Pagina 38 van 59
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: wo 15 mei 2019, 20:08
door kliko
In Haarlem rijdt op dit moment lijn 73 in de avond 4 x per uur Schalkwijk - Haarlem Delftplein en 2 x per uur door naar Beverwijk - Uitgeest. Dit geldt ook voor de zondag vanaf ongeveer 11.00 uur.
Daarnaast rijdt lijn 3 in de avonduren van 20.00 uur en op zondagen 2 x per uur Schalkwijk - Haarlem Station en vervolgens 4 x per uur naar Delftplein. De vervoersvraag is er dus wel degelijk.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 16 mei 2019, 14:51
door Daan!
Link
Weet iemand of dit document openbaar is en waar te vinden?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: ma 19 aug 2019, 08:21
door Daan!
Weet iemand waarom lijn 15 met MAN CNG's rijdt? Ik zie de bussen eigenlijk altijd leeg voorbij rijden. VDL MidCity's lijken me meer op deze lijn passen.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: ma 19 aug 2019, 10:11
door Frank93
Het kan te maken hebben met dat er niet genoeg Midcity's beschikbaar zijn. Volgens onze diensten worden ze behandeld als elektriche bussen (wat ze dus niet zijn) en dus moeten ze af en toe "opladen".
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: ma 19 aug 2019, 10:31
door Daan!
Maar de midcity’s zijn nieuw. Waarom daar dan niet extra van bestellen en nog eens een aantal CNG’s afboeren?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: di 20 aug 2019, 09:24
door Lijn 45
Volgens
Busplanet zijn er twee MAN diesels uit Delft naar Haarlem gekomen voor Rnet.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: di 20 aug 2019, 11:29
door Daan!
Apart. Ik vraag me af waarvoor. Zijn er te kort Citea's voor 382 en 385?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: di 20 aug 2019, 12:55
door Frank93
Volgens het artikel zijn ze er sinds juli maar ik heb ze nog niet gezien.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: di 20 aug 2019, 13:37
door Jurre
Die zijn bestemd voor Haarlem AML (lijn 244). Eind deze week staan ze op de Jan van Krimpenweg.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: di 20 aug 2019, 16:50
door Daan!
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: di 20 aug 2019, 16:53
door BrengMe
Tsja, de logica in wanneer een lijn wel en wanneer niet R-Net is, is helaas ver te zoeken...
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 19:04
door Frank93
Op station Spaarnwoude zijn 2 laadzuilen neergezet. Ze zijn niet voor de BYD's want de stekker is een stuk kleiner.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 20:12
door Daniel
Daar mag de chauffeur dus steeds gaan uitstappen om de stekker erin te doen? Of dat nu zo handig is?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 20:42
door Daan!
Misschien voor bussen die de MAN's gaan vervangen?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 20:46
door Frank93
De MAN' s worden volgens mij volgend jaar pas vervangen.
Iemand die deze stekkers misschien herkent? De naam Ebusco heeft trouwens al een paar keer door de wandelgangen gegalmd de afgelopen weken.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 20:51
door Stadsbus
Elektrische Midcity’s? Er gaan er komende weken 6 rijden in Zaandam, misschien dus ook een paar in Haarlem.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 20:54
door Frank93
Is misschien een optie maar deze komen op dit moment niet in de buurt van station Spaarnwoude. Lijkt me eerder voor iets wat de BYD gaat vervangen op lijn 2.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 23:20
door Remco1989
Of voor de elektrische afloswagens??
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 23:33
door Frank93
Die hebben ook een iets andere aansluiting. Er staat ook een afbeelding van een bus op de zuilen dus het is daar ook voor bedoeld lijkt me. Hopelijk binnenkort wat meer info hierover want ik was best wel verbaasd om ze opeens te zien.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 29 aug 2019, 23:59
door nvdw
Tsja... de stekkers zien eruit als standaard Mennekes-dingen dus dat geeft geen uitsluitsel.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: za 31 aug 2019, 00:13
door Durashift
maar, met een maximum laadvermogen van 22 KW.. zijn het geen hele krachtige laders. Het kan voor een personenwagen voldoende zijn, alhoewel is de inrichting er dan weer wat ruim voor.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 05 sep 2019, 14:45
door CXX3677
Ben inderdaad heel benieuwd of er al een besluit is genomen welke electrische bussen de huidige MAN-gaswagens gaan vervangen. Hoorde al van iemand van de stalling WP dat Ebusco wordt genoemd. Natuurlijk zijn dit speculaties.
Niet geheel toevallig dat de ex-directeur van Connexxion, Bart Schmeink, nu een topfunctie heeft binnen Ebusco.
Vind de bussen van Ebusco heel erg lijken op de MAN's. Beetje jammer mijn inziens. Zou verfrissend voor Haarlem zijn om weer voor een totaal andere bus te gaan. Vooralsnog afwachten.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: do 05 sep 2019, 16:22
door ArrivaBas
Het huidige model van Ebusco lijkt mijns inziens totaal niet op een MAN.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: wo 18 sep 2019, 09:30
door bartjemestrom
Ik kwam rond 8.40 in Venlo de 7649 tegen. Reed op groene platen rond, zal wel naar de werkplaats in Venlo gaan
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: wo 18 sep 2019, 12:52
door Milco
3649? 7649 kennen ze niet bij Connexxion . ;)