Pagina 4 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 28 mar 2013, 18:55
door Daniel
Hij past wel mooi in de serie: er rijden diverse lage 8400'en vanuit Amersfoort. Die hebben echter inderdaad niet allemaal de Provincie Utrecht-opschriften gekregen (sommigen hebben ze wel), maar rijden er al een behoorlijke tijd rond.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 28 mar 2013, 19:00
door MdJ
Alleen niet een hele reeks, de hogere 8406 en de lagere 8404 rijden in Twente :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 28 mar 2013, 21:39
door Jurre
Gezien hij geen Provincie Utrecht opschriften droeg relativeerde ik hem als opvallend. Op de 70 zie ik ook regelmatig buitenbeentjes als 8799 en 8801, wel voorzien van opschriften. Laatst zag ik overigens de 1812. Is dat er nog een gelijk aan de GVU Amba's? Dus zonder beenruimte achterin de bus?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 10:00
door marvinkok
MdJ schreef:Alleen niet een hele reeks, de hogere 8406 en de lagere 8404 rijden in Twente :)
Check! Had zelf vanochtend de 8404, en de 8406 stond naast met op het busstation :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: ma 01 apr 2013, 17:59
door Gekko123
Toen ik net in lijn 60 zat bij het station, zag ik naast mij ineens een grijze MAN Lion's City met QBuzz-interieur staan. Ik begon me af te vragen hoe of wat, want de RET-lijn(en) 174 en 40 hebben vandaag niet gereden in Delft. Bleek het een bus te zijn die is overgenomen door Veolia voor inzet op lijn 81.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: di 02 apr 2013, 15:19
door DPDelft
Gekko123 schreef:Bleek het een bus te zijn die is overgenomen door Veolia voor inzet op lijn 81.
Vandaag rijden beide ex-Qbuzz bussen bij Veolia: 200 en 201.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: di 02 apr 2013, 17:01
door Gekko123
Dan hebben ze wel een erg ruime pool voor die ene lijn. Als ik het goed heb, kunnen er namelijk ook nog de ex-Syntus 10m Amba's op rijden en staat er nog een Van Hool in de stalling die geschikt is. Vijf bussen voor een lijn waar slechts 2 bussen nodig zijn voor de dagelijkse dienst.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: di 02 apr 2013, 18:19
door MdJ
Van Hool kon tot 31/3 rijden :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: di 02 apr 2013, 20:09
door Daniel
De t559 moest het vandaag te Utrecht C. doen met 7 i.p.v. 10 bakken ICM. Verrassend genoeg, bij 10 bakken zijn er altijd al een behoorlijk aantal staanplaatsen, bleek iedereen er wel in te passen zonder dat de balkons overdreven vol waren.

Overigens viel dit nog alleszins mee vergeleken met de t3559 die vol in de spits werd gereden met welgeteld één heel ICMm-viertje :shock:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: di 02 apr 2013, 20:17
door Suus
Die ICM kan een doorslepend gevolg zijn dat vanochtend de dienst vanuit Den Bosch richting Utrecht erg moeizaam verliep, de t3529 heeft daardoor ook niet gereden tussen Schiphol en in ieder geval Utrecht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: di 02 apr 2013, 21:30
door mb90
DPDelft schreef:
Gekko123 schreef:Bleek het een bus te zijn die is overgenomen door Veolia voor inzet op lijn 81.
Vandaag rijden beide ex-Qbuzz bussen bij Veolia: 200 en 201.
En hier een foto van de Veolia 200 (de ex-Qbuzz 1091) op lijn 81 met erachter een broertje van de RET en net verscholen achter de abri de andere van Veolia, de 201 (de ex-Qbuzz 1099):
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: di 02 apr 2013, 22:25
door Daniel
Grappig toeval dat die RET-bus er precies achter reed :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 18:55
door wouter15
De IC naar Groningen (v. Utrecht CS 12:50) had vandaag VIRM in plaats van ICMm.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 19:36
door Thom91
Die rijdt anno april 2013 altijd met ICM ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 21:20
door Wubbo
Daarom staat het ook in dit topic denk ik :P De tegentrein (17.17 uit Utrecht naar Rotterdam) reed ook met VIRM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 21:22
door Thom91
Oh wacht :@

