Pagina 32 van 32
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 18:10
door Kopri
Ik ben ook zeer benieuwd of de Volvo's geleed gaan zijn of niet. Als ze wel geleed zijn zou dat wel een primeur wezen.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 18:12
door ovVeluwe
Zeelandman schreef: ↑zo 13 jul 2025, 15:19
Zijn er inmiddels al bussen geleverd of nogsteeds niet? Dat wordt toch langzaamaan wel tijd of niet? Want in Utrecht buiten zijn de eerste yutongs er al lang.
Dat zijn slechts voorlopers, van elk type eentje. Deze zijn zo vroeg geleverd om ze te testen zodat eventuele wijzigingen nog doorgezet konden worden naar Yutong.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 18:16
door Daniel
Dosje schreef: ↑zo 13 jul 2025, 15:48
Ik verwacht een rommelige start, ook omdat VDL de bussen niet optijd gaat leveren.
Ah jij weet meer dan Transdev? Die geven nog altijd aan dat het materieel op tijd komt, maar ze gaan wel een Plan B maken aldus de reactienota.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 18:20
door BasGeluk
Dat zeggen vervoerders altijd. En de dag van de implementatie “overkomt het ze opeens”. Voorts reden de elektrische bussen van Transdev in Gooi en Vechtstreek ook heel veel later dan “aangegeven”.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 18:21
door Kopri
Dat kan wel zo zijn, maar gezien de gemiddelde levertijden van VDL (kijk naar Eindhoven bijvoorbeeld of naar Zaandam). Dan is het toch niet gek dat er grote vraagtekens gezet wordt bij wat Transdev allemaal aan het beloven is? Wel goed dat ze over een Plan B gaan denken, want ik verwacht dat ze sneller overgaan naar dat plan dan dat ze nu zeggen.
Gevalletje: laten we een zo sappig mogelijk plan maken en dan vervolgens niet na kunnen komen (kijk even naar ZHN als voorbeeld).
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 18:33
door Hainje
Daniel schreef: ↑zo 13 jul 2025, 18:16
Dosje schreef: ↑zo 13 jul 2025, 15:48
Ik verwacht een rommelige start, ook omdat VDL de bussen niet optijd gaat leveren.
Ah jij weet meer dan Transdev? Die geven nog altijd aan dat het materieel op tijd komt, maar ze gaan wel een Plan B maken aldus de reactienota.
Kom Daniël, even realistisch. Hoeveel VDL's zijn er sinds 'het einde van' de pandemie op tijd geleverd?
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 18:41
door TLP
Hoeveel nieuwe, elektrische VDL's zijn er nu voor Arriva in West-Brabant? Volgens mij nul. Bij mijn weten is Yutong de enige fabrikant die sinds de pandemie op tijd zijn spul heeft weten af te leveren, zeker qua elektrische bussen. Al was Mercedes in GD volgens mij ook niet slecht.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 19:29
door omaylie
Solaris heeft qua elektrische bussen voor zo ver ik weet toch ook alles op tijd geleverd? Kijk maar naar de Trollino's en alle elektrische bussen voor Arriva in West-Brabant en Schiphol.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 19:59
door Daniel
Hainje schreef: ↑zo 13 jul 2025, 18:33
Kom Daniël, even realistisch. Hoeveel VDL's zijn er sinds 'het einde van' de pandemie op tijd geleverd?
Ik denk dat dat een mooi rond getal is

Maar de Utrechtse concessies hebben natuurlijk ook wel een behoorlijk ruime implementatieperiode vergeleken met andere concessies waar ze te laat kwamen, dus het is ook even afwachten waar Transdev in de wachtrij staat.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 20:32
door Hainje
Vrij ver achteraan denk ik

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 20:43
door Station Luchtbal
De 48 bussen voor HWGO zal Transdev vermoedelijk als eerste willen ontvangen, daar dit 3 jaar extra concessieduur oplevert.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 20:53
door Meltrain
Daniel schreef: ↑zo 13 jul 2025, 19:59
Hainje schreef: ↑zo 13 jul 2025, 18:33
Kom Daniël, even realistisch. Hoeveel VDL's zijn er sinds 'het einde van' de pandemie op tijd geleverd?
Ik denk dat dat een mooi rond getal is

Maar de Utrechtse concessies hebben natuurlijk ook wel een behoorlijk ruime implementatieperiode vergeleken met andere concessies waar ze te laat kwamen, dus het is ook even afwachten waar Transdev in de wachtrij staat.
De implementatieperiode van West-Brabant was even lang (1,5 jaar) en daar zijn uitsluitend de Solarissen op tijd geleverd.
Nu helpt het wel dat Transdev bij meerdere fabrikanten bussen heeft besteld, dus als slechts één fabrikant vertragingen heeft, is dat nog geen groot probleem.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 20:56
door TLP
Daniel schreef: ↑zo 13 jul 2025, 19:59
Hainje schreef: ↑zo 13 jul 2025, 18:33
Kom Daniël, even realistisch. Hoeveel VDL's zijn er sinds 'het einde van' de pandemie op tijd geleverd?
Ik denk dat dat een mooi rond getal is

Maar de Utrechtse concessies hebben natuurlijk ook wel een behoorlijk ruime implementatieperiode vergeleken met andere concessies waar ze te laat kwamen, dus het is ook even afwachten waar Transdev in de wachtrij staat.
Zijn de persberichten die VDL over haar orders naar buiten stuurt niet indicatief over hoe ver een vervoerder in de wachtrij staat? Over Transdev in Utrecht heeft VDL nog geen persbericht gestuurd, maar de order van Transdev in HWGO is al wel naar buiten gebracht. De order van Arriva in West-Brabant ook, maar daar is nog geen bus op kenteken. Dus ik vrees dat het vermoeden van Hainje klopt.
omaylie schreef: ↑zo 13 jul 2025, 19:29
Solaris heeft qua elektrische bussen voor zo ver ik weet toch ook alles op tijd geleverd? Kijk maar naar de Trollino's en alle elektrische bussen voor Arriva in West-Brabant en Schiphol.
Dat gaat alleen niet over vele tientallen tot honderden bussen. Overigens staan de gelede Solarissen voor West-Brabant op één na nog niet op kenteken, laat staan dat ze ingezet worden. Maar het zou kunnen dat die geledes bedoeld zijn voor de Bredase schoollijnen en daarom wel even kunnen wachten met de inzet.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 13 jul 2025, 21:04
door ArrivaBas
De vier gelede bussen in Breda zijn inderdaad bestemd voor de schoollijnen naar BUas en Avans.