STS-passages komen wel vaker voor, maar zelden wordt het gevaarpunt zo dicht genaderd. Normaal had ATB-vv de trein al veel eerder stil moeten zetten...
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar dat zal waarschijnlijk net als in Amsterdam wel aan de snelheid waarmee de trein onderweg was hebben gelegen waarom de ATB vv niet ingreep, denk ik dan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom lag het treinverkeer vervolgens vier uur stil?
(Passen het nieuwsbericht en de reacties trouwens niet beter in het topic Kort Nederlands nieuws?)
(Passen het nieuwsbericht en de reacties trouwens niet beter in het topic Kort Nederlands nieuws?)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die tijd is vaak nodig voor onderzoek door de LE en ILT (die vaak langere aanrijtijden hebben dan andere diensten). En dat is het beste als de situatie ter plekke volledig bevroren wordt, uitgezonderd evacuatie nadat dat door deze diensten toegelaten wordt.
Maar dat zal waarschijnlijk net als in Amsterdam wel aan de snelheid waarmee de trein onderweg was hebben gelegen waarom de ATB vv niet ingreep, denk ik dan.
Maar dat zal waarschijnlijk net als in Amsterdam wel aan de snelheid waarmee de trein onderweg was hebben gelegen waarom de ATB vv niet ingreep, denk ik dan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat is LE?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Landelijke Eenheid van de politie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Welk incident gaat het hier over? Ik ken wel enkele incidenten waarbij ATB-vv niet ingreep maar dan heb je het over behoorlijk hoge snelheden, die je bij Heerlen als het goed is niet kan halen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ATB-Vv werkt gegarandeerd tot 70 km/u, en Heerlen is maximaal 60 km/uur. ATB-Vv zou dus gefunctioneerd moeten hebben.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij het inchecken op station Zwolle, gaf het poortje mij de melding: ‘barcode te vaak gebruikt’. Deze melding had ik nog niet eerder gezien, persoon aan de andere kant van de informatielijn kon het poortje openen . Watertappunt aan de zuidzijde werkte niet, dus werd het station doorkruist naar de noordzijde en bij het inchecken daarna vond het poortje dat ik te vaak mijn barcode had gebruikt.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt, men heeft alle tickets nu beperkter gemaakt met het aantal keer dat je ermee een poortje kan openen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag even in Utrecht geweest vanwege de bijzondere dienstregeling vandaag. Heen vertrok ik uit Baarn met de sprinter van 13.21 naar Utrecht Centraal die vanuit Amsterdam Muiderpoort was gekomen. Komt niet vaak voor dat dit moderne materiaal over de Soester lijn rijdt. In Den Dolder overgestapt op de sprinter van 13.58 naar Utrecht Maliebaan die op de CTA als speciale trein aangegeven werd. Kort ervoor stopte er nog een IC richting Amersfoort. De sprinter naar Maliebaan was niet erg druk, na Bilthoven bleven niet veel reizigers over. Terug vanaf Utrecht Centraal geheel met de IC naar Baarn met overstap in Amersfoort. Beide IC's om 16.18 uit Utrecht met stop in Den Dolder en om 16.40 uit Amersfoort waren heel druk met reizigers die moesten staan. Op het perron in Amersfoort leek het spitsuur.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39790
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met die IC van 16.40 uur kwam ik aan in Amersfoort, dat losse viertje zat behoorlijk vol inderdaad. En dan waren er ook nog zes reizigers met fietsen die mee wilden terwijl er maar twee in passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De mikos van de 7556 legde uit dat het ingevoerd was om fraude te voorkomen. Is er een richtlijn hoe vaak je binnen een bepaalde tijdspanne met een barcode poortje kan openen?
Edit: verkeerd treinnummer
Laatst gewijzigd door ITF op ma 17 apr 2023, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee niet binnen een bepaalde tijd, maar het aantal keer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is al jaren zo, en is vooral erg leuk als je met een papieren interrailpas reist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou recent zijn er bij de NS tickets aanpassingen geweest die dit veroorzaken.
Volgens mij zijn die codes op de Pass cover allemaal identiek aan elkaar.
Volgens mij zijn die codes op de Pass cover allemaal identiek aan elkaar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat vind ik interessant, aangezien ik gisteren in Arnhem door de poortjes probeerde te gaan en die mij dezelfde melding gaven als 2,5 uur eerder in Zwolle. Nog een uur later in Utrecht kon ik wel door de poortjes passeren. Enige verschil tussen Arnhem en Utrecht was, dat ik in Arnhem wilde incheken en in Utrecht uitcheckte.
Edit: duidelijkere zinsopbouw
Laatst gewijzigd door ITF op di 11 apr 2023, 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat is dit voor barcode?
Ik kreeg laatst in de Thalys een key card met 2D-matrixcode voorgedrukt, die lijken toch niet uniek te zijn...
Ik kreeg laatst in de Thalys een key card met 2D-matrixcode voorgedrukt, die lijken toch niet uniek te zijn...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het was een QR-code uit de NS app, het ticket was een Jongerendagkaart.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarschijnlijk word de treinbotsing in Amsterdam op 21 april 2012 bedoeld gok ik zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinonge ... Westerpark
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat was bij een sein wat nog niet van ATB Vv was voorzien, dat lag dus niet aan de snelheid.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Deze (bij de Hanzeboog) wordt bedoeld denk ik: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-299483.pdfMichael schreef: ↑di 11 apr 2023, 10:50Waarschijnlijk word de treinbotsing in Amsterdam op 21 april 2012 bedoeld gok ik zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinonge ... Westerpark
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat betwijfel ik, Hattemerbroek aansluiting ligt best ver van Amsterdam af.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar is behoorlijk veel fraude mee, heb al een aantal keer conducteurs gehad die nummers van geblokkeerde dagkaarten via de omroep door de trein slingerde van dagkaarten die niet meer geldig waren.rooddolfijn schreef:Het was een QR-code uit de NS app, het ticket was een Jongerendagkaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jammer dat de goed gedragende lijden onder het gedrag van de rotte appels.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten