Pagina 37 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 12 dec 2015, 22:21
door The Greyhound
ArrivaBas schreef:
The Greyhound schreef:
ArrivaBas schreef:Die rijden deels al. zo rijdt 8342 op lijn 7 i.v.m. Kerstmarkt.

Over de Kerstmarkt gesproken. Ik zag op de Kerstmarktpendel 2 gelede ex-Waterland, exex-Groningen Citaro's. Die hadden ze dus nog ergens achter de hand gehouden.
Dat zijn de twee wagens uit de Achterhoek denk ik. Ik kwam ze eerder deze week op de A15 tegen.
Mijn gedachte kwam vooral door de zodanige afstand dat wagenparknummers niet zichtbaar waren. Ook was het nogal verwarrend of de pendels gratis waren of er een kaartje gekocht moest worden.
Die achterhoekers zijn 1x ex Groningen Stad en 1x ex Waterland bussen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 12 dec 2015, 23:41
door Daniel
ArrivaBas schreef:Ook was het nogal verwarrend of de pendels gratis waren of er een kaartje gekocht moest worden.
Verwarrend? Die pendels zijn al jaren gratis en dat ze het dit jaar ook zijn staat ook keurig op de site van de Kerstmarkt.
Lijkt me verwarrender voor de reiziger geweest te zijn dat de stadsbussen voor het eerst niet gratis waren dit weekend, dat is immers een jaar of 11 wel zo geweest in het kerstmarktweekend.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 09:57
door arjano1978
Daniel schreef:Op de streek reed aan de oostkant van DAV nog maarliefst één Wright (op lijn 90) en verder waren het al grotendeels ex-HWGOse Ambassadors die daar reden. Al zaten er ook nog een paar 80xx-Ambassadors tussen.
Ik heb gistermiddag nog in een Wright 6244 gezeten in lijntje 92 naar Zuidplein.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 14:07
door bartjemestrom
Tot en met gisteren reden ze nog. Per vandaag uit dienst

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 14:27
door ArrivaBas
Ik zag sowieso de 6283 ri. Breda rijden. Waarschijnlijk voor export. Opvallend genoeg heb ik op OVzoeker nog genoeg 80xx Amba's zien rijden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 14:30
door nvdw
Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 14:35
door Stefan
ArrivaBas schreef:Ik zag sowieso de 6283 ri. Breda rijden. Waarschijnlijk voor export. Opvallend genoeg heb ik op OVzoeker nog genoeg 80xx Amba's zien rijden.
Dat komt omdat de bussen (waarschijnlijk) in de loop van de dag geruild gaan worden. De 8300's hebben natuurlijk afgelopen nacht 'gewoon' tot een uur of 2 gereden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 14:43
door ArrivaBas
nvdw schreef:Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.
Jee! nog een over! *O* *O* *O*

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 18:01
door OmniLezer
Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 18:30
door ArrivaBas
En zelfs een verdwaald op lijn 5/7 (8353).

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 23:14
door Globetrotter
OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 15 dec 2015, 06:31
door OmniLezer
Ezra schreef:
OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.
De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 dec 2015, 19:56
door Robin2239
Voor de liefhebbers, deze week nog rijden de 8032, 8035, 8038, 8051, 8052, 8053 nog in het DAV gebied.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 dec 2015, 20:13
door Michael
OmniLezer schreef:
Ezra schreef:
OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.
De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.
Je hoort het verschil wel degelijk. Het motorgeluid is anders. Maar daar let de gemiddelde passagier niet op. Tevens rijden de 83** naar mijn mening fijner. Dus dat is als passagier zeker wel merkbaar.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 dec 2015, 21:43
door Meltrain
Waren er eigenlijk nog Scania's in DAV? Of zijn die al langere tijd weg?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 dec 2015, 21:45
door nvdw
Al bijna een jaar.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 dec 2015, 22:19
door Daniel
Volgens dit topic zouden er twee geledes naar DAV zijn gekomen, maar waar worden die ingezet (als ze er werkelijk zijn en niet de kerstmarktinzet bedoelt wordt)?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 dec 2015, 22:20
door ArrivaBas
Die reden inderdaad de kerstmarktpendel, maar daarna niet meer gezien.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 dec 2015, 22:53
door Michael
Er zou er 1 blijven in het DAV gebied heb ik begrepen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 dec 2015, 06:58
door OmniLezer
Michael schreef:
OmniLezer schreef:
Ezra schreef:
OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.
De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.
Je hoort het verschil wel degelijk. Het motorgeluid is anders. Maar daar let de gemiddelde passagier niet op. Tevens rijden de 83** naar mijn mening fijner. Dus dat is als passagier zeker wel merkbaar.
Ik weet het, maar die gaan niet klagen als een bus met hetzelfde interieur en exterieur met een andere motor komt.
Maar terzijde; die 83xx reden het best en accelereerde snel. Ik kreeg er altijd een gevoel bij dat die sneller is dan elke andere bus met een ZF. Want je zat altijd snel op de 50km/u.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 dec 2015, 13:41
door Michael
De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF :wink:

De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 dec 2015, 16:19
door MdJ
Arriva Brabant heeft in de nieuwe citea's toch ook ZF? Iets met Euro6 die alleen met ZF geleverd kunnen/konden worden? Je weet wel, die ook op lijn 120/121 en vast een keertje op lijn 85 hebben gereden? (Zo, en weer Ontopic :mrgreen: )

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 dec 2015, 17:13
door OmniLezer
Michael schreef:De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF :wink:

De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 dec 2015, 19:07
door Pim-AllianceB95
OmniLezer schreef:
Michael schreef:De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF :wink:

De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
De 8100s hebben ook een ZF.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 dec 2015, 19:53
door Stefan
OmniLezer schreef:Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
Die Euro 6 Citea's zijn werkelijk sneller... Hoewel de 8300's wel mooier aan 't gas hangen.