Waarschijnlijk heb je ergens een stukje spoor gemist met het plaatsen van de bovenleiding, waardoor hij geen route kan vinden. Of de route zelf is gewoon te complex (of mist ergens een wissel ofzo) met hetzelfde resultaat. Voor complexe routes kunnen controleposten wel helpen.
Re: Openttd
Geplaatst: zo 01 sep 2013, 18:13
door dylanwild94
Daniel schreef:Waarschijnlijk heb je ergens een stukje spoor gemist met het plaatsen van de bovenleiding, waardoor hij geen route kan vinden. Of de route zelf is gewoon te complex (of mist ergens een wissel ofzo) met hetzelfde resultaat. Voor complexe routes kunnen controleposten wel helpen.
mijn loc pak ook maar 1 wissel niet bij de rest is er geen probleem maar ben nergens een stuk bovenleiding vergeten en de dieseltreinen pakken wel die wissel.
Re: Openttd
Geplaatst: zo 01 sep 2013, 19:15
door Daniel
Hoe heb je de bovenleiding aangelegd? Heb je het spoor helemaal opnieuw gebouwd of heb je het omgezet naar spoor met bovenleiding? In het laatste geval kan het eigenlijk niet fout gaan, maar ik merkte zelf ook dat met de Nederlandse bovenleidingen-set een verbinding tussen twee geëlektrificeerde sporen niet automatisch bovenleiding krijgt, ookal bouw je 'm als spoor zonder bovenleiding
Re: Openttd
Geplaatst: zo 01 sep 2013, 19:23
door dylanwild94
ik heb het 2e gedaan de sporen omgezet.
ik zal kijken wat er gebeurt als ik die wissel "opnieuw" aanleg
Re: Openttd
Geplaatst: ma 02 sep 2013, 17:32
door dylanwild94
wissel "opnieuw" aangelegd en nog steeds pakken mijn elektrische loc die wissel niet.

Re: Openttd
Geplaatst: ma 02 sep 2013, 17:35
door lint41
Plaats anders eens een screenshot van de situatie, liefst met een beetje overzicht qua aansluitende lijnen.
Re: Openttd
Geplaatst: ma 02 sep 2013, 17:46
door dylanwild94

Dit is richting waar de e-loc heen hoort te gaan maar hij gaat op dat punt nou juist rechtdoor. Zoals op onderstaand screenshot te zien is.

Re: Openttd
Geplaatst: ma 02 sep 2013, 20:55
door Karl
- Is het eerstvolgende routepunt van de trein wel logisch of is je trein al eerder verdwaald en zie je dat pas bij deze splitsing?
- Kunnen dieseltreinen die route wel rijden in goede richting? Anders heb je misschien ergens een routesein verkeerd staan.
- Heb je over de gehele route bovenleiding? Met de 'transformeer naar ander spoor' kan je gewoon vakjes slepen. Dan is het zeker goed.
- Als je een controlepost bouwt na de splitsing, gaat het dan wel goed? Dan ligt het probleem niet bij de splitsing, maar ergens anders.
Re: Openttd
Geplaatst: di 03 sep 2013, 12:20
door dylanwild94
Karl schreef:- Is het eerstvolgende routepunt van de trein wel logisch of is je trein al eerder verdwaald en zie je dat pas bij deze splitsing? ja want met de dieseltreinen gaat het wel goed. en de e-loc verdwaalt pas na de wissel
- Kunnen dieseltreinen die route wel rijden in goede richting? Anders heb je misschien ergens een routesein verkeerd staan.ja
- Heb je over de gehele route bovenleiding? Met de 'transformeer naar ander spoor' kan je gewoon vakjes slepen. Dan is het zeker goed.ja heb de betreffende wissel ook helemaal opnieuw aangelegd.(eerst verwijderd en toen weer aangelegd)
- Als je een controlepost bouwt na de splitsing, gaat het dan wel goed? Dan ligt het probleem niet bij de splitsing, maar ergens anders.ook dan blijft de e-loc rechtdoor gaan.
Re: Openttd
Geplaatst: di 03 sep 2013, 12:33
door lint41
Als dieseltreinen de route wel kunnen rijden, moet het ergens aan de bovenleiding liggen, wellicht ergens één diagonaal stukje zonder, dat is bijna niet te zien namelijk?
Re: Openttd
Geplaatst: di 03 sep 2013, 12:39
door dylanwild94
ook al naar gekeken en dat is het ook niet.
ik snap er ook niets meer van -o-
Re: Openttd
Geplaatst: di 03 sep 2013, 12:44
door deadlock
Stuur er een andere elektrische trein heen. Als dat ook niet helpt ben je dus mooi wel ergens een stukje bovenleiding vergeten. Zoom anders helemaal uit en gebruik de convert tool over het hele gebied.
Re: Openttd
Geplaatst: di 03 sep 2013, 13:18
door webguy
Die zou inderdaad niks moeten doen, dan kost het je ook niks.
Re: Openttd
Geplaatst: di 03 sep 2013, 14:49
door Daniel
dylanwild94 schreef:- Als je een controlepost bouwt na de splitsing, gaat het dan wel goed? Dan ligt het probleem niet bij de splitsing, maar ergens anders.ook dan blijft de e-loc rechtdoor gaan.
Je hebt ´m toch wel ook in de orders opgenomen he? Anders helpt zo´n controlepost nog niet.
Wat ook nog kan: staat de juiste spanning op de bovenleiding? OpenTTD is in zoverre ook wel realistisch genoeg om te zorgen dat 1600´en niet over 25 kV betuweroute-spoor gaan rijden bijvoorbeeld.
Re: Openttd
Geplaatst: di 03 sep 2013, 15:17
door deadlock
Dat werkt niet zo in openttd. Zet die save eens online.