Pagina 38 van 75
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 17 dec 2015, 20:14
door Hainje
Hendrik schreef:@Stefan: Daf is natuurlijk de vraag. Wellicht volgt er dan opnieuw een dwangsom...
Er zal vast wel in het contract staan onder welke voorwaarden er een dwangsom opgelegd kan worden. Als dit volgens het contract maar 1 of 2 keer mag met een maximum van x euro, dan is de rekensom snel gemaakt. Als Limburg contractueel het recht had om 10x een dwangsom van een half miljoen te eisen, dan had Transdev die wagens echt nog wel in Limburg gelaten.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 17 dec 2015, 21:17
door RvdG94
OmniLezer schreef:
Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
Als ik instap, loop ik meestal door naar de achterbank. De meeste chauffeurs vertrekken meestal al als ik nog aan het lopen ben. In een 82xx bus kan ik me prima staande houden, loop ik echter door een optrekkende 89xx, dan wordt dit behoorlijk lastig. Die ZF bakken brengen het koppel echt wel goed over.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 17 dec 2015, 22:39
door nvdw
De motor in de Citea LLE is gewoon een stuk sterker dan die in een Ambassador: 255 tegen 218 pk.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 10:21
door OmniLezer
nvdw schreef:De motor in de Citea LLE is gewoon een stuk sterker dan die in een Ambassador: 255 tegen 218 pk.
Ik wist niet dat 37 pk zoveel impact had op het weggedrag van een bus.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 16:57
door arjano1978
Vandaag met de 8343 met lijn 92 naar Dordrecht vanuit Rotterdam meegereden en ik vind ze stiller dan de 8xxx. En het schakelt soepeler vind ik.
En vanochtend kwam er een dordse stadsbus 5412 aanrijden op lijn 88 de eerste rit van de dag. en vanmiddag zag ik er een op lijn 92 rijden.
Is dat normaal tegenwoordig of zijn er zoveel bussen defect?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 18:57
door WSM
nvdw schreef:Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.
Hij stond vanmiddag rond vijf uur op de buffer in Leiden *bus*.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 22 dec 2015, 10:41
door OmniLezer
arjano1978 schreef:Vandaag met de 8343 met lijn 92 naar Dordrecht vanuit Rotterdam meegereden en ik vind ze stiller dan de 8xxx. En het schakelt soepeler vind ik.
En vanochtend kwam er een dordse stadsbus 5412 aanrijden op lijn 88 de eerste rit van de dag. en vanmiddag zag ik er een op lijn 92 rijden.
Is dat normaal tegenwoordig of zijn er zoveel bussen defect?
Misschien hebben niet alle 83xx bussen nog een display met Albatros 2 erop en dat willen denk ik ze dan in de vakantie grootschalig aanpakken.
Die 5412 zag ik ook op lijn 92.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 06 jan 2016, 14:40
door Meltrain
Rijden er nu alleen nog maar 83xx Ambassadors op de streeklijnen of zijn er ook nog oudere bussen gebleven?
Deze vraag is mede naar aanleiding van
deze vraag.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 06 jan 2016, 16:00
door Stefan
Dat is helemaal correct. Alleen de 8382 zit in Brabant, voor de rest zouden ze in DAV moeten rijden.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 06 jan 2016, 17:41
door Meltrain
Oke, is het aantal 8300's dan (ongeveer) gelijk aan het aantal bussen dat ze vervangen hebben?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 06 jan 2016, 19:34
door Globetrotter
Meltrain schreef:Oke, is het aantal 8300's dan (ongeveer) gelijk aan het aantal bussen dat ze vervangen hebben?
