Pagina 350 van 589
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 12:53
door DDietzen
Ik zag 'm inderdaad nonstop door Amersfoort jagen vanochtend, met ruim een uur vertraging. Ik kon toen echter juist geen reizigers ontwaren dus ging ervan uit dat het een lege overbrenging naar Bad Bentheim was wegens bijv. personeelsgebrek aan de Nederlandse zijde. Maar dat zal ik dus verkeerd hebben gezien, wellicht omdat ik twee perrons verderop stond.
Vrijdag krijg ik contactlenzen, wie weet helpt het

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 13:18
door MetroRET
De
145 heeft hetzelfde (met +13) en de
147/
146 is geheel opgeheven in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 13:19
door marvinkok
Tis sowieso erg rommelig de laatste dagen, eigenlijk als sinds de werkzaamheden HR-HO. Regelmatig losse 1700 in ongeveer het pad van de ICB gezien, en ook meldingen aan Duitse kant dat er losse 101 in het pad van de icb rijdt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 14:20
door en-es
Goed dat ik in de zomer niet naar Duitsland hoef met IC of ICE. Wat een blamage.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 15:17
door Suus
marvinkok schreef:Tis sowieso erg rommelig de laatste dagen, eigenlijk als sinds de werkzaamheden HR-HO. Regelmatig losse 1700 in ongeveer het pad van de ICB gezien, en ook meldingen aan Duitse kant dat er losse 101 in het pad van de icb rijdt.
Waarbij HR = Rheine en HO = Osnabrück Hbf?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 15:23
door MarkNL
Dat zijn de officiële afkortingen voor die stations inderdaad.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 15:59
door jossevb
https://treinposities.nl/ritinfo/20230628/159
159 staat gepland met Vectron + IC1 rijtuigen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 16:26
door ZO6176
MarkNL schreef: ↑wo 28 jun 2023, 15:23
Dat zijn de officiële afkortingen voor die stations inderdaad.
De H staat voor regio Hannover.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 16:58
door marvinkok
Suus schreef: ↑wo 28 jun 2023, 15:17
marvinkok schreef:Tis sowieso erg rommelig de laatste dagen, eigenlijk als sinds de werkzaamheden HR-HO. Regelmatig losse 1700 in ongeveer het pad van de ICB gezien, en ook meldingen aan Duitse kant dat er losse 101 in het pad van de icb rijdt.
Waarbij HR = Rheine en HO = Osnabrück Hbf?
Excuus, dat zijn de DB verkortingen inderdaad. Kom daar iets te veel...
H staat inderdaad voor Hannover, daar zit de "Betriebszentrale" voor het hele gebied. Soort van DVL wat we in Nederland kennen.
Nederlandse stations hebben ook afkortingen, die beginnen met X voor buitenland en N voor Nederland. XNHL is Hengrlo, XNOD is Oldenzaal
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 17:33
door Meltrain
Daniel schreef: ↑wo 28 jun 2023, 12:49
Zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de door materieelproblemen opgeheven
153, maar de capaciteitsproblemen richting Duitsland lopen wel uit de hand zo met de vakantie nog niet eens echt begonnen.
Volgens de mouse-over is de 153 (ook) een IC Amsterdam Centraal - Bad Bentheim - Berlin Ostbahnhof. Klopt dat wel?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 17:47
door Lijn 45
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 17:55
door reisthijs
Net als de rest van die serie
https://treinposities.nl/treinseries/150
Het wil alleen nog niet erg lukken blijkbaar, die trein staat nu aangekondigd met +1:15.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 18:36
door TdR
Kan iemand mij uitleggen hoe de 1856, 3365 en de 2169 vandaag rond 18:00 alle drie op spoor 9 te Leiden konden staan? Ik dacht dat de twee laats genoemde al een spoor bezet hielde en daarna heeft de vertraagde 1856 ze allebei ingehaald.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 18:47
door Bemined
Niet, de 1856 heeft de 3365 al bij Hoofddorp ingehaald.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 19:05
door TdR
Sorry ik bedoelde de 4465, maar die stond inderdaad op spoor 8. Excuses voor de verwarring.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 19:43
door Milco
De
4465 rijdt van ‘s-Hertogenbosch naar Deurne, die zal niet via Leiden gereden zijn toch mag ik hopen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 28 jun 2023, 19:59
door umbusko
IIVQ schreef: ↑di 27 jun 2023, 16:21
Ook in Frankrijk en Italië kom ik wel eens controlepersoneel zonder herkenbaarheid tegen.
