Pagina 32 van 50
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: wo 15 nov 2023, 15:27
door Nickipedia
KL577 schreef: ↑ma 13 nov 2023, 22:11
Dat was het WEPod-project. Heeft eigenlijk ook nooit op de campus gereden - althans, ben het wagentje nooit tegengekomen
In de proefperiode reed ik nog vanuit Ede, ben hem regelmatig tegen gekomen op de Campus.
erjeebee schreef: ↑ma 13 nov 2023, 21:05
Ik heb in de Rietkampen gewoond en ken de omgeving aardig goed.
Ik ben me niet bewust van veel "kruip door sluip door" mogelijkheden.
Ik neem althans aan dat ie niet over de landweggetjes door de Kraats gaat rijden.
Dan houd je de Dreeslaan en de Edeseweg in Bennekom over. Niet echt kdsd.
O ja, over de Halderbrink en de Bovenbuurtweg naar de Zandlaan, dat is een beetje kdsd.
Dat zal 'm wel zijn dan, hoewel de Bovenbuurtweg nou niet bepaald een weg is waar ik een bus over zou sturen.
Hoe dan ook, voordat het beroep van OV buschauffeur is uitgestorven zijn we wel een paar decennia verder.
Op de Jan Tooroplaan zijn zelfs nog speciaal verkeerslichten geplaatst zodat ie veilig over kon steken. In al die jaren heb ik die slechts 1x in werking gezien.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: wo 15 nov 2023, 20:22
door SuperGhost
Die verkeerslichten zijn al jaren geleden weggehaald.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: wo 15 nov 2023, 21:33
door erjeebee
Wow, wat een onlogische route in Ede.
Helemaal gericht op het vermijden van de drukkere wegen.
Daar spreekt echt vertrouwen in de technologie uit

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: za 02 dec 2023, 12:19
door Etienne
Vanochtend in Apeldoorn kwam ik dit briefje tegen op de halte van lijn 231/302.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: za 02 dec 2023, 12:48
door SuperGhost
Heeft die het in word getypt en daarna een screenshot ervan gemaakt en pas daarna geprint ofzo? Je ziet zelfs nog de spellingscorrectie onder de woorden

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: za 02 dec 2023, 16:11
door regenmaker
Heeft ie nog niet gezien dat de frequentie tijdens een deel van de spitsuren wordt verlaagd naar 1x/uur zodat lijn 302 vaker kan rijden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: za 02 dec 2023, 17:06
door Meltrain
Krijgt lijn 231 dan een andere route of wordt het Halte Overslaand Vervoer?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: za 02 dec 2023, 19:04
door Etienne
De tweede reden; niet meer stoppen bij enkele rustigere haltes, zodat het meer een Sneldienst wordt.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: za 02 dec 2023, 21:49
door Durashift
erjeebee schreef: ↑wo 15 nov 2023, 21:33
(..)
Daar spreekt echt vertrouwen in de technologie uit
Verstandig.
Autonoom is een droom.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: zo 03 dec 2023, 08:55
door gkw1969
Etienne schreef: ↑za 02 dec 2023, 19:04
De tweede reden; niet meer stoppen bij enkele rustigere haltes, zodat het meer een Sneldienst wordt.
En omdat het niet meer dezelfde concessie is. Binnen Apeldoorn rijdt de 231 nu nog als een aanvulling op de stadsdienst.
Daarbij vergeet de schrijver dat bij al die haltes de gewone stadsbus stopt. En ze zullen echt geen haltes laten vervallen waar veel mensen in stappen richting Arnhem. Ik vraag me sowieso af hoeveel reizigers er vanuit De Maten naar Arnhem reizen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: zo 03 dec 2023, 10:49
door regenmaker
Je zal je verbazen hoeveel reizigers er nog instappen in De Maten, maar dan met name tijdens de spitsrichting. In de ochtendspits richting Arnhem en in de middagspits richting Apeldoorn.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: zo 03 dec 2023, 10:50
door Daniel
Die instappers in de middagspits richting Apeldoorn kunnen natuurlijk ook gewoon de stadsbus nemen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: zo 03 dec 2023, 11:57
door teun
Als de bus vanuit Arnhem leeg is inderdaad wel, zo niet is het juist een mooie bundeling van twee reisstromen. (Maar het zal wel een verspreking geweest zijn.

