Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Visgraatmodel schreef:Vandaag 5500 gezien op de C. :')
Ook op de A/B lijn, zie ze vrijwel dagelijks.
Wat anders, ik zag gister lijn 47 voorbij rijden, met welgeteld 2 reizigers in de bus, en dat in de spits. Er zouden toch kleinere voertuigen gaan rijden op lijn 47?
haha ik ga een gokje doen, maar ik zou zegen om te kijken als alles wel werkt voordat een voertuig in dienst genomen word. Alleen doe ik dit uit pure gok met als een vliegtuig in mijn achter hoofd. Daar testen ze ook veel dingen.
Wat jij zegt, Gideon, kan makkelijk! Het is zo dat de 5700-serie op die lijn moet gaan rijden. Alleen snap ik het feit niet dat hij ook testritten maakt op de C...
Visgraatmodel schreef:Wat jij zegt, Gideon, kan makkelijk! Het is zo dat de 5700-serie op die lijn moet gaan rijden. Alleen snap ik het feit niet dat hij ook testritten maakt op de C...
Ik denk dat dat meer gedaan is om eventuele uitwisseling mogelijk te maken. Die stellen voor de A- en B-lijn naar Vlaardingen/Hoek van Holland delen immers deels de stalling met de stellen voor de C-lijn, al dan niet voor onderhoud.
Ik denk dat dat meer gedaan is om eventuele uitwisseling mogelijk te maken. Die stellen voor de A- en B-lijn naar Vlaardingen/Hoek van Holland delen immers deels de stalling met de stellen voor de C-lijn, al dan niet voor onderhoud.
Als dat waar is zal de Hoekse Lijn ZUB krijgen. Dan weet ik niet hoe de goederentreinen zullen rijden als het spoor een ander beveiligingssysteen heeft. Wat wel zo is, is dat er twee losse 5500's op 's Gravenweg staan. Alleen weet ik niet welke.
de Hoekse lijn wordt metrolijn gelijk aan de Hofplein lijn, dus met ZUB.
het goederenverkeer zal met een eigen spoorlijn, dat tussen de metro rails gelegd zal worden, over 1 spoor voor beide richtingen kunnen blijven rijden.
dat kan met eigen beveiliging gebeuren.
als er een goederentrein de Hoekse lijn op moet, mag er dan ook even geen metro rijden op het gedeelte waar die goederentrein ook komt.
er komen dus een paar goederenhandel, waardoor er enkele gaten in de dienstregeling zullen/ kunnen vallen.
Volgens OV-magazine van tussen nu en een half jaar terug komt er voor goederentreinen een blok vrij van het wachtspoor te Schiedam tot aan de bestemming van die trein. Op dat gehele blok kunnen dan geen andere voertuigen zijn.
Goederentreinen kruizen van het wachtspoor naar het zuidelijke spoor en rijden dan over het zuidelijke spoor van/naar hun bestemming, al dan niet via strengelspoor bij perrons.
zone5324bericht... schreef:de Hoekse lijn wordt metrolijn gelijk aan de Hofplein lijn, dus met ZUB.
Volgens mij is dit jouw eigen aanname, want zo ver ik weet liggen de feiten anders.
In de documenten van de aanbesteding wordt namelijk uitgegaan van LZB (bestaande beveiliging op het metronet), met enkele verbeteringen. Zo komen er nieuwe snelheden: vertrek verbod 35 km/h, groen 40/90/100 km/h. Ook wordt keren op de vrije baan mogelijk.
Overigens gelden die verbeteringen voor het gehele metronet (behalve RandstadRail natuurlijk)
Wat betreft de beveiliging voor de goederentrein zou dit ATB-EG worden, met een max. van 40 km/h
Ik weet er niet het fijne van, maar ik probeer je vraag (juist) te beantwoorden.
Met de nieuwe beveiliging zou dat in theorie moeten kunnen. Echter volgens veiligheidseisen zou de 5400-serie toch niet de Hoekse Lijn op kunnen. Welke veiligheidseisen dat zijn kan ik je helaas niet vertellen.
*Gaat de 5700 qua uiterlijk er anders uitzien?
*Worden diezelfde metro's in R-Net-huisstijl getooid?
*Wat voor testen moeten de metro's ondergaan, bijvoorbeeld klimaatkamer in Wenen of botstesten? Of word deze bestelling gezien als een vervolg-order?
Vandaag was er een groot deel van de dag 'een storing' op metrolijn E. Wat het precies was, werd niet op de borden vermeld. Op de terugweg reed de metro zo ongeveer stapvoets tussen Berkel Westpolder en Rodenrijs. Het leek alsof de beveiliging/signalering het daar niet goed deed. Als gevolg van de ontstane vertraging stonden we lang stil bij station Blijdorp; vermoedelijk omdat het spoor op Rotterdam Centraal inmiddels bezet was door een metro van lijn D. Al met al liep de vertraging op tot bijna 10 minuten.
Gelukkig had ik op het nippertje een metro eerder gehaald dan gepland, dus mijn aansluiting op Zuidplein ging gelukkig niet de mist in. :)