Pagina 32 van 32
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Geplaatst: do 03 jul 2025, 11:07
door ArrivaBas
In principe zijn die laadpunten niet overal op het Europese vasteland nodig, omdat het overgrote deel van het Europese spoor geëlektrificeerd is of wordt. Daar komen batterijtreinen op vrijwel alle routes wel ergens bovenleiding tegen waaraan ze de accu's kunnen opladen. In Groot-Brittannië is er in verhouding weinig spoor geëlektrificeerd, waardoor ze voor lijntjes die niet onder een bovenleiding komen dit soort oplossingen moeten verzinnen als milieuvriendelijker alternatief voor dieseltreinen.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Geplaatst: do 10 jul 2025, 17:04
door Nitein-Repart
https://presse-oebb.at/news-oebb-mehr-r ... &l=deutsch
ÖBB heeft bij Siemens de overeenkomst voor de levering van NightJet/RailJet-stammen aangepast. In plaats van 27 negendelige RailJets en 33 zevendelige NightJets worden er in totaal 12 negendelige RailJets, 28 zevendelige RailJets en 24 zevendelige NightJets bestelt, waarvan al een deel geleverd is. De zevendelige RailJets zijn nodig om de drukke as Zürich/Bregenz/München-Salzburg-
Wien-Bratislava/Budapest/Flughafen
Wien te versterken, aangezien enkel de zevendelige RailJets in dubbeltractie kunnen rijden.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Geplaatst: do 10 jul 2025, 20:29
door tjoektjoek
Wel jammer dat ze het aantal Nightjets reduceren. Ik heb het idee dat ze te weinig ervan hebben.