Pagina 355 van 499

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 03 mar 2020, 12:26
door PBO01
De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 03 mar 2020, 12:42
door Tom98
Ben je mooi op tijd voor de volgende :X _O-

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 03 mar 2020, 18:11
door PBO01
Haha dat zeker :@

Ik zag vanmiddag, omstreeks 14:50, een ongestickerde Setra van Syntus Utrecht voorbij rijden op de Uithof, richting Rijnsweerd/Utrecht. Helaas geen kenteken kunnen spotten... :cry:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 10:49
door Meltrain
PBO01 schreef:De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-
Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)
Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 10:54
door Tom98
Dat kan, mits minimaal 5 minuten (liefst 10) van tevoren aangevraagd. Wij (Syntus) kunnen elkaar onderling oproepen met de mobilofoon, maar wij kunnen niet met U-OV praten. Dat moet dus via onze verkeersleiding (KRC) die dan de verkeersleiding van U-OV belt, en die belt weer met lijn 34 om te vragen of hij kan wachten. Daar zit logischerwijs gewoon tijd tussen, dus als het ruim op tijd wordt aangevraagd kunnen we vaak iets regelen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 11:53
door TimoD
Meltrain schreef:
PBO01 schreef:De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-
Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)
Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.
Lijn 50 heeft een hogere frequentie, maar het idee is juist dat alle ritten vanaf de heuvelrug en verder aansluiten op de 34. Die vertrekt in theorie 3 minuten na aankomst 50, maar de 50 heeft nog wel eens wat meer vertraging dan dat, en dan ben je weg. "Ooit" (Soon™) komt er systeem waarmee er via de boordcomputer gecommuniceerd kan worden over overstappen, maar voordat dat zover is moet het inderdaad zoals Tom aangeeft via de verkeersleiding. Dat kost tijd en gaat nogal eens mis. Er zijn chauffeurs die standaard even wachten als de 50 wat vertraging heeft, maar dat gebeurt lang niet altijd... En ja, dan gaan mensen dus toch lekker over Utrecht Centraal of Oorsprongpark reizen (en geef ze ongelijk). :)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 15:17
door Ferdinand
Vanaf/naar de Heuvelrug kun je toch gewoon overstappen op Driebergen-Zeist en dan met bus 35 mee?

Ik dacht juist dat die 34 voor de instappers in bus 50 in Zeist bedoeld was.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 17:15
door PBO01
Meltrain schreef: Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)
Ja dat is zeker een mooie oplossing en de buschauffeurs zijn zeker bereid dat te doen! Maar het is niet helemaal foutloos ;)


Namelijk:
Tom98 schreef:Dat kan, mits minimaal 5 minuten (liefst 10) van tevoren aangevraagd. Wij (Syntus) kunnen elkaar onderling oproepen met de mobilofoon, maar wij kunnen niet met U-OV praten. Dat moet dus via onze verkeersleiding (KRC) die dan de verkeersleiding van U-OV belt, en die belt weer met lijn 34 om te vragen of hij kan wachten. Daar zit logischerwijs gewoon tijd tussen, dus als het ruim op tijd wordt aangevraagd kunnen we vaak iets regelen.
TimoD schreef: "Ooit" (Soon™) komt er systeem waarmee er via de boordcomputer gecommuniceerd kan worden over overstappen, maar voordat dat zover is moet het inderdaad zoals Tom aangeeft via de verkeersleiding. Dat kost tijd en gaat nogal eens mis. Er zijn chauffeurs die standaard even wachten als de 50 wat vertraging heeft, maar dat gebeurt lang niet altijd... En ja, dan gaan mensen dus toch lekker over Utrecht Centraal of Oorsprongpark reizen (en geef ze ongelijk). :)
Doordat alle handelingen samen best wel wat tijd kosten, gaat het inderdaad ook nog wel eens mis.

Meltrain schreef: Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.
Nee klopt dat is inderdaad te begrijpen en het is ook lastig te plannen i.v.m verkeer. Ik heb het idee (maar ik heb het niet helemaal precies nagekeken o.i.d., so correct me if I'm wrong) dat de lijnen 50 gereden door U-OV beter aansluiten op de 34 dan de 50 gereden Syntus. Dan loont het soms om op Driebergen (dat vind ik persoonlijk fijner wachten, dan de halte Jordanlaan) te wachten op de volgende 50 gereden door U-OV (een verdichtingsrit?), waarbij er een betere aansluiting is op de 34.

