Pagina 34 van 75
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 02 nov 2015, 20:18
door Meltrain
De grootste verandering is waarschijnlijk de komst van "nieuwe" bussen.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 02 nov 2015, 22:52
door dylanwild94
De verdwijning van de Commanders. Vind ik een grote schok. -o-
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 03 nov 2015, 14:04
door ArrivaBas
dylanwild94 schreef:De verdwijning van de Commanders. Vind ik een grote schok. -o-
Ik ook. Daar gaan ze... Dag Wrights :(
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 03 nov 2015, 15:15
door nvdw
Daniel schreef:Ik verwacht eerlijk gezegd helemaal geen nieuwe dienstregeling: het downloadbare busboekje op de Arriva-site zal vast niet zonder reden tot eind 2016 lopen en de grotere wijzigingen zijn afgelopen zomer al doorgevoerd.
Er komt een extra rit op lijn 387 (of eigenlijk: een eerder geschrapte rit komt weer terug), vertrek om 6.55 uur uit Gorinchem. Dat hebben de webcarejongens en -meisjes reeds aangekondigd dus dan mag ik dat ook wel ;)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 13 nov 2015, 23:00
door nvdw
De dienstregeling 2016 staat live. Zoals verwacht niet veel veranderingen, de meeste lijnpagina's hebben niet eens een nieuwe ingangsdatum per 13 december, maar toch:
Algemeen
In Utrecht maken de bussen weer (tijdelijk) gebruik van het oude busstation Jaarbeursplein.
Lijn 4
De 'thuisbrengservice' is uit de vertrekstaten gehaald.
Lijn 74
Alle ritten tussen 6.55 uur en 16.58 uur (vertrek Gorinchem) worden door een midibus uitgevoerd, met als optie een achtpersoonsbus in de zomer- en kerstvakantie. In Gelkenes en Nieuwpoort rijden al deze ritten een lusroute zoals dat nu ook al gebeurt: 's ochtends Gorinchem-Industrieterrein-Veer-Nieuwpoort-Gorinchem, 's middags andersom.
Lijn 85
De rit van 7.01 uur vanaf Leerdam Station rijdt voortaan ook in de vakantieperiodes.
Lijn 89
De rit van 7.49 uur vanaf Alblasserdam Rijnstraat rijdt voortaan ook in de vakantieperiodes.
Lijn 181
Wijziging in vervallen ritten in de zomer- en kerstvakantie.
Lijn 387
Extra rit om 6.55 uur vanaf Gorinchem naar Utrecht v.v.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 14 nov 2015, 10:15
door Daniel
Naast de lijnen die jij al noemt kwam ik ook bij de lijnen 90 en 801 een keuze-optie voor ingangsdatum 13 december tegen, maar nog niet de dienstregelingen vergeleken om kleine wijzigingen te zoeken.
Vooral 801 is een apart geval gezien die lijn überhaupt nog niet gereden heeft in de huidige dienstregeling (die rijdt immers pas in de zomer van 2016 in plaats van belbus 501)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 14 nov 2015, 11:53
door nvdw
In de tabel van lijn 90 zijn alleen de aansluitingen op lijn 74 aangepast.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 10:55
door Stefan
Overigens: De 7776 (een 15 meter Qliner) is momenteel over gekomen vanuit ZHN naar DAV. Is een proef voor 2 weken. Deze week op de 387 te vinden, volgende week op de 388. :)
De 7701 rijdt in ruil momenteel weer in ZHN.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 11:24
door Hendrik
Wat moet er 'beproefd' worden? Of 15m-bussen overal passen?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 11:28
door Stefan
Hij is er om te kijken of het 'meer gemak' kan bieden voor zowel de passagier als chauffeur. Vooral in de spits gebeurd het (althans bij de 388, 387 heb ik niet zo'n zicht op) dat er wel eens staanplaatsen zijn. Is, zeker op de snelweg, niet heel erg wenselijk natuurlijk. :)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 11:31
door Suus
De halte op station Gorinchem staat vaak erg vol 's ochtends, ik kan mij voorstellen dat die twee meter net wat meer zitplaatsen opleveren zodat het comfortabel blijft.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 11:32
door sandertjo
Stefan schreef:Overigens: De 7776 (een 15 meter Qliner) is momenteel over gekomen vanuit ZHN naar DAV. Is een proef voor 2 weken. Deze week op de 387 te vinden, volgende week op de 388. :)
De 7701 rijdt in ruil momenteel weer in ZHN.
Ik heb gehoord dat dat nog weleens standaard kan worden , en dat DAV er nog een enkeling bij krijgt.
Wij schijnen de komende weken namelijk standaard een 15 meter tekort te komen.
Of dat er meer worden hangt dan af van de proef.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 11:42
door Stefan
Ben in ieder geval benieuwd hoe het rijdt. Hoop dat ik volgende week een keer mag sturen met zo'n gevaarte. :)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 11:47
door sandertjo
Stefan schreef:Ben in ieder geval benieuwd hoe het rijdt. Hoop dat ik volgende week een keer mag sturen met zo'n gevaarte. :)
Het zijn prima wagens. Alleen nog trager dan de 13 meters. Zeker als ze vol zijn. Nu hebben jullie de 7776 en die behoort dan nog tot de wat snellere onder de serie.
Wij hebben er 2 die niet vooruit te branden zijn. Maar je voelt je wel even het mannetje met 15 meter achter je aan ;)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 12:14
door nvdw
Stefan schreef:Vooral in de spits gebeurd het (althans bij de 388, 387 heb ik niet zo'n zicht op) dat er wel eens staanplaatsen zijn.
De drukte is er op de 387 vooral in de ochtendspits, maar dat is meer omdat de frequentie omlaag is gegaan (maar het aantal reizigers niet). Dat de bus van 6.55 uur weer terugkomt per december zal misschien nog wel meer schelen dan de inzet van een 15m-bus.
Nadeel aan het lange lel is dat het bufferen in Gorinchem wat lastig is; je parkeert daar aan de buitenrand van een zeshoekig perroneiland en als daar al wat bussen staan krijg je zo'n loerus er vaak niet meer tussen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 13:13
door Stefan
Het gebeurd op de 388 inderdaad regelmatig dat er net 4-5 mensen moeten staan. De 7776 biedt, ten opzichte van de 13 meters, 7 zitplaatsen meer. Precies genoeg dan dus. :)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 13:20
door Pim-AllianceB95
Dat zet zoden aan de dijk