)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: zo 03 dec 2023, 20:38
door Sorry_geen_dienst
De 231 is voor mijn gevoel vaak een veredelde stadsbus; volle bak vanaf station Apeldoorn maar zodra je De Maten uit rijdt de A50 op is de bus ook leeg. En wat er nog in zit zijn doorgaande reizigers vanaf het station dus voor hen maakt het niet uit of die bus als 231 of 302 rijdt. Oftewel allemaal reizigers die ook juist stadslijn 3 of 4 kunnen pakken als alternatief. Instappers in De Maten zijn er buiten de spits marginaal. Lijn 231 bedient vooral scholieren vanaf De Maten; 's ochtends naar Arnhem toe en 's middags komen ze weer terug. De Arnhemseweg wordt in
Apd echt onderbediend (vroeger bij Syntus reden daar lijn 1, 14, 18/19, 43 en 91 en ook nog eens in hogere frequenties dan nu. 231 als 302 laten rijden is win/win.
De 231 rijdt
Apd in vrijwel gelijk met lijn 3 naar het station. Als lijn 3 wat te laat is of vervallen is dan pikt de 231 die reizigers nu op. Maar vaak rij je daar achter elkaar aan naar het station.
Met haltes overslaan door 231 win je in mijn optiek weinig tijd maar benadeel je wel reizigers want die moeten nu verder lopen/fietsen naar de bushalte. Als ik één ding heb geleerd over het reisgedrag van de inwoners in
Apd is dat ze lui zijn en het liefst de bushalte voor de deur willen hebben. Helaas doen de vervoerders het tegenovergestelde en worden de afstanden naar de haltes alleen maar groter. Gevolgen zijn ook duidelijk; lege stadsbussen en meer auto's.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: zo 03 dec 2023, 22:47
door MichOV
Meer auto's ga je denk ik sws wel krijgen met het steeds duurder wordende OV. Juist zou men het OV goedkoper moeten maken als je mensen meer het OV wil laten nemen maarja maak dat de hoge heren maar eens wijs.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: zo 03 dec 2023, 22:49
door teun
Tegen de prijs van een auto box je echt niet op hoor.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: zo 03 dec 2023, 23:07
door CitaroMH
MichOV schreef: ↑zo 03 dec 2023, 22:47
Meer auto's ga je denk ik sws wel krijgen met het steeds duurder wordende OV.
Of slechtere OV, zie Concessie Zeeland.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: di 05 dec 2023, 19:40
door MichOV
Geen idee of ik het goed heb gezien maar klopt het dat ex-Syntus 3256 Amba sinds kort de kleurstelling van RRReis heeft gekregen? Waar komt deze te rijden dan?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: di 05 dec 2023, 19:46
door Michael
Klopt die is voor trein vervangend vervoer voor de Valleilijn zoals te lezen is in dit topic:
viewtopic.php?f=32&t=12900&p=828281#p828281
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: do 07 dec 2023, 23:20
door Matt5154
Komt ook Crossway 5519 vanaf IJsselmond naar Veluwe-Zuid of niet?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: do 07 dec 2023, 23:56
door Stadsbus
Die zou naar Zuid Oost Brabant gaan
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 08:48
door DDietzen
regenmaker schreef: ↑zo 03 dec 2023, 10:49
Je zal je verbazen hoeveel reizigers er nog instappen in De Maten, maar dan met name tijdens de spitsrichting. In de ochtendspits richting Arnhem en in de middagspits richting Apeldoorn.
Dit kan ik proefondervindelijk bevestigen, na 2 ritjes in vrijdagochtendspits van Apeldoorn naar Arnhem in de afgelopen maand. De bus vertrekt bijna leeg vanaf het station, bij één van de eerste haltes stapt nog een verdwaalde reiziger in of uit, maar in De Maten stappen er bij nagenoeg elke halte één of meerdere mensen in en stroomt de bus dus pas echt vol. De te schrappen haltes zijn dus juist de haltes waar de 231 zijn klandizie haalt.
Geeft mij een lichte indruk dat men een afbraakconstructie aan het optuigen is voor de 231...
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 13:55
door Nickipedia
Syntus stopte eerder ook niet op alle haltes in De Maten, dat is pas met het wijzigen van de route van lijn 3 en 4 via het centrum en aan beide kanten door de wijk aangepast. Die wijziging wordt nu dus terug gedraaid.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 22:35
door Gartlin9
Mij valt op dat er geen dienstregeling/reisinfo te bekennen is in ovinfo van deze concessie vanaf zondag
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 23:07
door ovVeluwe
Alle lijnen stonden eerst dubbel in OV info, ik denk dat er een fout was in de data dat deze opnieuw ingevoerd moet worden.