Pagina 315 van 589

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 28 feb 2023, 23:22
door IIVQ
Hainje schreef: ma 27 feb 2023, 16:11 Vanuit Eurostar 9126 zag ik dat men tegenwoordig bord C02 op de CTA gebruikt om aan te geven dat je niet mag instappen.
Dat is al een tijdje zo.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 mar 2023, 10:15
door April064
Groetjes uit het TVV Eindhoven-Weert. Waar ik eerst in Eindhoven niet wist waar ik moest zijn en wij nu wegrijden uit een tankstation waar wij 5 minuten stilstonden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 17:28
door Bemined
Trein 559 was opgeheven van Rotterdam naar Utrecht vanwege logistieke beperkingen. Op de oorspronkelijke vertrektijd scheurde er een DDZ door Rotterdam Alexander heen, dus zal wel weer een gevalletje missende HC geweest zijn. Extra vervelend op een vrijdag omdat de 2800 niet rijdt, trein 661 zal wel erg vol geweest zijn, had volgens de reisinformatie bijna 3 minuten nodig voor de haltering in Alexander...

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 04 mar 2023, 01:11
door teun
Vandaag meegemaakt dat er wel afgewacht wordt, de 1185 had +21 door wat gerotzooi op de HSL waarna hij tot Boxtel achter de 6485 heeft gereden. Op Ehv hebben de 4485 naar Dn en de 2985 naar Mt mooi gewacht, naar Maastricht was het dan ook de laatste intercity van de dag. Alsnog heel fijn! *O*

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 04 mar 2023, 12:18
door Gamma
Gisteren: de Intercity van 22:04 vanuit Eindhoven richting Enkhuizen kwam met +4 aan in ‘s-Hertogenbosch (om 22:26) en weg was de aansluitende Intercity naar Zwolle dat best even had kunnen wachten. Nu was het voor een groep reizigers een half uur lang koukleumen. Die aansluiting gaat echt te vaak mis.

In Utrecht kwamen we met +3 aan, namelijk om 22:52. Dat was veel veel mensen hard rennen voor de aansluitende treinen naar Hilversum (22:54) en Leiden (22:55). Natuurlijk was er geen intentie om te wachten, maar heb het tafereel van de trein naar Hilversum kunnen aanschouwen. De hardlopers haalden nog net de deur en hebben vervolgens solidair de deur een minuut open gehouden voor de wat minder hard rennende overstappers, maar desondanks haalde niet iedereen de overstap.

Ik weet niet of ik zo’n fan ben van die krap ingelegde 2900.

Verder was de zitplaatskans in 5 van de 7 treinen laag tot niet. Hoezo geen vrijdagdrukte? Lag ook weer aan te kleine treinen, zowel IC’s op de A2 als Sprinters in de 6600 en 6400 die wel wat langer uitgevoerd hadden mogen worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 04 mar 2023, 12:40
door waldo79
Het lijkt me dat regelingen om aansluitingen over te nemen bedoeld zijn om sluitseinaansluitingen te voorkomen. Daar hoort niet bij tot minimaal. 27 wachten, terwijl je vertrektijd. 24 is. Dat is een onrealistisch verwachtingspatroon mijns inziens.

Op zich wel eens dat Den Bosch een achilleshiel is qua aansluitingen.

En wat betreft de zitplaatskans. Door de bank genomen reizen er beduidend minder reizigers op vrijdag dan op maandag tot en met donderdag, maar als je alle versterkingen eruit snijdt, wordt de rest van de treinen voller.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 04 mar 2023, 12:49
door Daniel
Zelfs voor corona had NS al de neiging, vooral zo rond deze tijd van het jaar, om net wat te enthousiast in de materieelinzet op vrijdag te snijden