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 22:24
door Meltrain
mb90 schreef:
DPDelft schreef:
Gekko123 schreef:Bleek het een bus te zijn die is overgenomen door Veolia voor inzet op lijn 81.
Vandaag rijden beide ex-Qbuzz bussen bij Veolia: 200 en 201.
En hier een foto van de Veolia 200 (de ex-Qbuzz 1091) op lijn 81 met erachter een broertje van de RET en net verscholen achter de abri de andere van Veolia, de 201 (de ex-Qbuzz 1099):
http://i48.tinypic.com/8zenfn.jpg
Aannemende dat die Ambassadors dan nog slechts als reserve dienen, zijn nu alle bussen van Veolia Haaglanden dus van MAN. :P Alleen wel in twee (totaal) verschillende uitvoeringen.
De afgelopen weken / maanden reed er overigens meestal één Ambassador en één Van Hool op lijn 81. Er waren nog twee Van Hool's: 173 en (ik dacht) 175.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 04 apr 2013, 07:32
door Etienne
Die Van Hools mogen sinds 31/3 NIET MEER rijden en de miniambassadors (5392, 5393) krijgen een reserverol. De 200 en 201 vormen de hoofdwagens voor lijn 81. Uit betrouwbare bron trouwens vernomen dat deze 200 en 201 slechts tijdelijke wagens zijn en dat Veolia situeert op een definitieve oplossing.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 04 apr 2013, 10:25
door Karl
Ik zal het wel gemist hebben, maar waarom is dat eigenlijk? Zijn de bussen te oud (ivm concessie-eisen) of zijn ze kapot? In het geval van het eerste: waarom zouden deze bussen er dan wel aan voldoen? Heeft Veolia die bussen van RET overgenomen omdat ze bij RET over waren? Ik dacht namelijk dat SRR het hele Qbuzz wagenpark zou overnemen en dan door zou verkopen (of leasen) aan RET.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 04 apr 2013, 12:06
door Daniel
Van het Qbuzz SRR materieel ontbraken al enkele nummers die nooit door Qbuzz zijn afgenomen. Die hebben inmiddels al behoorlijk door het land rondgezworven en bij diverse vervoerders gereden.

De MAN Lions City´s die ze nu inzetten zijn ondergebracht in hetzelfde leasecontract als de aardgasbussen. Dit heeft voor Veolia als voordeel dat ze nog maar één leasecontract voor alle bussen in Haaglanden hebben nu, wat weer kosten scheelt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 04 apr 2013, 12:07
door Meltrain
Het zal wel met ouderdom te maken hebben, die MAN's zijn uit 2008 en die Van Hool's zijn volgens mij al uit 2004 (ze hebben immers lange tijd de opschriften "Bus of 2004" gehad :P ).

Verder heeft de RET wel alle MAN's overgenomen die nog in SRR reden, maar dat waren slechts de 1001 - 1056 en 1058 - 1090. De rest van de serie reed toen al ofwel in Friesland of wel bij andere vervoerders. De Veolia 200 en 201 zijn de ex-Qbuzz 1091 en 1099, die t/m december 2012 in Friesland reden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: do 04 apr 2013, 13:19
door fogeltje
Ik zag zaterdag een lege Breng GTW richting Arnhem rijden. Althans, volgens mij was het richting Arnhem. Ik was in Arnhem op bezoek bij een vriend en we waren aan het wandelen door een bos en volgens mij keek ik op de spoorlijn Nijmegen - Arnhem en reed het ding richting Arnhem. Zal wel uit Blerick uit de werkplaats gekomen zijn denk ik.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 05 apr 2013, 16:43
door Edwin
De CXX 9111 zojuist op de openbare weg van de Veluwsekant te Almere als 999 Testrit zien rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 05 apr 2013, 20:00
door Daniel
De t559 met slechts 7 bakken vandaag, da's in de vrijdagmiddagspits niet zo'n succes.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Geplaatst: vr 05 apr 2013, 20:30
door ThePretender
mDDm, Plan V, Sgmm én SLT deden vandaag de s4000.