Pagina 38 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 05 nov 2024, 18:14
door tsov
Aja, had even niet door dat dit LE's zijn en geen LF's

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 05 nov 2024, 18:25
door Sleutelstad
jorawesome schreef: di 05 nov 2024, 17:26 Dan ben ik benieuwd welke bus de Volvo 8900 gaat evenaren..
Worden ooit Yutong's

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 05 nov 2024, 18:55
door Speedmaster
jorawesome schreef: di 05 nov 2024, 17:26 Dan ben ik benieuwd welke bus de Volvo 8900 gaat evenaren..
De Yutong bussen, volgens chauffeurs in Noorwegen die ook met die bussen rijden zijn er daar chauffeurs die, als ze mogen kiezen tussen een Volvo of een Yutong mee nemen op dienst dat zij de Yutong kiezen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 08:45
door TheAgedGamerYt
De wijzigingen staan inmiddels online bij de Qbuzz site.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 09:21
door termatenjohan
Vanochtend is ook de 8055 afgeleverd bij schouten in Alblasserdam.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 13:44
door Злата
Iets is mij nog niet helemaal duidelijk; Word elke buslijn uit de 300 serie een SnelBuzz?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 13:52
door Meltrain
Ja.
Dat betreft straks de lijnen 361, 365, 366, 382, 383, 385 en 386.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 14:47
door buschauffeurDH
Milco schreef: ma 04 nov 2024, 15:30 Wat is de termijn waarin uiteindelijk wel verwacht wordt volledig elektrisch te rijden, even los van de tijdelijke dieselbussen in afwachting van de Yutongs?
In afwijking van het bepaalde in artikel 2.2.1, lid 1 eindigt de Concessie van rechtswege op
de dag vóór de wijzigingsdatum van de Dienstregeling van het Hoofdrailnet in december
2037 (naar verwachting is dit 12 december 2037) indien de Concessiehouder in zijn
Inschrijving heeft toegezegd dat:
a. vanaf aanvang van de Concessie alle Bussen die hij voor de uitvoering van de
Concessie inzet classificeren als Nulemissievoertuigen, en
b. uiterlijk drie Jaar na aanvang van de Concessie alle Auto’s die hij voor de uitvoering van
de Concessie inzet classificeren als Nulemissievoertuigen.

////////////////////////

De Concessiehouder zet vanaf aanvang van de Concessie voor de uitvoering van de Rnetlijn(
en) op de route van de bestaande R-netlijnen 430/432 en 431 uitsluitend R-netbussen
in die classificeren als Nulemissievoertuigen
2. De Concessiehouder laat met ingang van het Kalenderjaar 2025 alleen nog Bussen voor de
uitvoering van de Concessie instromen die classificeren als Nulemissievoertuig.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 17:37
door Meltrain
Kunnen we hieruit opmaken dat de Yutong’s in eerste instantie vooral op de lijnen 400 en 401 zullen gaan rijden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 17:50
door RamonZuidhoek73
En ook lijn 410 lijn 470. Als de Yutong bussen het goed doen.
Dan worden er nog 62 besteld voor de snelbuzz.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 18:07
door buschauffeurDH
Meltrain schreef: wo 06 nov 2024, 17:37 Kunnen we hieruit opmaken dat de Yutong’s in eerste instantie vooral op de lijnen 400 en 401 zullen gaan rijden?
Ze moeten wel volgens de voorwaarden. Maar met dit slappe provinciebestuur dat van alles oogluikend toestaat weet je het maar nooit.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 18:24
door Sleutelstad
RamonZuidhoek73 schreef: wo 06 nov 2024, 17:50 En ook lijn 410 lijn 470. Als de Yutong bussen het goed doen.
Dan worden er nog 62 besteld voor de snelbuzz.
Lijkt me ook de 497 op den duur als Gouda elektrisch is.

Vandaag bij de Hallenweg Leiden geweest. Daar nog geen spoor te bekennen van een nieuwe stalling

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 20:00
door RamonZuidhoek73
Zijn er ook al Iveco E Crossway binnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 20:15
door Speedmaster
Ja, diverse, alleen wil men die nog niet echt publiekelijk tonen… Qbuzz schijnt iets van een pers moment te willen organiseren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 20:45
door buschauffeurDH
Sleutelstad schreef: wo 06 nov 2024, 18:24
RamonZuidhoek73 schreef: wo 06 nov 2024, 17:50 En ook lijn 410 lijn 470. Als de Yutong bussen het goed doen.
Dan worden er nog 62 besteld voor de snelbuzz.
Lijkt me ook de 497 op den duur als Gouda elektrisch is.

