Pagina 34 van 206

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 31 jan 2015, 17:06
door Z2N
115 met een T80-bus, is inderdaad een probleem, alleen niet met de bus maar voor de chauffeur. Foei! :twisted:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 31 jan 2015, 19:40
door marlies
Die heeft wel eens langzamer gereden :o

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 31 jan 2015, 21:44
door groningen
Je gaat toch geen foto maken terwijl je rijdt en zeker met zo'n snelheid! Of was de snelheidsmeter kapot.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 31 jan 2015, 23:31
door nielsie600
Ik begreep dat hij stil stond op de buffer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 01:12
door JeroenSpock
Ja, dit was op de halte. De naald stond op de buffer recht omlaag, nadat ik naar de halte reed ging er 30km/u vanaf en leef dit over. Hij liep gewoon 85, tachograaf gaf de snelheid wel aan.

Hoorde van een politie agent dat sjoemelen met de begrenzer 2000 euro kost (chauffeur + bedrijf). Niet werkende begrenzer 900 euro (chauffeur + bedrijf), en rijden zonder snelheidsmeter kost alleen de chauffeur 90 euro.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 20:13
door Busreiziger
Vanochtend een bus van Doornbos in de Gelkingestraat. Rijdt een fietster van de sokken en kachelt gewoon door!

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 21:23
door groningen
Fietser kwam zeker van tegengestelde richting?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 03 feb 2015, 15:26
door gebruiker77
Gisteren en vandaag verviel de lijn 2 richting Station Noord op het tijdstip 8:28 vanwege vertragingen van minstens een kwartier. (De volgende lijn 2 vanuit De Wijert reed er overigens achteraan).
Via de Qbuzz-site is trouwens te zien als ritten of delen van ritten vervallen.

Ik vroeg mij af: krijgt Qbuzz dan ook niet betaald voor het vervallen van deze bus, ondanks dat de vertraging grotendeels op de route is opgelopen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 03 feb 2015, 17:37
door JeroenSpock
Volgens mij worden de ritten alleen betaald als de boordcomputer de rit registreert van begin tot eind halte. Dus ook de laatste 300 die leeg naar Groningen rijdt, geen uitstappers en zo bij Julianaplein rechtsaf naar de stalling, niet bij CS geweest = niet betaald.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 03 feb 2015, 17:45
door gebruiker77
Op zich wel logisch, dat stimuleert wel om de rit te rijden. Aan de andere kant, als je wel helemaal vanaf De Punt naar het Hoofdstation hebt gereden, dan is dat best een eind.
Wat volgens mij wel wordt gedaan bij lijn 2 is om deze dan rechtstreeks door te rijden naar Station Noord, zodat de vertraging op lijn 7 wat wordt beperkt. Dan ben je in principe wel naar het eindpunt gegaan, maar heb je de hele Korrewegwijk overgeslagen (en de mensen er bij het Hoofdstation al uitgelaten). Als voor die ritten wel wordt betaald, is het wel heel makkelijk voor Qbuzz; dan maakt die vertraging ze niks uit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 03 feb 2015, 17:52
door CamilleKreemers
Qbuzz wil een hoge kwaliteit neerzetten. Dan zijn dit soort maatregelen natuurlijk niet bevordelijk

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 03 feb 2015, 18:07
door gebruiker77
Naja, het is natuurlijk wel vrij zinloos als er 2 bussen van dezelfde lijn achter elkaar rijden. Alleen moet je dan natuurlijk niet dubbel betaald krijgen. En je moet niet te snel grijpen naar het schrappen van een traject. Bijv het schrappen van een verlate 9 naar De Wijert om weer op tijd richting Selwerd/Paddepoel te gaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 03 feb 2015, 18:11
door CamilleKreemers
Ik verwacht van Qbuzz dan nog wel dat kijken naar frequentie en Drukte