Ferdinand schreef:Vanaf/naar de Heuvelrug kun je toch gewoon overstappen op Driebergen-Zeist en dan met bus 35 mee?
Ja dat klopt en dat werkt in de praktijk prima. Maar die rijdt niet de gehele dag (wel meer dan wat vroeger met de 371 het geval was) waardoor de meesten waarschijnlijk buiten de rijtijden om, op de 34 zullen uitkomen als ze de kant van Utrecht Science Park/Rijnsweerd/Westraven op willen gaan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 19:20
door Speedmaster
1 van de gelede bussen van Syntus heeft een "deukje" opgelopen:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2024961/

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 20:29
door Daniel
Hij is bij die aanrijding ook gelijk spontaan een stadsbus geworden :P

Zelf kwam ik vanmiddag ongevraagd in een achtervolging terecht...
Afbeelding

Weliswaar groeit het gebruik van de X80 van 16.07 uur vanaf De Klomp langzaam, maar zo druk dat er twee bussen nodig zijn is 'ie nou ook weer niet :P

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 22:11
door sirvinniei
Het wachten op Klp is net nòg ellendiger geworden. Die kiosk is gesloten.

https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a9549f39/

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 05:37
door Daniel
Gesloten was 'ie toch al het grootste deel van de dag. Zag er eigenlijk ook zelden veel klanten op de momenten dat hij 's ochtends wel open was.
En zoals gezegd in het artikel komt er dus een nieuwe huurder in, viel mij ook al op vandaag dat er verbouwd werd.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 09:54
door Lijn 45
Rijden de ex-Connexxion Citaro's uit de 43xx-reeks nog bij Qbuzz en Pouw?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 10:44
door Michael
Voor zover ik weet wel. kwam ze laatst nog gewoon tegen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 11:39
door dnmw2705
Is dit een nieuwe uit Groningen of was deze eral en is omgestickerd?
Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 11:57
door Lijn 45
Dat die bus zulke kleuren heeft komt hierdoor.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 12:41
door nvdw
PBO01 schreef:Ik heb het idee (maar ik heb het niet helemaal precies nagekeken o.i.d., so correct me if I'm wrong) dat de lijnen 50 gereden door U-OV beter aansluiten op de 34 dan de 50 gereden Syntus. Dan loont het soms om op Driebergen (dat vind ik persoonlijk fijner wachten, dan de halte Jordanlaan) te wachten op de volgende 50 gereden door U-OV (een verdichtingsrit?), waarbij er een betere aansluiting is op de 34.
Ritten van U-OV keren vrijwel allemaal op station Driebergen-Zeist, soms in Doorn. Dan heb je al een stuk minder kans op vertraging.

Tussen de spitsen rijdt lijn 34 elke 10 minuten en lijn 50 elke 7,5 minuut. Dan past het inderdaad niet altijd, ook al rijdt alles strak op tijd.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 13:32
door Tom98
Het hele idee van die hoge frequenties was toch ook juist dat je geen reisplanner meer nodig zou hebben? Dat je gewoon kan uitstappen uit lijn 50 en dat er dan altijd binnen enkele minuten een 34 komt voorrijden (en andersom)? Dat het dan ''niet allemaal aansluit'' is met zulke frequenties geen probleem, omdat de volgende er toch al bijna aankomt :?:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 14:25
door Aking
Dat was het prachtige plan op de tekentafel van de menedžjer, maar is dat in de praktijk ook zo? (A)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 14:33
door Tom98
Geen idee. Ik weet wel dat ik de afgelopen twee maanden slechts 4 keer een 34 ben tegengekomen rond de Jordanlaan als ik op de 50 zat.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 15:36
door dnmw2705
Probleem is overigens nog niet eens de aansluiting, maar de capaciteit van de bussen op de 34. Heb afgelopen week twee in een 34 te komen, maar hij zat te vol, waardoor reizigers blijven staan en moesten wachten op de volgende. Ik blijf in de 50 zitten nu en pak de 28 vanaf Oorsprongpark. Kost 5 minuten meer in reistijd, maar in werkelijkheid geeft het 10 minuten versnelling

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 05 mar 2020, 19:15
door Pascal1998
Ik heb vandaag opnieuw de U-OV 4417 gespot in Almere, bij dezelfde halte als maandag, maar nu heb ik hem ook op foto

Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: vr 06 mar 2020, 15:35
door Lijn 45
Gisteren is een Ebusco 2.2 op kenteken gezet (72-BPJ-3). Is dat de eerste voor U-OV?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 12 mar 2020, 20:07
door Lijn 45
Hoe staat het met de invoering van de U-link huisstijl op de voertuigen? Is er al een definitieve beslissing over het uiterlijk genomen?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 12 mar 2020, 20:18
door Daniel
Er was hier toch al een foto van een Setra met het definitieve U-link uiterlijk langsgekomen? Wordt ook wel tijd nu de nieuwe bussen eraan zitten te komen, die kunnen ze moeilijk met alleen een laag grondverf in gaan zetten :P