Pagina 301 van 589
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 16 dec 2022, 07:53
door ArrivaBas
Naast mijn
6622 staat een losse ICM3 als
3624...

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 16 dec 2022, 13:08
door cassie127
Zo te zien is daar sprake van manco. Die had met 7 bakken ICM horen te rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 16 dec 2022, 21:06
door Etienne
En op een vrijdagmiddag mocht de
661 het slechts stellen met een losse DDZ4; vanaf Alexander was daar beginnen meer aan....
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 16 dec 2022, 21:15
door Bemined
Diezelfde trein zag ik een half uur eerder als 650 passeren met ook al gezellig volle balkons. De eerste vrijdagmiddag van de nieuwe dienstregeling was niet echt een verbetering op deze lijn, de eerste weken van november toen de
2800 in dagplan opgeheven was reden de
500 en
600 nog wel met 2 stellen DDZ of 3 stellen ICM richting Utrecht, maar nu is dat teruggebracht tot solo DDZ of twee stellen ICM en alleen in de late spits enkele treinen van 3 stellen ICM.
Helaas helpt de drukteindicator van de NS ook totaal niet omdat deze geen onderscheid maakt tussen beetje druk en heel erg druk. Nu is gewoon elke trein van Rotterdam naar Utrecht in de middagspits 'druk' terwijl er echt nog wel verschil tussen zal zitten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: za 17 dec 2022, 22:47
door teun
Milco schreef: ↑ma 12 dec 2022, 21:53
Precies die ene Flirt die ze zeker vrijdag gaan gebruiken naar Schiphol?
Dat is dus ook nog echt zo…

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 09:38
door DDietzen
Een niet-forumlid dat mee was met die rit, zei dat in één van de stellen de spinnewebben aan het plafond hingen. Zal vast niet het stel zijn waar jullie een paar dagen terug een feestje hadden gebouwd, want dan hadden jullie het dak sowieso eraf geblazen met de spinnewebben erbij
In ander nieuws: mijn
1628 had oplopende vertraging door de gladde sporen, prognose was +4 bij aankomst in
Amf waarmee mijn overstap van 2 minuten op de
11728 naar de haaien zou zijn. Per stom toeval zat er een personeelslid in uniform bij mij in de coupé in de tweede klas, bij wie ik heb gevraagd of de overstap kon wachten. Hij dacht dat dat vast wel het geval zou zijn, maar is toch in de machinistencabine gaan navragen. Ik had hem nog een chocolaatje aangeboden als bedankje voor de moeite, maar dat wees hij vriendelijk af: "Niet op de vroege ochtend!"
We kwamen met +4 aan, en warempel, de
11728 stond er nog!

Groot compliment voor deze afhandeling aan NS en het personeelslid; de betreffende overstap
1600-
11700 vv is al eens op kleinere vertragingen stukgelopen, dus ik was zeer blij verrast.
De HC van de
11728 floot overigens wel al toen de deuren van de
1628 net openden, wat me nog een halve hartverzakking bezorgde, maar gelukkig bleek het enkel een aansporing voor de overstappers om haast te maken. (Wie nu aankomt met "fluiten = sluiten dus je had netjes buiten moeten blijven wachten" krijgt van mij een spoorse draai om de oren

)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 11:41
door April064
De
8800 richting Leiden vertrekt al een groot deel van de dag met +14 vanuit Woerden. Is hier een reden voor? Er staat niks over een storing of werkzaamheden in de NS reisplanner.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 11:48
door Z2N
Dat zal wel te maken hebben met gladheid, bij gladde sporen mogen er geen treinen kruisen in Bodegraven omdat daar aan beide kanten van het perron een spoorwegovergang ligt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 13:21
door PHS
Serieus? Om een vertrokken forummer te citeren: #veiligheidsjihad

