Pagina 35 van 170
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: ma 02 nov 2020, 19:05
door SuperGhost
Dus als ik het goed begrijp denk je dat het komt omdat meer mensen gedesillusioneerd zijn en dan dat botvieren?
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: ma 02 nov 2020, 19:20
door Z2N
Ik weet niet of gedesillusioneerd het meest passende begrijp is, maar in grote lijnen: ja. Er was een flinke achterstand in de asielaanvragen, die is nu kleiner waardoor van meer mensen de asielaanvraag wordt afgekeurd. Dat leidt tot een groeiende groep die niet in Nederland mag blijven, en niet weg wil en weggestuurd kan worden. Dat werkt dan asociaal gedrag in de hand.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: ma 02 nov 2020, 22:55
door jensch_
Mijn ervaring als HC op de IC Brussel is dat het de laatste tijd weer enorm erger is geworden qua overlast en zwartrijden.
Wat mij opvalt is dat het gespuis heel vaak opzettelijk 1e klasse gaat zitten en confrontatie opzoekt hierdoor. Sommigen maken soms ook opzettelijk overlast net naast ons HC hok.
Ik breek de laatste maanden records qua boetes en tickets, maar het wordt moeilijk om dit mentaal te blijven volhouden en ik betrap er mijzelf op dat ik in de latere treinen liever eens de controle oversla. Zeker nu we in België terug in lockdown zijn is het niet zo aangenaam meer om te werken.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 05 nov 2020, 14:41
door Anne
NS heeft al zijn 48 Buffel-treinstellen opnieuw terug in eigen bezit. De vervoerder is al jaren verwikkeld in juridisch getouwtrek met het Roemeense Ferotrans. Deze vervoerder kocht de treinen in 2017, maar kwam ze nooit ophalen. NS ontbond de koop vorig jaar via de rechter, maar Ferotrans liet vervolgens beslag leggen op de Buffels. Dit is nu op last van de rechter opgeheven.
De rechter heeft het beslag van het Roemeense Ferotrans op de 48 Buffels opgeheven. Deze zijn nu weer in bezit van NS.
Volgens het rechtbankverslag heeft het Poolse SKPL Cargo de Buffels in september gekocht.
Wordt dus vervolgd.
Premium bericht op SpoorPro
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 05 nov 2020, 15:14
door Meltrain
Op Treinreiziger staat een soortgelijk bericht.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: vr 13 nov 2020, 08:30
door PHS
'Budget voor doortrekken Noord/Zuidlijn tot Schiphol'
De Amsterdamse wethouder van Verkeer Sharon Dijksma heeft een akkoord bereikt voor het uitbreiden van de Noord/Zuidlijn naar luchthaven Schiphol. Dat zet ze tegen De Telegraaf.
Volgens de krant heeft Dijksma afspraken gemaakt met de betrokken gemeentes, de provincie Noord-Holland, de vervoerregio, KLM, NS en Schiphol. Zij leveren samen één miljard euro waarmee de metrolijn kan worden doorgetrokken.
Daarmee is Dijksma er nog niet: voor het uitbreiden van de metrolijn is naar schatting vier tot vijf miljard euro nodig. De rest van het geld hoopt de vertrekkend wethouder uit het Nationaal Groeifonds van het kabinet te halen.
Bron.
Wat de NOS niet vermeldt, is dat het plan ook het sluiten van de Ringlijn omvat. Alleen als er budget vanuit het Rijk voor komt, uiteraard, en
de concurrentie is groot 
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 18 nov 2020, 10:07
door ArrivaBas
https://www.bndestem.nl/dordrecht/prora ... omda.nl%2F
Omdat de nieuwe stations in Dordrecht nog lang op zich laten wachten, wordt er in de zomer van 2022 een grote renovatie uitgevoerd aan station Dordrecht Zuid. De perrons worden vervangen (en verlaagd) en het station wordt toegankelijk gemaakt met liften.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 24 nov 2020, 11:15
door VIRM
Of perron 5 van Utrecht Centraal wordt gemeten of reizigers niet te dicht bij elkaar komen.
https://nos.nl/artikel/2357876-perron-5 ... igers.html
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 24 nov 2020, 11:28
door ODRAIL
Je bent me net voor met het bericht plaatsen