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 04 feb 2015, 15:34
door Nicketick
Qbuzz is begonnen met het updaten van de Chipkaartlezers, de geluiden zijn nu identiek aan de lezers van de NS.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 04 feb 2015, 19:57
door JeroenSpock
En de achtergrond kleur van het scherm gaat van wit naar zwart!! Zou ook eens tijd worden, daar klagen we al over sinds die schermen naast de linker buitenspiegel hangen. Je hangt in de auto toch ook je StomStom scherm niet voor je neus...
De 3057 en een streekbus (niet van Groningen) waren proef bus, nu rijden er 50 bussen rond met nieuwe software. half februari of zo krijgen de andere 300 bussen dit ook.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 04 feb 2015, 21:10
door QReiziger
Nicketick schreef:Qbuzz is begonnen met het updaten van de Chipkaartlezers, de geluiden zijn nu identiek aan de lezers van de NS.
Meende ik inderdaad ook te horen :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 04 feb 2015, 21:51
door EHH
JeroenSpock schreef:En de achtergrond kleur van het scherm gaat van wit naar zwart!! Zou ook eens tijd worden, daar klagen we al over sinds die schermen naast de linker buitenspiegel hangen. Je hangt in de auto toch ook je StomStom scherm niet voor je neus...
De 3057 en een streekbus (niet van Groningen) waren proef bus, nu rijden er 50 bussen rond met nieuwe software. half februari of zo krijgen de andere 300 bussen dit ook.
Dit geldt ook voor onze bussen in Zuidoost Fryslan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 08 feb 2015, 13:50
door gebruiker77
Nicketick schreef:De haltes "Ingang Airport" en "Airport" blijven lastig voor toeristen. Vandaag ook weer een paar reizigers die bij "Ingang Airport" uit wouden stappen. Qbuzz zou die halte "Oosterbroek" moeten noemen.
Die halte gaat per 1 maart Oosterbroek heten; klik maar een datum in maart aan voor lijn 2.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 08 feb 2015, 14:34
door Nicketick
gebruiker77 schreef:
Nicketick schreef:De haltes "Ingang Airport" en "Airport" blijven lastig voor toeristen. Vandaag ook weer een paar reizigers die bij "Ingang Airport" uit wouden stappen. Qbuzz zou die halte "Oosterbroek" moeten noemen.
Die halte gaat per 1 maart Oosterbroek heten; klik maar een datum in maart aan voor lijn 2.
Eindelijk! Klantenservice had al toegezegd dat het dit jaar zou veranderen, maar dat ze 14 december niet gehaald hadden omdat de vertrekstaten al gedrukt waren. Gaat heel wat verwarring schelen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 08 feb 2015, 21:50
door peter-paulbolhuis
Afgelopen donderdag 5 februari fietste ik van centrum Roden terug naar huis en toen zag een oudere Q-link4 rijden rond kwart over 3 die kwam van uit de richting Dorth. Toen die bij de rotonde aankwam verderop kwam er allemaal rook uit de motor en dacht ik even dat die in de brand zou gaan, hij maakte een heel raar geluid en er kwam heel veel rook vrij. Gelukkig kreeg de chauffeur de bus net op tijd bij de bushalte en zette hij de motor op tijd uit anders was die zeker in de hens gegaan.

Rond 4 uur moest ik naar Groningen met de bus. Toen ik bij de halte Vijfde Verloting opstapte zag ik die zelfde bus staan, hij kon uiteindelijk niet verder.

Rond 6 uur 's avonds werd de bus opgehaald bij de Vijfde Verloting:

https://www.youtube.com/watch?v=0Bh3Jzh5SoA

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 11:01
door JeroenSpock
Meestal is de rook vlakbij de motor van de standkachel, maar dit dus duidelijk niet.
Het zal ook niet de eerste bus zijn die afbrand. Ik had het (ook in Roden) met een bus waarvan de airco compressor vast zat. Ding was roodgloeiend, multiriem was al doormidden gesmeuld, en de geur hing in de bus. Is toen ter plekke een nieuwe compressor in gezet door Wensink.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 11:27
door zone2000
JeroenSpock schreef:Meestal is de rook vlakbij de motor van de standkachel, maar dit dus duidelijk niet.
ik zie ook vaak zat collega's de hele dag met de webasto aan rijden :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 15:09
door dennistd
In Twente is dat zelfs vrij gebruikelijk bij echt lage temperaturen (onder nul) om te bus op temperatuur te houden. Anders kan de kachel het gewoon niet bijhouden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 18:38
door gebruiker77
Vandaag in de ochtend een standaardstadsbus op lijn 2 naar De Wijert, in de middag reed deze op lijn 6 naar het Hoornsemeer, en het leek prima te passen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 18:55
door JeroenSpock
Ik heb de Webasto ook altijd aan hoor, zeker op de stadsdienst zakt het koelwater zo onder 80 graden. Als hij even stil staat ben je zo 10 graden kwijt.