Pagina 36 van 62
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 18:14
door cassie127
Ik lees net via Instagram dat de Baanvaksnelheid op Zwolle - Heino met succes is verhoogd van 100 naar 140km/h.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 18:39
door Stadsbus
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 03:14
door dennistd
Vanmiddag is er inderdaad getest op Zwolle-Heino en mogelijk ook Nijverdal-Wierden. Vanavond vanaf ongeveer 21u zijn er instructieritten Zwolle-Wierden begonnen die de volledige sprinter-dienstregeling simuleren: met drie treinen bestaande uit elk twee treinstellen wordt volgens planning de hele nacht een halfuursdienst gereden.
Wat plaatjes van vandaag zijn hier te vinden (wordt de komende dagen nog aangevuld):
https://www.flickr.com/photos/dennistd/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 03:42
door Selivio
Het waren tussen 23.50 en 1.30 zelfs 4 sets van 2 treunstellen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 03:49
door dennistd
Eentje als sneltrein erbij dan om zo ook in Raalte een 'kruising' te hebben? Was ik toch net een paar minuten te vroeg weg :')
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 12:42
door SilentScreamer
Er is zeker ook getest tussen Wierden en Nijverdal, heb een Keolis Flirt zien vertrekken op Wierden :)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 13:10
door julsteren
Ik heb een 4+4 in
Wdn uitgebreid kunnen platen rond 14.15
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 16:22
door Dennenboom
Geen feestjes rond de wisseling van de wacht op deze lijn, vindt FNV.
Dat is namelijk zeer ongepast: het is heel erg wat er hier gebeurt!
Of a la Mart Smeets:
"Mag ik zeggen dat die club de aansluiting met de buitenwereld helemaal kwijt is? Ja dat mag ik zeggen".
https://www.destentor.nl/zwolle/afschei ... ~a7653c6a/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 17:23
door Floris
de oude ns-poortjes bij spoor 3/4 op station Enschede zijn vandaag omgebouwd naar Blauwnet-poortjes.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 20:53
door julsteren
De blauwnet palen zijn vandaag in Borne (
Bn ) geplaatst. Het 4e design tot nu toe aan OVC-paaltjes in Nederland.
Blauwnet Paal Borne by
Julien Otten, on Flickr
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 20:57
door cassie127
Volgens mij is dit design nummerr 5 zelfs in Limburg staat disign nummer 4
Edit: deze staat in Venlo en op andere stations in Zuid-Limburg
- Spoiler: show

Dezelfde paaltjes als blauwnet heeft gaat Arriva dus ook plaatsen op andere stations waar ze komen
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 21:07
door julsteren
Die nieuwe limburg paaltjes zijn identiek aan deze, staan al op Heyendaal. Dus dan hebben we inderdaad 5 soorten paaltjes *O*
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 21:07
door cassie127
Nou lijkt mij niet. Zie de foto maar in de spoiler
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 21:08
door julsteren
Die paaltjes was ik al mee bekend, maar Arriva heeft op Heyendaal dus dezelfde palen geplaatst als de blauwnet palen in Borne.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 21:58
door Meltrain
Zijn de paatjes van de RET en het GVB ook meegenomen in de telling? (A)
Overigens zijn deze paaltjes van blauwnet zo te zien wel hetzelfde als de nieuwe paaltjes van de RET.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: wo 06 dec 2017, 21:54
door Daniel
Miljoenenstrop dreigt bij Zwolle – Kampen
Door fouten bij de heraanleg van de spoorlijn Zwolle – Kampen gaat het nieuwe station Zwolle Stadshagen komende zondag niet open. De bodem blijkt de hogere snelheid van de nieuwe trein niet aan te kunnen. Dat bevestigt ProRail tegenover OV-Magazine.
Lees verder (zit nu nog achter een betaalmuur)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: wo 06 dec 2017, 21:59
door Hainje
Kern van de tekst achter de betaalmuur kort samengevat:
De bodem kon de hogere snelheid van de trein niet aan waardoor de pantograaf niet continu contact maakt met de bovenleiding. De trein zou zich gedragen als een treintje op een achtbaan. Ook zouden de onderstations (elektriciteit) zouden zijn ontworpen op basis van de verkeerde trein (whatever that may mean). Het ziet er naar uit dat station Stadshagen voorlopig niet open gaat en de trein van Keolis voorlopig 100 km/u blijft rijden.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: wo 06 dec 2017, 22:04
door Mdk
Dus, lagere snelheid, maar wel door het station heen? En hoe hard gaan ze buiten het station?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: wo 06 dec 2017, 22:08
door Hainje
Wat ik er uit begrijp is dat de snelheid over het baanvak hetzelfde blijft als nu, dus 100 km/u zonder tussenstop op Stadshagen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: wo 06 dec 2017, 22:11
door Daniel
Hier een wat uitgebreider artikel.
Er is dus ook nog een probleem met de onderstations tussen Zwolle en Wierden waardoor niet op vol vermogen kan worden opgetrokken.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: wo 06 dec 2017, 22:33
door Mikos
Een aantal bovenleidingsportalen zijn verzakt en afgelopen week hersteld richting Kampen. Daarnaast is het met de Buffels al geen pretje om 140 te rijden; het schudt alle kanten op. Dat had men al kunnen weten toen we met de Buffels 140 gingen rijden; comfortabel is anders.
Het zou mij niets verbazen wanneer dat tussen Zwolle en Heino ook gaat spelen; de reden dat de snelheidsverhoging er 'nooit' kwam in 25 jaar tijd was nou juist de grond.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: wo 06 dec 2017, 23:58
door SilentScreamer
-o- is de beste reactie hierop...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: do 07 dec 2017, 09:30
door MarlinOV
Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: do 07 dec 2017, 10:25
door flipje
Volgens RTV Oost (
link) gaat de max snelheid op het Kamerlijntje zelfs omlaag naar 80 kilometer per uur.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geplaatst: do 07 dec 2017, 10:50
door marvinkok
Op dit moment is het al maximaal 100...
Aleen dat de IC maar tot Raalte rijdt heeft niet zozeer te maken met de stroomvoorziening, maar met het ontbreken van een perron in Zwolle... Ook ProRail aangelegenheid, maar goed ;)