Vandaag bij de Hallenweg Leiden geweest. Daar nog geen spoor te bekennen van een nieuwe stalling
Ik een week geleden. Zelfde waarneming. Je zou toch denken dat de Provincie in het ootje is genomen. Waar hadden ze al die e-bussen willen stallen dan?
Qbuzz beloofde een hoop maar komt nu al een heleboel niet na.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 21:00
door Selivio
@buschauffeurDH kan je nou eens ophouden. We weten nu wel dat je geen fan bent van Qbuzz, maar wacht nou eens gewoon af wat er gebeurt in december.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 21:14
door buschauffeurDH
Het gaat mij niet om Qbuzz, het gaat mij om de wijze waarop de Provincie met de nieuwe concessiehouder omgaat. Het hele aanbestedingsprocess. Met strakke eisen komen die vervolgens niet gehaald worden.

Of ben je het niet met mij eens dat de concessiehouder nu al, nog voordat de concessie is begonnen, afspraken en eisen niet nakomt?
Ik ben bang dat de Provincie het maar zo laat omdat sancties een hoop gedoe zouden kunnen opleveren.

Het Van Hool-debacle kun je over discussiëren of daarop geanticipeerd had kunnen worden, maar het niet op orde hebben van de stalling Hallenweg is toch wel een hele vreemde. Zonder die stalling zou er niet aan de voorwaarden voldaan kunnen worden.

Maar wellicht zijn busfanaten blijer met de instroom van allerhande diesels omdat er dan wat anders te zien is. Dat zou kunnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 21:28
door Sleutelstad
Op de pagina openbaarvervoer bussen in de Benelux staat een foto van de crossway

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 21:49
door RamonZuidhoek73
Ja heb het gezien mooie bus

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 21:58
door RamonZuidhoek73
Worden alle 140 Iveco bussen voor 15 December geleverd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 22:24
door Selivio
buschauffeurDH schreef: wo 06 nov 2024, 21:14 Het gaat mij niet om Qbuzz, het gaat mij om de wijze waarop de Provincie met de nieuwe concessiehouder omgaat. Het hele aanbestedingsprocess. Met strakke eisen komen die vervolgens niet gehaald worden.

Of ben je het niet met mij eens dat de concessiehouder nu al, nog voordat de concessie is begonnen, afspraken en eisen niet nakomt?
Ik ben bang dat de Provincie het maar zo laat omdat sancties een hoop gedoe zouden kunnen opleveren.

Het Van Hool-debacle kun je over discussiëren of daarop geanticipeerd had kunnen worden, maar het niet op orde hebben van de stalling Hallenweg is toch wel een hele vreemde. Zonder die stalling zou er niet aan de voorwaarden voldaan kunnen worden.

Maar wellicht zijn busfanaten blijer met de instroom van allerhande diesels omdat er dan wat anders te zien is. Dat zou kunnen.
Nee, ik ben het idd niet met je eens. Er is inmiddels al door meerdere personen hier aan je proberen uit te leggen over het hoe en waarom, maar je blijft maar terug komen op dezelfde onterechte punten. Er zijn best wat externe factoren waardoor de concessie misschien niet direct start zoals de planning was tussen provincie en Qbuzz (faillissement, dwarsliggende gemeente, etc.), maar ga er maar vanuit dat er voortdurend overleg is tussen die twee... En zoals ik al eerder zei, wacht eerst nou eens af wat er gebeurt in iig december (en wellicht zelfs januari)...
buschauffeurDH schreef: wo 06 nov 2024, 20:45 Ik een week geleden. Zelfde waarneming. Je zou toch denken dat de Provincie in het ootje is genomen. Waar hadden ze al die e-bussen willen stallen dan?
Qbuzz beloofde een hoop maar komt nu al een heleboel niet na.
Dit geeft toch eigenlijk wel aan dat het je wel degelijk om Qbuzz gaat......

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 09:42
door ThatPCDude
Inmiddels is de eerste E-Way, de 8051, opgedoken op de toekomstige vestiging in Katwijk. Foto's staan op de FB-pagina Openbaar Vervoerbussen in de BeNeLux.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 10:36
door RamonZuidhoek73
Die gaan per 15 December naar de stalling in Leiden aan de Rijnsburgerweg.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 nov 2024, 11:20
door Sleutelstad
De nieuwe lijn 55 eindigt bij station Voorhout. Moet die dan helemaal leeg doorrijden naar de rotonde Componistenlaan/Bollendreef om te keren? Of is er een makkelijkere oplossing daar?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 nov 2024, 11:34
door Marijnvdm
Mijn vermoeden is dat de buslijn via de N444 en Herenstraat gaat rijden om de nu ongebruikte haltes aan te doen en op de JvBeierenweg/Componistenlaan rotonde te keren.