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 13:24
door Stefan
Dat niet, maar als het net voldoende biedt om nét die laatste mensen een zitplaats te bieden.... :)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 13:29
door Pim-AllianceB95
Ervanuitgaande dat elke dag keurig hetzelfde aantal reizigers met een bepaalde rit reist klinkt dat perfect, ja
Kunnen ze dan niet gewoon standaard versterken met een taxibusje, trouwens?

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 18:52
door ArrivaBas
Leuk idee, maar waar haal je de chauffeur vandaan

?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 21:15
door Daniel
Uit die proeven met 15-meters blijkt trouwens wel mooi het succes van de 388 sinds die over de provinciale weg rijdt met haltes bij de dorpen. In het oorspronkelijke PvE voor de DAV-concessie was er immers zelfs sprake van dat de 388 zou vervallen (of hooguit een spitslijn zou worden) zodra de kwartiersdienst en de nieuwe stations op de MLL er waren omdat de reizigers dan met de trein + 387 konden gaan reizen.
Ironisch genoeg is echter juist de voor de doorgaande reiziger iets minder snelle route de redding geweest: de haltes aan de N214 (met Noordeloos als uitschieter naar boven) hebben enorm veel nieuwe reizigers opgeleverd.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 18 nov 2015, 22:10
door Pim-AllianceB95
ArrivaBas schreef:Leuk idee, maar waar haal je de chauffeur vandaan

?
Een werkloze met een B rijbewijs? Voor één ritje kost zo'n taxibusje bijna niks, en als Arriva het dan heeft over lange gelede bussen inzetten die buiten de ochtendspits leeg rondrijden, is dit natuurlijk ongeveer hetzelfde.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 19 nov 2015, 08:39
door ArrivaBas
Persoonlijk ben ik dan eerder voor een frequentieverhoging, maar ja. Daar heeft men weer meer bussen voor nodig.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 19 nov 2015, 09:58
door Stefan
Dat kan ook, maar dat is helemaal onzinnig. Die extra bussen staan het grootste deel van de dag stil dan, omdat de drukte op de 388 heel erg geconcentreerd is op 1 tijdstip.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 22 nov 2015, 11:33
door arjano1978
De dienstregeling voor DAV wordt niet gewijzigd! Wordt vermeld op de site van Arriva