. Goed dat ik hier even gekeken heb. Ik zou hetzelfde bericht bijna in het coronatopic plaatsten.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 24 nov 2020, 13:24
door Z2N
Spoor 5 was daar voor de pandemie echt al te druk, dus ik weet niet of dat onderzoek echt representatief is.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 24 nov 2020, 14:20
door Meltrain
In het artikel heeft men het over spoor 3 en perron , dus het is niet helemaal duidelijk over welk perronspoor men het heeft.
Maar als het inderdaad over het perron langs spoor 5 gaat, is het daar inderdaad (normaliter) veel te druk.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 24 nov 2020, 14:20
door Klaasje
Zou er een reden zijn dat daar gemonitord wordt? 1+1=2 lijkt me.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 24 nov 2020, 15:05
door Suus
De sensoren hangen ook op Schiphol Airport en Amsterdam Zuid, andere stations waar voor de coronacrisis bepaalde perrons tijdens piekmomenten te vol werden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: vr 27 nov 2020, 11:11
door diederickx
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 03 dec 2020, 10:39
door PHS
NS haalt 49 dubbeldekkers (DDZ) uit de dienstregeling
De Nederlandse Spoorwegen hebben 49 dubbeldekkers uit de dienstregeling gehaald. Verschillende machinisten hebben de afgelopen periode melding gemaakt van afwijkende trillingen. De oorzaak is onduidelijk. Daarom heeft NS alle dubbeldekkers van het type DDZ uit de dienstregeling gehaald.
Trillingen
“Dat een trein trilt is normaal” legt NS woordvoerder Erik Kroeze uit. “Maar het gaat nu om een duidelijk andere trillingen”. De trillingen doen zich voor bij hogere snelheden.
Er is inmiddels een eerste onderzoek uitgevoerd. Dat bevestigt dat het rijgedrag afwijkt, maar een duidelijke oorzaak is er niet gevonden. NS stelt nu een vervolgonderzoek in. In afwachting hiervan heeft NS per direct besloten de DDZ-treinstellen uit de dienstregeling te halen.
Bron:
Treinreiziger.nl
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 03 dec 2020, 11:18
door VIRM
Dat wordt al besproken in het alledaagse gebeurtenissentopic.

Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 03 dec 2020, 11:19
door AppleMoose
Al lijkt me dit topic een logischere plek voor zo'n bericht

Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 03 dec 2020, 11:31
door VIRM
Nee hoor. Als je al die DDZ-stellen achter elkaar plaatst, is het zeker geen 'kort' nieuws.

Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 03 dec 2020, 12:35
door ICE105
Meltrain schreef: ↑di 24 nov 2020, 14:20
In het artikel heeft men het over
spoor 3 en
perron , dus het is niet helemaal duidelijk over welk perronspoor men het heeft.
Maar als het inderdaad over het perron langs spoor 5 gaat, is het daar inderdaad (normaliter) veel te druk.
Utrecht Centraal perron spoor 5 gaat verbreed worden volgens alternatief 1b
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... -zijde.pdf
Tot die tijd nog even volhouden met de perronschreeuwers
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 09 dec 2020, 18:28
door Wubbo
NS is van plan om op een groot aantal stations de Tickets&Service-balies te sluiten e/of de servicemedewerkers uit het station weg te halen. Zie de
adviesaanvraag voor de lijst met stations.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 09 dec 2020, 19:06
door en-es
En terecht, die vervelende reiziger zoekt het zelf maar uit.

Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 09 dec 2020, 19:26
door PHS
Mijn indruk is dat vooral balies buiten de Randstad worden geschrapt, terwijl daar toch al vrij weinig balies waren...
Zo gaat Noord-Brabant van 6 full-service balies naar 1 balie, Overijssel van 4 full-service balies naar geen balies, Limburg van 3 full-service balies naar geen balies.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 09 dec 2020, 19:35
door umbusko
Dat klopt niet helemaal, want bij FullServiceLight (paarse bolletjes) blijft juist de balie, maar wordt de medewerker op het perron wegbezuinigd. Dus dan gaat Noord-Brabant naar 2 balies, Overijssel naar 1 en Limburg naar 1. Blijft natuurlijk treurig.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 09 dec 2020, 19:35
door ovVeluwe
In Overijssel blijft er wel eentje: in Enschede blijft hij open.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 09 dec 2020, 19:40
door PHS
umbusko schreef: ↑wo 09 dec 2020, 19:35
Dat klopt niet helemaal, want bij FullServiceLight (paarse bolletjes) blijft juist de balie, maar wordt de medewerker op het perron wegbezuinigd. Dus dan gaat Noord-Brabant naar 2 balies, Overijssel naar 1 en Limburg naar 1. Blijft natuurlijk treurig.
Ik bedoelde slechts het aantal full-service balies, niet de full-service light, dat ik schreef wat verwarrend op. Maar inhoudelijk: een medewerker op het perron hoort er wat mij betreft net zo bij als een ticketwinkel.