Pagina 36 van 65

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 15:08
door leeuwardenbus
Voor mensen zonder Instagram :)

Afbeelding

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 15:34
door zone2000
Gartlin9 schreef: wo 06 nov 2024, 15:06 Die qliner is dus zonder camera spiegel, interssant.
Kan zomaar zijn dat de camera's pas in Nederland ingebouwd worden, heb namelijk ook beelden van de "standaard" gele Iveco met spiegels gezien.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 16:24
door Gartlin9
Dat zou best kunnen ja

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 06:59
door Meltrain
Mooie bussen hoor. :pos:

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 08:20
door Finley1965
Ach ach wat nu weer oik lees op internet dat Arriva moeilijk aan het doen is op Terschelling ,ligt het aan mij of blijft Arriva dwars zitten
‘Moeilijke overgang’ van Arriva naar Qbuzz op Terschelling, gedoe rondom remise en laadpalen

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 09:38
door zone2000
https://omroepzilt.nl/nieuws/algemeen/m ... laadpalen/

Moeilijk doen? Als de stalling en laadpalen in eigendom zijn van Arriva had je zoiets toch aan kunnen zien komen? Provincie had hier veel eerder afspraken over moeten maken.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 09:47
door Kampeerder
Alsof Arriva er enig belang bij heeft om laadpalen op Terschelling zelf te houden. Het is gewoon pesterij en dat weten we allemaal wel. Ze hadden het wellicht wel aan kunnen zien komen, maar ik had toch de (valse) hoop dat Arriva zich nog enigszins normaal zou kunnen gedragen. Elke keer als ik denk dat het niet nóg kleuterachtiger kan, weten ze me opnieuw te verbazen.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 09:54
door zone2000
Natuurlijk is het niet sjiek, maar neem nou die laadpalen. Waarom zijn ze van Arriva en niet door de provincie geplaatst? De provincie weet toch ook dat een concessie verloopt en er een andere vervoerder kan komen. Ik vind het niet handig dat zulke infrastructuur in handen is van een commerciële partij die er vervolgens mee kan doen wat ze wil. En die keerzijde zie je nu.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 10:00
door iamthedutchdude
Voor de palen zelf snap ik nog wel dat Arriva er belang bij heeft: er zijn immers nog veel meer plekken waar Arriva over moet op ZE en waar die palen dus van pas kunnen komen. Voor de locatie van die palen snap ik dat echter totaal niet. Er zijn prima manieren te verzinnen om die palen voor concessiewisseling te vervangen door palen van Fryslân/Qbuzz/..., waarbij Arriva de "oude" palen houdt. Als Arriva dan ervoor kiest daar voor te gaan liggen, kan ik dat alleen als moeilijk doen/pesterij bestempelen.

De remise is wat mij betreft een ander verhaal, daar had Fryslân al veel eerder ervoor moeten zorgen dat die eigendom van de provincie zou zijn. De provincie weet immers met de huidige aanbestedingswetgeving dat vervoerder nogal eens kan veranderen, terwijl elke vervoerder een stalling op Terschelling nodig zal hebben. De ligging van de stalling op Terschelling is opnieuw (net als in Heerenveen) ook geschikt voor woningbouw, dus logischerwijs probeert Arriva ook hier zo veel mogelijk geld uit de verkoop te halen.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 10:03
door Kampeerder
Als de gemeente ballen heeft gaan ze daar gewoon voor liggen door geen woningbouw toe te staan op die locatie.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 12:00
door Hainje
En anders zijn er volgens mij nog wel een paar wetjes omtrent onteigenen geloof ik.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 12:04
door zone2000
Je hebt in ieder geval een levendige fantasie

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 12:11
door Hainje
Dat heb ik gedurende mijn leven vaker gehoord... :p

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 14:03
door Zonnig
Hainje schreef: do 07 nov 2024, 12:00 En anders zijn er volgens mij nog wel een paar wetjes omtrent onteigenen geloof ik.
Die kan je mogelijk inzetten echter dat zijn vaak langdurige en kostbare procedures.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 18:28
door ov'tje
nickdenboer schreef: wo 06 nov 2024, 15:08 Voor mensen zonder Instagram :)

Afbeelding
Die gele of een soortgenoot daarvan zag ik vandaag rijden in Groningen

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 12:40
door miron
Heeft iemand nog iets gehoord over de dienstregeling

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 12:53
door Milco
Gewoon geduld hebben…

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 14:04
door Finley1965
Is er al iemand op de bijeenkomst van 8 nov geweest ? of mag er nog niks naar buiten gebracht worden

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 14:05
door bartjemestrom
Milco schreef: za 09 nov 2024, 12:53 Gewoon geduld hebben…
;)

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 14:19
door Selivio
nickdenboer schreef: wo 06 nov 2024, 15:08 Voor mensen zonder Instagram :)

Afbeelding
Wel geinig om te zien trouwens dat Iveco met de koplampen leentjebuur heeft gespeeld bij de vrachtwagendivisie :mrgreen:

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 14:44
door TomSteyl
In Friesland heb ik nog altijd het gevoel of we van Arriva nog een trucje kunnen verwachten. Zelfs een herhaling van de situatie in Gotha is door mijn hoofd gegaan. Zie deze aflevering van Extra3.

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 15:50
door Gartlin9
Alleen zou daarvoor echt geen personeel zijn

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 17:34
door CamilleKreemers
Is al meer bekend over de stallingen?

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 18:02
door Finley1965
Ja Stallingen zijn al eventjes bekend

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)

Geplaatst: za 09 nov 2024, 20:22
door leeuwardenbus
In Harlingen blijven ze in de oude stalling omdat de nieuwe niet op tijd klaar is