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 14:12
door Milco
Weet iemand waarom de
14900 vandaag op compleet andere tijden rijdt? Zijn er ergens werkzaamheden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 14:16
door Bemined
De ICE wordt omgeleid via Hilversum en raakt daarbij zo te zien het originele pad van de
14900.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 15:08
door Milco
Ah vandaar, dat had ik even niet opgemerkt. Thanks!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 16:52
door Z2N
PHS schreef: ↑zo 18 dec 2022, 13:21
Serieus? Om een vertrokken forummer te citeren: #veiligheidsjihad
Bij serieus slipgevaar doet men als direct na een sein een spoorwegovergang staat deze vooraf al dicht, dat is landelijk beleid. Doordat in Bodegraven aan beide kanten een spoorwegovergang ligt, en die alleen dicht kan als het wissel goed staat voor vertrek erna, kan er met de slipregels niet gekruisd worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 19:35
door PHS
En de machinist opdragen om met een lagere snelheid het station binnen te rijden zou daarvoor geen goed alternatief zijn?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 20:04
door Mikos
Een trein die gaat glijden, is een trein die gaat glijden. Daarbij heeft snelheid verrassend weinig invloed, afgezien van de lengte van de remweg. Dus zal alsnog de stop/door-schakeling eruit gehaald moeten worden, want ook bij lage snelheid kan een trein gaan glijden. En dan is het maar net afhankelijk van de gladheid wanneer een trein tot stilstand komt, niet van de snelheid.
Geldt overigens ook bij optrekkende treinen; een trein kan last van slip hebben bij het optrekken vanaf stilstand, maar ook al rijdend bij 120 kilometer per uur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 22:32
door Pim-AllianceB95
Bemined schreef: ↑vr 16 dec 2022, 21:15
Diezelfde trein zag ik een half uur eerder als 650 passeren met ook al gezellig volle balkons. De eerste vrijdagmiddag van de nieuwe dienstregeling was niet echt een verbetering op deze lijn, de eerste weken van november toen de
2800 in dagplan opgeheven was reden de
500 en
600 nog wel met 2 stellen DDZ of 3 stellen ICM richting Utrecht, maar nu is dat teruggebracht tot solo DDZ of twee stellen ICM en alleen in de late spits enkele treinen van 3 stellen ICM.
Helaas helpt de drukteindicator van de NS ook totaal niet omdat deze geen onderscheid maakt tussen beetje druk en heel erg druk. Nu is gewoon elke trein van Rotterdam naar Utrecht in de middagspits 'druk' terwijl er echt nog wel verschil tussen zal zitten.
Men leek ook te verwachten dat er ineens geen studentenspits tussen Groningen en Zwolle meer zou zijn. Je verwacht het niet, maar de studenten waren wel degelijk in grote getale aanwezig en vulden de gangpaden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 20 dec 2022, 08:08
door Meltrain
De
527 stond met +5 aangegeven, maar vertrok toch met maximaal 1 minuut vertraging vanaf Rotterdam Centraal. Desondanks had ik hem gehaald, terwijl ik met de
5120 aankwam.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 20 dec 2022, 08:59
door waldo79
Goed voor je conditie

In Ede-Wageningen ligt het nieuwe spoor 5 een eind van het busstation.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 20 dec 2022, 09:24
door teun
Nog een jaartje, daarna is het juist ineens erg dichtbij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 20 dec 2022, 10:35
door ArrivaBas
De conductrice van de
6632 is met haar kledij (rode sjaal en een kerstmuts) alvast in de kerstsferen, en dat wordt niet alleen door mij opgemerkt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 21 dec 2022, 07:09
door PHS
De automatische omroep van in elk geval de SNG kent nu ook de volgende tekst:
'Bied bij het in- en uitchecken niet meer dan één pas aan.'
OV Pay komt eraan

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 21 dec 2022, 19:16
door reisthijs
Ik reis vandaag 1e klas (dankzij de Wintercity).
Er kwamen net een paar jongeren binnen die vonden dat ze in de 1e klas mochten zitten omdat de 2e klas vol was.
Toen kwam de controle:
"Welke studie doe jij?"
"Hoezo?"
"Ik zie dat je een studentenreisproduct hebt, dan ben je vast wel slim genoeg om het verschil te weten tussen 1 en 2"

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 22 dec 2022, 22:37
door IIVQ
Vanwege personen op het spoor was er van
Hvs geen treinverkeer naar
Asd/
Shl mogelijk. Ik heb daarom de 1573 naar
Amf gepakt, die op de binnendisplays nog naar asd ging. Die trein maakte een extra stop te Baarn (redenen niet omgeroepen). De trein naar
Ut was bij stilstand een Disco-epilepsietrein: Alles donker en de 2 ledstrips 5s heel heftig flikkerend en dan 10s donker. Tijdens het rijden deed de verlichting het prima.
Op Ut zag iemand de trein naar "Stokholm" op de borden staan, tot zijn vrienden vertelden dat Schothorst iets anders was.
Uiteindelijk via
Asa met +57 op
Dvd aangekomen, alwaar ik de IC vanuit
Hvs net zag komen aanrijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 25 dec 2022, 20:59
door Tom024
Als de trein die je op kerstdag thuis moet brengen vervalt, met een uurdienst.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 26 dec 2022, 15:07
door PHS
1Limburg: Machinist overlijdt in trein: passagiers slaan alarm
Een machinist van Arriva is in de nacht van zondag op maandag overleden in een trein bij Tienray. Hij is waarschijnlijk door een natuurlijke oorzaak om het leven gekomen, zo laat een woordvoerder van Arriva weten. Het incident gebeurde rond 1:45 uur. De trein was onderweg van Venray naar Blerick, maar stond al stil bij een spoorwegovergang bij Tienray omdat er kort daarvoor een ree was aangereden.
De machinist zou zijn uitgestapt om te kijken naar het dier en stapte vervolgens weer in. Daarna bleef de trein echter stilstaan. Twee passagiers gingen kijken wat er aan de hand was en vonden de dode machinist in zijn cabine. Ze sloegen meteen alarm.
De hulpdiensten rukten massaal uit voor de melding: zowel de brandweer, politie, ambulance als ProRail zelf kwam ter plaatse.
RIP
