Pagina 35 van 35

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 12:40
door Jultar
Er gaan een heleboel ICMs aan de kant.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 12:50
door Daniel
Ze hadden er al amper genoeg om alle ICs mee te rijden... Dat worden krappe treintjes in de drukste maanden van het jaar. Vooral gezien ik nou niet het idee heb dat er nu volop ICNG afgeleverd wordt.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 14:10
door Heel_Holland_Spot
Dus dan blijft voor ICMm alleen Almere - Amsterdam - Amersfoort en Schiphol - Groningen/Leeuwarden over?!

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 14:11
door MetroRET
De 600 wordt ook benoemd als ICM

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 16:11
door Treintje1989
Bemined schreef: zo 13 jul 2025, 12:02 Na de zomer zou de materieelinzet in de NoordOost op de schop gaan, 500 en 2000 worden VIRM, 600 wordt ICM/VIRM en 1700 en 2800 worden DDZ
Gaat dit op maandag 1 september in? En wat wordt de verhouding ICM/VIRM in de 600

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 19:07
door MaartenD
Daniel schreef: zo 13 jul 2025, 12:50 Ze hadden er al amper genoeg om alle ICs mee te rijden... Dat worden krappe treintjes in de drukste maanden van het jaar. Vooral gezien ik nou niet het idee heb dat er nu volop ICNG afgeleverd wordt.
Dit jaar al 11 afgeleverd, dus dat idee klopt wel een beetje.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 22:53
door Klaasje
Daniel schreef: zo 13 jul 2025, 12:50 Ze hadden er al amper genoeg om alle ICs mee te rijden... Dat worden krappe treintjes in de drukste maanden van het jaar. Vooral gezien ik nou niet het idee heb dat er nu volop ICNG afgeleverd wordt.
Valt wel mee. Dienstregeling 2025 vergt veel minder 'klassiek' IC-materieel dan 2024. Met name de doorkoppelingen van IC's over Schiphol heen en het vervangen van klassiek IC materieel in de 1800 en 2400 scheelt best een hoop. Verder is het nog steeds veel rustiger dan voor Corona en heeft NS het onderhoud weer beter voor elkaar dan in '24. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat er waarschijnlijk vaker sprintermaterieel in IC's zal rijden dan bij de start van de dienst '25. Sprinters zijn er namelijk nog meer dan nodig. ICNG gaat eerst alle TRAXX-combinaties aan de kant zetten en dan langzaam ICM vervangen tussen Schiphol en Groningen.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 23:16
door Treintje1989
Volgens mij las ik hier eerder dat er na de zomer nog maar 1 ICR omloop in de 1100 is en 1 op reserve. En dan vanaf december einde oefening. Maar wie weet eerder?

Dan zal in de loop van dienstregeling 2026 de ICNG wel gaan, instromen op de 700 zodat deze vanaf dienstregeling 2027 met ICNG en doordeweeks 700-1900 over de HSL naar Rtd kan.