Als alle Wrights (51) en 80**- series (28) uit DAV vervangen worden, dan kom je op een totaal van 79. In HWGO reden 82 Amba's met een 83**- nummer. Theoretisch zou het dus moeten kunnen. Ik weet niet of al deze 83**- Amba's ook daadwerkelijk naar DAV zijn gegaan.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 06 jan 2016, 23:35
door W0rteltje
ik heb dit nooit begrepen, waarom slaat de Gorkumse stadsdienst lijn 5 over?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 07 jan 2016, 09:31
door BrengMe
Bij de komst van spitslijn 6 is juist voor dat nummer gekozen, omdat de lijn samenloopt met lijn 76. Eigenlijk best logisch en makkelijk te onthouden voor reizigers.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 15 jan 2016, 11:51
door Stefan
Het is hier nog niet gemeld geloof ik.. Maar tussen de spitsen door (dus na de ochtend- en voor de avondspits) rijdt de komende 4 tot 6 weken een elektrische BYD eBus op de lijnen 2, 11 en 12 tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Althans, dat is de bedoeling.

Bus is helaas niet te volgen op Ovzoeker/Ovradar of wat dan ook, maar als je de 'ontbrekende' bus op deze 3 lijnen gevonden hebt, dan heb je de BYD te pakken. :)
Heb er zelf ook al een stukje mee kunnen sturen en het rijdt serieus beter dan ik zelf had verwacht. :)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 15 jan 2016, 22:52
door Globetrotter
Stefan schreef:Het is hier nog niet gemeld geloof ik.. Maar tussen de spitsen door (dus na de ochtend- en voor de avondspits) rijdt de komende 4 tot 6 weken een elektrische BYD eBus op de lijnen 2, 11 en 12 tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Althans, dat is de bedoeling.

Bus is helaas niet te volgen op Ovzoeker/Ovradar of wat dan ook, maar als je de 'ontbrekende' bus op deze 3 lijnen gevonden hebt, dan heb je de BYD te pakken. :)
Heb er zelf ook al een stukje mee kunnen sturen en het rijdt serieus beter dan ik zelf had verwacht. :)
Is dat
deze?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 15 jan 2016, 23:50
door Michael
Ik vermoed van wel. Aangezien hij dezelfde kleur heeft. Alleen had hij bij Qbuzz een handelaarskenteken terwijl hij bij Arriva een regulier kenteken heeft. (06-BGR-5)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 16 jan 2016, 00:02
door Milco
Gaat de bus alleen doordeweeks rijden of ook in het weekend?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 17 jan 2016, 21:25
door Stefan
Is inderdaad dezelfde als in Utrecht.
En nee, hij zal alleen doordeweeks buiten de spitsen gaan rijden. Is overigens wel onder voorbehoud, vrijdag heeft 'ie bijvoorbeeld al heel de dag stil gestaan.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 17 jan 2016, 21:49
door Milco
Bedankt voor je reactie. Als ik een keer (zo goed als) zeker weet dat hij rijdt, kom ik wel een keer die kant op. Wel op een woensdag; mijn doordeweekse vrije dag. :)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 19 jan 2016, 16:21
door ArrivaBas
Kwam die bus vandaag tegen. Hij reed om ±16:10 de N3 op richting de stalling naar mijn idee. Ik zal proberen een foto te maken als ik hem nogmaals tegen kom.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 10:19
door Stefan
Klopt. Werd rond die tijd vervangen door een 'gewone' bus.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 23:58
door W0rteltje
ArrivaBas schreef:Kwam die bus vandaag tegen. Hij reed om ±16:10 de N3 op richting de stalling naar mijn idee. Ik zal proberen een foto te maken als ik hem nogmaals tegen kom.
waar post jij je fotos?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 21 jan 2016, 08:39
door ArrivaBas
via imgur.com kun je je foto uploaden en de link in je bericht plakken en tussen de Img-tag plakken.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 21 jan 2016, 16:09
door Michael
Sterker nog: er staat al speciaal een link met IMG tag speciaal voor forums. Je hoeft dus alleen die te kopieren en hier te plakken.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 21 jan 2016, 21:20
door Globetrotter
Vanochtend in Utrecht:
Weet iemand trouwens of de Build Your Dreams- bus in Dordrecht morgen rijdt?