In Frankrijk kan ik me vooral een conducteur herinneren die zonder pet op door de trein liep ... om nog even zijn pet op te halen zodat hij die voor zijn controleronde op kon zetten.

En vaak de controle per coupé van beide kanten tegelijk, om aan te geven: met ons moet je niet spotten. In Italië kan ik me inderdaad wel een niet-geschoren jongeman herinneren met een sjofel t-shirt, iets aan de krappe kant.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 29 jun 2023, 08:25
door ArrivaBas
Trein
1124 werd een kwartier geleden subiet ingekort tot Tilburg. Dat ging met best wat chaos gepaard toen ik met de
6622 eveneens afwijkend op spoor 2 binnenkwam.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 29 jun 2023, 09:05
door Meltrain
Door een defecte bovenleiding rijden tussen Delft en Schiedam nu alleen de
1100 en
2200. De
5000 rijdt niet tussen
Gvc en
Sdm en de
5100 rijdt niet tussen
Dtcp en
Sdm.
Dat laatste betekent dat er nu geen rechtstreekse verbinding is tussen
Dtcp en
Sdm. Is dat wel toegestaan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 29 jun 2023, 10:54
door henrivanderweijden
Waarom zou dat niet toegestaan zijn?
1. Er is een calamiteit dus minder treinen.
2. Je kan reizen via Delft.
3. Er is al jaren geen rechtstreekse trein tussen
Klp en
Mrn, zelfs ma-vr overdag niet tussen
Klp en
Db.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 29 jun 2023, 10:57
door jelmerrr
Meltrain schreef: ↑do 29 jun 2023, 09:05
Door een defecte bovenleiding rijden tussen Delft en Schiedam nu alleen de
1100 en
2200. De
5000 rijdt niet tussen
Gvc en
Sdm en de
5100 rijdt niet tussen
Dtcp en
Sdm.
Dat laatste betekent dat er nu geen rechtstreekse verbinding is tussen
Dtcp en
Sdm. Is dat wel toegestaan?
Bij een storing wel. Standaard rijden ICs op traject bij storing wel en sprinter niet. 7000 wordt standaard over hele traject bijvoorbeeld uitgegooid bij storing Rijssen-Deventer
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 29 jun 2023, 11:33
door Meltrain
NS had er ook voor kunnen kiezen om de
1100 op te heffen en alleen de
2200 en
5100 te laten rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 29 jun 2023, 11:40
door cassie127
Dat kiest NS niet. ProRail bepaald de versperringsmaatregel. Deze is gemaakt om over het algemeen zoveel als mogelijk te rijden. Deze worden wel in overleg met NS gemaakt, maar ProRail heeft hierin de leiding en besluit welke ze toepassen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 29 jun 2023, 21:58
door Meltrain
Opmerkelijke situatie op Rotterdam Centraal rond 21:00 uur: op spoor 9 stond een lege SNG stil, waardoor de Sprinter naar
Sdm van 21:05 moest wachten, ondanks dat de sporen 7, 8 en 12 gewoon beschikbaar waren.
Uiteindelijk kwam toch iemand erachter dat spoor 7 beschikbaar was, waardoor de Sprinter met ruim 5 minuten vertraging op dat spoor binnen mocht komen. Hierdoor liepen reizigers richting Utrecht wel gelijk 30 minuten vertraging op.
Rond 21:15 werd de lege SNG eindelijk weggereden, waarna de
2200 van 21:12 met 5 minuten vertraging wel op spoor 9 kon binnenkomen.
Die
2200 bestond overigens uit slechts een losse VIRM-IV en hoewel dat qua capaciteit nog net voldoende was, zorgde het wel voor een langere in- en uitstapprocedure.
Op station Delft wilde de HC al fluiten, terwijl ik nog op de trap in de trein stond.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 30 jun 2023, 08:09
door Etienne
Trein
512 vertrok vanochtend met +6 uit Utrecht en dat had er weer mee te maken, omdat het materieel vanuit Eindhoven moest komen als
2914 die pas 3 minuten na vertrek van
500 in Utrecht aankomt.