Pagina 317 van 1290

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 22:33
door Hainje
Hahahaha, hij heeft voor geen van beiden gekozen? :')

Nou ja, weet niet hoe lang hij die betreffende kerel kende, maar lang kan het nooit zijn. Dus eigenlijk was het wel te verwachten dat hij het niet deed.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 22:35
door Aking
Visgraatmodel schreef:60 minuten verspild aan Gordon die niet gaat trouwen.
Sjah, dat doe je toch echt zelf :X -o-

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 22:36
door dylanwild94
vind ik leuk. _O-

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 22:36
door Visgraatmodel
Hainje schreef:Hahahaha, hij heeft voor geen van beiden gekozen? :')
Negatief.
Aking schreef:
Visgraatmodel schreef:60 minuten verspild aan Gordon die niet gaat trouwen.
Sjah, dat doe je toch echt zelf :X -o-
Ajoh, ik had toch al niks te doen vanavond.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 22:43
door Mdk
Wacht wat is de uitkomst nou? Ik heb het vorige week bij toeval namelijk gezien, en nu wil ik raar genoeg toch nog weten of hij de opblaasoostblokker of de papa die niet wist dat ie gay was heeft gekozen.

Ik had ook gehoord dat als jij niet zou kiezen hem een flinke boete boven het hoofd zou hangen.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 22:57
door trolly
Visgraatmodel schreef:60 minuten verspild aan Gordon die niet gaat trouwen.
Tsja, anders had je 60 minuten verspild aan Gordon die wèl ging trouwen. Lood om oud ijzer.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 22:59
door Visgraatmodel
Mdk schreef:Wacht wat is de uitkomst nou? Ik heb het vorige week bij toeval namelijk gezien, en nu wil ik raar genoeg toch nog weten of hij de opblaasoostblokker of de papa die niet wist dat ie gay was heeft gekozen.
Hij heeft N I E M A N D gekozen. Eerst liet hij de veelzijdige Italiaan vallen (steward, psycholoog en bakker) waarna hij een lange speech hield voor die ander zijn neus waarna hij in tranen uitbarstte en bekend ging maken dat hij óók niet voor hem zou kiezen waarna er een shot kwam voor het altaar met een speech over vlinders, gevoelens en nog meer dingen maar het belangrijkste: Gorden trouwt met niemand.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 23:00
door Aking
Mdk schreef:Ik had ook gehoord dat als jij niet zou kiezen hem een flinke boete boven het hoofd zou hangen.
Zeg! Laat ons vissengraatje er even buiten! -o-

Alhoewel...
Visgraatmodel schreef:Gorden trouwt met niemand.
Dus je zit 60 minuten naar die bagger te kijken, en dan nog weet je z'n naam niet? :X

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 23:05
door Visgraatmodel
Deze letterfout is nog gratis maar als je aan mijn incheckbalie/gatedesk stond had je moeten dokken. :P

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 14 dec 2017, 23:19
door Mdk
Sawwry, ben een keertje vergeten op typefouten te verbeteren. Maargoed een keertje een naam verkeerd spellen houd nederig, alhoewel dat bij Gordon een verloren zaak is.
En echt kijken doe je dat programma niet, het is bij gebrek aan beter een beetje achtergrondgeluid waarvan je zo af-en-toe iets oppikt.

Ik vraag me nu wel af of hij inderdaad een boete krijgt van De Mol, gezien die andere relnicht dat had geroepen.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 01:33
door Z2N
PatrickM schreef:
Suus schreef:
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding
DSB betekendt IC3. Als er twee stellen over het gehele traject zijn denk ik dat ze losgekoppeld moeten worden voor ze de boot op kunnen.
Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd waar de die samenstellingen vandaan hebt gehaald, ben benieuwd geworden wat ik op de terugreis kan verwachten. Vagonweb.cz heeft ze alleen van 2017 namelijk.
Marcus Grahnert is je vriend. :wink:
Meltrain schreef:Rijdt de ICE TD eigenlijk nog?
Nee, dat is sinds afgelopen herfst definitief buiten dienst. De serie was te klein geworden (er waren nog maar 4 stellen in dienst voor de EC naar Kopenhagen), en op die overgebleven verbinding zijn ze onnodig voorzien van een kantelbakinstallatie en een maximumsnelheid van 200 km/h, en dus was vervanging door IC3-materieel van de DSB logisch.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 09:03
door isadora
Visgraatmodel schreef:60 minuten verspild aan Gordon die niet gaat trouwen.
Hoort die Gordun-ongein (*kots-emoticon*/) niet thuis in het kijkdoos-topic?
viewtopic.php?f=16&t=11782

