Korte vragen
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik zit altijd liever beneden omdat je daar je voeten lekker op het randje kan zetten en je bagagerekken hebt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik zit juist het liefst boven, vooral gezien ik graag aan het raam zit en beneden zit dan een kabelgoot? in de weg voor je voeten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Liefst zit ik boven, omdat daar de stiltezones zijn Voor mijn gevoel is het meestal iets drukker op de verdieping met coachopstelling: onderin bij ongemoderniseerde stellen, bovenin bij de gemoderniseerde stellen. Dit wellicht omdat het toch als indringender aanvoelt om in een vierzitter te gaan zitten waar al iemand zit, dan in een vrije tweezitter één rij vóór/achter iemand anders.
Re: Korte vragen
Voor mij hangt het echt van het materieel en reisklasse af: toen ik nog dagelijks met DDZ in de 8800 forensde (met Studenten-OV) zat ik bovenin, op de tweezits die verscholen wordt door de deur, terwijl met eerste klas liever beneden in de stuurstand zit vanwege de rust. Bij VIRM zit ik liever boven als ik in vrije tijd reis, en beneden als ik met werk bezig ben.
Re: Korte vragen
Hoe staat het ervoor met de 14 Buffels (DM'90) die naar Brouwer in Blerick zijn gegaan? Zijn die nog rijvaardig, hebben ze hun interieur nog, wat is Brouwer überhaupt van plan met die stellen?
Re: Korte vragen
Mijn voorkeur gaat uit op de bovenverdieping. Het uitzicht is daar beter, ondanks de grotere ramen beneden. Maar op drukkere trajecten (praktisch elk VIRM-traject binnen de Randstad) ga ik meestal zitten waar de coachopstelling is. (Onder bij de oudere VIRMs, boven bij de gemoderniseerde VIRMs en DDZ).
zij/haar/hen/hun
Re: Korte vragen
Vrijwel altijd boven, zodat je nog wat ziet over de geluidsschermen heen.
Re: Korte vragen
Goedemorgen,
Kunt u mij misschien vertellen of de zitplaatsreservering voor de ICE zo werkt dat de wagon met nummer 1 de voorkant van de trein is? Dan kan ik een zitplaats vooruit boeken.
Alvast bedankt!
Elizabeth
Kunt u mij misschien vertellen of de zitplaatsreservering voor de ICE zo werkt dat de wagon met nummer 1 de voorkant van de trein is? Dan kan ik een zitplaats vooruit boeken.
Alvast bedankt!
Elizabeth
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Helaas werkt dat niet zo, al geven DB en OeBB wel de rijrichting aan bij de optie om zelf een vrije plek te kiezen. Dat klopt echter niet gegarandeerd: treinen kunnen ook wel eens in omgekeerde rijtuigvolgorde rijden.
En gezien de 1e klas niet symmetrisch in de trein zit blijft de rijtuignummering dan gelijk.
En gezien de 1e klas niet symmetrisch in de trein zit blijft de rijtuignummering dan gelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Op deze website kunt u de geplande rijrichting per treinnummer vinden door de juiste tabel aan te klikken. Met pijltjes staat de richting aangegeven. Maar zoals Daniël al zegt, het blijft een gok, ik schat de kans zo'n 40% dat de trein alsnog in omgekeerde volgorde rijdt.
Re: Korte vragen
Ik kan ook de website Vagonweb aanbevelen als alternatief: deze is in het Engels ipv Duits (alhoewel hier en daar de automatische vertaling wat stokt), geeft meer info over de rijtuigen en hun voorzieningen en stoelindeling, vereist geen download van een pdf, en biedt ook uitkomst voor andere landen dan Duitsland.
Re: Korte vragen
Klopt, maar is iets minder actueel bij kleine aanpassingen omdat fernbahn.de nu eenmaal dichter bij het vuur zit. Verder wel erg handig.
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Korte vragen
Weet iemand of het bij de Franse TGV genoeg is om de zitplaatsreservering (bij een interrailpas) te tonen op telefoon? Ik heb namelijk geen mogelijkheid om nu te printen en in principe kunnen ze die QR-code gewoon scannen van de telefoon af neem ik aan?
Re: Korte vragen
Ja, op de telefoon kunnen scannen is voldoende. Maar houd er rekening mee dat op diverse stations poortjes staan die de betaalkaart op je telefoon willen aanspreken, dus je zal misschien assistentie nodig hebben bij het passeren van een poortje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Je kan dan gewoon je NFC chip tijdelijk uitschakelen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
In oktober 2017 in de TGV van Marseille naar Lille had ik mijn reservering op een tablet en dat was geen probleem. Moet er wel bij zeggen dat Marseille st. Charles destijds geen poortjes had op de perrons.
Re: Korte vragen
Op een iPhone niet.regenmaker schreef:Je kan dan gewoon je NFC chip tijdelijk uitschakelen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Zojuist een boete gekregen van 50 euro omdat we de interrail kaart vlak voorbij de poortjes geactiveerd hadden na het inchecken van de zitplaatsreservering. Ondanks dat het ‘volgens de regeltjes’ wel terecht zou zijn,vind ik het alsnog een belachelijke beslissing en wil ik de boete aanvechten. Iemand enig idee wat daar de mogelijkheden voor zijn? Gaat om de TGV Gare du Nord-Lille Flandres.
Re: Korte vragen
Dan zul je bij de SNCF moeten zijn.
-
- Donateur
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Het komt je bezwaarprocedure niet ten goede dat je hier al bekent het gedaan te hebben én te weten dat het volgens de regels niet mag, je weet nooit wie mee leest. Ik zou bij de SNCF sowieso niet te veel op coulance rekenen, het zijn geen Hollanders.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Ik denk niet dat iemand van SNCF hier mee leest
Re: Korte vragen
Ja ik moest ter plekke al betalen. En wie dit van de Franse Spoorwegen eventueel leest maakt me ook niets uit. Ik moest gewoon even m’n frustratie uiten denk ik. Blijf wel bij m’n standpunt dat het een kinderachtige beslissing is die veel te streng bestraft wordt.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Kan iemand mij uitleggen wat er precies aan de hand is? Vlak voorbij de poortjes scannen? Na reservering? Ik volg het even niet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten