Pagina 34 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 14:59
door Michael
G.C.M schreef:Zolang de 14,5 mtr volvo's nog tussen Zevenaar en Wehl/Doetinchem rijden is er niets anders dan duveldec's
Die Volvo's komen niet terug naar Ijsselmond. Ze gaan hierna nog op pendelvervoer rijden voor 2 evenementen. Waaronder de luchtmachtdagen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 16:47
door Milco
Ik zit nu in een Iveco op lijn 159 en ik vind het een geweldig bustype! Mooi, lekker licht van binnen, genoeg beenruimte en lekkere zachte stoelen. :)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 08 mei 2014, 20:05
door Edwin
Afgelopen dagen in de avond de 5522 en 5528 op lijn 159 gezien. Zien er van buiten erg mooi uit.

Iemand een idee wat met de ex-Hanzeliners gaat gebeuren?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 08 mei 2014, 22:05
door flipje
Gisteren reed de Citea 4317 toevallig voor de lens langs :).
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 08 mei 2014, 22:19
door Meltrain
Mooie foto. :D
Kun je die ook op de Wiki zetten?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 08 mei 2014, 22:24
door flipje
Natuurlijk.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 08 mei 2014, 22:29
door Daniel
Waar ergens is deze locatie trouwens, die vindt ik zelf ook wel de moeite waard om eens op te zoeken :)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 08 mei 2014, 22:37
door flipje
Dit is de N334 welke tussen de meren (Belterwijde/Beulakerwijde - kaart) loopt van de Blauwe Hand naar Zwartsluis . Lijnen 71 en 171 worden tijdelijk (tot 12 juli ) via de N334 en N762 omgeleid vanwege werkzaamheden aan de weg tussen Zwartsluis en Vollenhove.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 09 mei 2014, 18:58
door G.C.M
Vandaag reed Citea 4317 op de lijn 148 en 345.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 09 mei 2014, 20:42
door G.C.M
Zo meteen gaat citea 4317 als lijn 144 naar Zeewolde rijden volgens OVzoeker

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 10 mei 2014, 15:04
door Meltrain
Ik zie dat op OV Zoeker dat op lijn 11 nu bus 402 rijdt. Is dat een taxibusje ofzo?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 10 mei 2014, 15:41
door NintendoC
Ja klopt inderdaad. CXX denkt dat mensen op zaterdag graag vervoerd willen worden in een gammele taxibus. Geen idee of dat van de Concessie regels wel mag.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 10 mei 2014, 21:09
door Erik1100
Deze taxibusjes 403 en 404 deden ook dienst op de 79. Nu rijdt de 79 weer met een grote bus, maar de aansluiting op de 70 is verdwenen, bovendien is deze lijn in onze lokale krant laatst in het negatieve nieuws geweest.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 10 mei 2014, 21:12
door CamilleKreemers
vertel erik, heb je er een bron van?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 10 mei 2014, 21:55
door CX1000
Erik1100 schreef:bovendien is deze lijn in onze lokale krant laatst in het negatieve nieuws geweest.
Heb je het over de Meppeler Courant? Daar was lijn 79 van de week (en eerder dit jaar) negatief in het nieuws.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 12 mei 2014, 10:11
door Erik1100
Ja, dat klopt. Ook over de 75 schijnen vele klachten te zijn. Sommigen zeggen zelfs dat Connexxion expres de dienstregeling verslechtert, om een reden te hebben om de bussen op te heffen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 12 mei 2014, 15:04
door CX1000
Dat lijkt me een beetje overdreven. Waarom zou er anders sprake zijn van openbaar vervoer.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 12 mei 2014, 18:45
door flipje
G.C.M schreef:Vandaag reed Citea 4317 op de lijn 148 en 345.
4317 nog steeds verdwaalt in de Flevopolder :P ? Doet nu dienst op lijn 159 naar Almere.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 12 mei 2014, 18:58
door flipje
Erik1100 schreef:Ja, dat klopt. Ook over de 75 schijnen vele klachten te zijn. Sommigen zeggen zelfs dat Connexxion expres de dienstregeling verslechtert, om een reden te hebben om de bussen op te heffen.
Wat Roelof al schetste, sinds de overgang naar OV Regio IJsselmond zijn (bijna) alle lijnen aan elkaar gekoppeld. Dit zorgt er voor dat bij bepaalde knopen de overstap zeer/te krap is geworden (bijv: lijn 75 > Marknesse > lijn 71 Emmeloord). Bij een kleine vertraging heb je dus alle grote kans dat je de overstap niet redt. Absoluut niet ideaal maar ja efficiƫntie is voor vervoerder en provincie(s) belangrijker..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 13 mei 2014, 12:58
door Meltrain
Uit nieuwsgierigheid: hoeveel en welke garages zijn er voor deze concessie?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 13 mei 2014, 14:03
door Etienne
Als ik het goed heb zijn er 3 stallingen in deze concessie:
- Zwartsluis
- Dronten
- Zwolle

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 13 mei 2014, 14:03
door CamilleKreemers
ik dacht lelystad en Zeewolde ook?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 13 mei 2014, 14:05
door Etienne
Lelystad is juist afgelopen december naar Dronten gegaan en dan moet in mijn lijstje Zeewolde er nog bij.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 13 mei 2014, 15:01
door Bartjk
er is toch ook een stalling Emmeloord?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 13 mei 2014, 15:16
door Milco
Is er in Harderwijk geen stalling voor de bussen van OV Regio IJsselmond dan? Syntus zit wel in Harderwijk weet ik, maar toen we vanochtend met lijn 159 vanuit Almere op de afrit in Harderwijk voor het verkeerslicht stonden, kwam van links (dus onder het viaduct door) een POD-busje van Connexxion langsgereden richting halte Burg. de Meesterstraat en station Harderwijk.