En die regelingen om aansluitingen over te nemen... tja, die lijken niet bepaald aangepast op de huidige situatie met minder treinen. Als de volgende trein een kwartier later gaat (of je kunt ook een kwartier eerder weg voor een ruimere overstap) is de noodzaak tot wachten natuurlijk minder dan bij halfuursdiensten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 04 mar 2023, 13:26
door Bemined
Het is niet zo dat de huidige dalfrequenties nieuw zijn, het is vooral dat de dalperiode uitgebreid is. Maar een regeling om aansluitingen over te nemen in de daluren zou ook zonder personeelstekorten wenselijk zijn voor in de avonduren.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 04 mar 2023, 13:32
door Milco
Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind het wel weer netjes dat vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp de 2400 extra rijdt tussen Almere Centrum en Schiphol en dat de 800 extra stopt in Duivendrecht. Tussen Weesp en Schiphol rijden nu de omgeleide 4600 en 5800, de 4300 rijdt daarentegen vandaag niet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 04 mar 2023, 13:49
door Dionysusnu
Gamma schreef: za 04 mar 2023, 12:18 Ik weet niet of ik zo’n fan ben van die krap ingelegde 2900.
Het helpt ook niet dat er bij Vg een TSB 80, en bij Gdm een TSB 40 zitten. Zonder die twee zou het pad best redelijk zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 04 mar 2023, 14:00
door waldo79
En ten oosten van Rs ligt ook een TSB waar de 3600 ook last van heeft in de richting Zwolle.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 05 mar 2023, 00:52
door RobertT
Om precies te zijn bij Geffen.De 3600 heeft echter voldoende reserve op de rit naar Zwolle,zodat in Arnhem vaak weer op tijd wordt gereden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 05 mar 2023, 09:35
door VIRM
Milco schreef: za 04 mar 2023, 13:32 Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind het wel weer netjes dat vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp de 2400 extra rijdt tussen Almere Centrum en Schiphol en dat de 800 extra stopt in Duivendrecht. Tussen Weesp en Schiphol rijden nu de omgeleide 4600 en 5800, de 4300 rijdt daarentegen vandaag niet.
Ik heb gisteren een paar hele lange Sprinters gezien tussen Den Haag Centraal en Muiderpoort. Zelfs een SNG11.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 05 mar 2023, 18:09
door T-hijs
Dionysusnu schreef: za 04 mar 2023, 13:49
Gamma schreef: za 04 mar 2023, 12:18 Ik weet niet of ik zo’n fan ben van die krap ingelegde 2900.
Het helpt ook niet dat er bij Vg een TSB 80, en bij Gdm een TSB 40 zitten. Zonder die twee zou het pad best redelijk zijn.
Die bij Gdm is alleen in zuidelijke richting; richting Utrecht rijdt de trein zijn normale snelheid.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 09:23
door teun
Goedemorgen vanuit de 4430 die zojuist vanwege “gladde sporen” zonder stoppen door Hmbv gereden is… :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 10:08
door VIRM
Gisteren kwam mijn 1824 met +5 Zwolle binnenrijden. Vertrek was ook met +5, want er werd gewacht op overstappers van de eveneens vertraagde 524.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 09 mar 2023, 17:55
door Meltrain
De testritten met ICNG zijn lekker bezig: ik zag er al eentje bij Asdz en een ander op de HSL in Nieuw Vennep.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 09 mar 2023, 20:03
door IIVQ
Trein 1664 heeft 37mn vast gestaan met een defect aan de remmen thv Keverdijk Aansluiting. We werden zeer professioneel (vaak updates, zakelijk met een vleugje humor en in goed Nederlands en Engels) op de hoogte gehouden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 11:38
door Michael
Meltrain schreef: do 09 mar 2023, 17:55 De testritten met ICNG zijn lekker bezig: ik zag er al eentje bij Asdz en een ander op de HSL in Nieuw Vennep.
Ik zie vrijwel dagelijks wel minstens 1 keer een ICNG op station Breda staan. Meestal word dan spoor 2 gebruikt om te keren, soms word van het keerspoor aan de oostkant gebruik gemaakt en van de week stond er ineens eentje op spoor 5 of 6 dat is dan wel weer een zeldzaamheid.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 12:56
door DDietzen
Een primeurtje voor mij: volgens plan rijdt mijn 1742 met ICM-6 van Es tot Ut en krijgt daar zometeen een extra ICM-drietje bijgeplaatst voor het vervolg naar Gvc! Bijplaatsen in Dv (vooral vroeger) of Amf (meer recent) heb ik al eens meegemaakt, maar in Ut is dit de eerste keer. Ben benieuwd of het doorgaat - ik hoop het wel, anders wordt het erg gezellig vanaf Ut - en hoe de reizigers zich zullen verdelen.

Update: het bijplaatsen is doorgegaan. We stonden wel een paar minuten voor rood vlak voor het binnenrijden van Ut; ik zou vermoeden dat men was vergeten dat de rijweg een bezet blok in moest. Het bijgeplaatste stel was erg vol, natuurlijk omdat het al eerder klaar stond. Geheel ongebruikelijk was nu het voorste stel bij vertrek het rustigst, dus ik ben tactisch verhuisd :)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 17:12
door Bemined
Michael schreef: vr 10 mar 2023, 11:38
Meltrain schreef: do 09 mar 2023, 17:55 De testritten met ICNG zijn lekker bezig: ik zag er al eentje bij Asdz en een ander op de HSL in Nieuw Vennep.
Ik zie vrijwel dagelijks wel minstens 1 keer een ICNG op station Breda staan. Meestal word dan spoor 2 gebruikt om te keren, soms word van het keerspoor aan de oostkant gebruik gemaakt en van de week stond er ineens eentje op spoor 5 of 6 dat is dan wel weer een zeldzaamheid.
In Breda is het vrij standaard, maar het test- en proefbedrijf komt volgens mij niet standaard in Amsterdam Zuid. Maar ik zag ook berichten over een ICNG richting Deventer dus misschien dat ze ook de andere routes waar ze straks gaan komen aan het verkennen zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 17:26
door Meltrain
Door inzet van de politie rijden er geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd is. :o

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 17:27
door Jultar
Verdacht pakketje op Blaak. Bleek loos alarm, treindienst wordt inmiddels weer opgestart.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 17:41
door Daniel
ProRail meldt dat er vanwege hevige sneeuwval geen treinen tussen Alphen aan den Rijn en Gouda rijden, volgens NS is het "gewoon" een seinstoring. Wat is het nou...

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 18:30
door AppleMoose
Maakt dat uit? Resultaat is hetzelfde: de treinen rijden niet.