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 09:04
door isadora
Meltrain schreef:Rijdt de ICE TD eigenlijk nog?
Gave avatar, één van de fraaiste plaatjes van het afgelopen jaar. :pos:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 10:24
door Nitein-Repart
Z2N schreef:
Meltrain schreef:Rijdt de ICE TD eigenlijk nog?
Nee, dat is sinds afgelopen herfst definitief buiten dienst. De serie was te klein geworden (er waren nog maar 4 stellen in dienst voor de EC naar Kopenhagen), en op die overgebleven verbinding zijn ze onnodig voorzien van een kantelbakinstallatie en een maximumsnelheid van 200 km/h, en dus was vervanging door IC3-materieel van de DSB logisch.
Waarom is de inzet van ICE-TD tussen München en Zürich (via Lindau) of tussen Frankfurt en Praha (via Marktredwitz-Cheb) geen mogelijkheid? Volgens mij is ICE-TD toch niet zo heel oud.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 10:25
door Chrysa
Kleine series zijn toch veel duurder in gebruik/onderhoud?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 10:56
door reisthijs
Dat geldt zeker voor deze serie, het zijn altijd zorgenkindjes geweest. Nooit succesvol ingezet op de trajecten waar ze voor bedoeld waren (Hamburg-Kopenhagen was ook alleen maar vanuit het idee, dat er dan tenminste nog iets nuttig mee gebeurde). Nu zijn ze aan een grote revisie toe - die investering vind men niet meer de moeite waard.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 11:16
door Nitein-Repart
Jammer, BR605 oftewel ICE-TD zijn fantastische dieseltreinen en alle fantastische dieseltreinen (DM90 en ICE-TD) zijn al uit dienst gegaan, of worden steeds meer verdrongen (BR628 en BR612) door lichtgewicht dieseltreinen als LINT, Talent en GTW.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 11:20
door Z2N
Dat 'Fantastisch' is dus subjectief, een lichtgewicht-trein die rijdt is ten aller tijden beter dan een zwaardere trein die uitvalt. (A)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 11:37
door Suus
Ik was niet heel erg onder de indruk van de ICE-TD. Een keer mee gereisd en ik kon pas halverwege de reis instappen omdat de trein van Hamburg naar Kopenhagen de dag ervoor defect was gegaan.

Ze reden vooral omdat DSB een tekort aan materieel had door het IC4-debacle.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 12:25
door Frank93
Vandaag mijn eerst kerstpakket gekregen van Transdev/Connexxion, hopelijk volgen er nog vele *bus*

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 13:43
door Meltrain
Erno-BE schreef:Jammer, BR605 oftewel ICE-TD zijn fantastische dieseltreinen en alle fantastische dieseltreinen (DM90 en ICE-TD) zijn al uit dienst gegaan, of worden steeds meer verdrongen (BR628 en BR612) door lichtgewicht dieseltreinen als LINT, Talent en GTW.
In het Verenigd Koninkrijk rijden nog meer dan genoeg "fantastische" (lees: oudere generatie) dieseltreinen, met als hoogtepunt de Intercity 125. _O_
Ik denk echt dat jij eens daarheen moet. :Y

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 14:21
door Nitein-Repart
Afbeelding
Deze trein is ook vet. Helaas wel helemaal in Zuid-Korea.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 14:22
door Jef400
Erno-BE schreef:Jammer, BR605 oftewel ICE-TD zijn fantastische dieseltreinen en alle fantastische dieseltreinen (DM90 en ICE-TD) zijn al uit dienst gegaan, of worden steeds meer verdrongen (BR628 en BR612) door lichtgewicht dieseltreinen als LINT, Talent en GTW.
De BR 612 heeft als groot probleem dat het zeer specialistisch ontworpen is. Deze serie is vooral geschikt voor sneltreinverkeer op bochtige trajecten, daar zijn er niet heel veel van. De 628'jes beginnen op hun houdbaarheidsdatum te komen en zijn technisch voorbij gestreefd door onder andere de genoemde treinstellen.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 14:40
door Suus
628 is hartstikke lichtgewicht spul en heeft nog minder motorkracht dan een gemiddelde LINT. Op de Südostbayernbahn na gaat het nu echt heel snel van de sporen verdwijnen.

612 blijft nog wel een flinke tijd op de sporen in het zuiden van Duitsland, eigenlijk de regio waar het meeste reed.

ICE TD voor de verbinding München - Zürich is niet nodig, daar wordt gewerkt aan het dichten van het gat van ruim 100 kilometer dat nog niet van bovenleiding is voorzien. Bovendien zijn die treinen te klein.

Sowieso wordt in Duitsland aan heel veel elektrificaties gewerkt, het gaat alleen niet zo snel door financieringsproblemen. In Bayern bijvoorbeeld staat nog voor 880 trajectkilometer in planning en circa 115 trajectkilometer wordt aangelegd.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 14:51
door cassie127
Bij de Südostbayernbahn kan je ook zo het hokje van de machinist binnen lopen (of mee kijken). Maar moet je wel een ritten hebben die wordt uitgevoerd door een br628