Pagina 375 van 589

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 04 sep 2023, 18:02
door Dionysusnu
Die redenering gaat alleen op als dat ook echt zou zijn waar "Logistieke beperkingen" voor gebruikt werd. Maar in de praktijk wordt het voor een hoop dingen ingevuld waar wel gewoon een duidelijkere reden voor bestaat. De defecte treinen met ICNG zijn voor mij het meest zichtbare voorbeeld daarvan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 04 sep 2023, 19:38
door ODRAIL
Bemined schreef: ma 04 sep 2023, 16:54 Vandaag in 3 van de 5 treinen gecontroleerd :trein:
Gefeliciteerd. Dit jaar (2023) ben ik in 99 treinen slechts 7 keer gecontroleerd :s :neg: .

Een absoluut dieptepunt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 04 sep 2023, 20:32
door VIRM
De 1859 vertrok met +1 uit Den Haag Centraal, omdat een vertraagde 2100 de boel in de weg zat. De HC vond overigens via de omroep dat wij op tijd vertrokken waren. Vervolgens was het kort na het uitrijden van het station stilstaan voor een rood sein, omdat een trein uit HS in de weg zat. Voor Zwolle liep de vertraging best op vanwege een spoorloper.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 04 sep 2023, 20:43
door cassie127
Dan heb ik jou blijkbaar in het achterste stel in de 1e klas gezien

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 05 sep 2023, 09:50
door Suus
Afbeelding

Ik vind het wel creatief gebruik van tiewraps, maar of dit nu een geruststellende manier van onderhoud is…

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 05 sep 2023, 11:56
door Commendatore
Nou ja, het is maar een tussendeur en dit materieel gaat sowieso niet lang meer mee bij NS.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 05 sep 2023, 12:10
door Hainje
VIRM schreef: ma 04 sep 2023, 20:32 De 1859 vertrok met +1 uit Den Haag Centraal, omdat een vertraagde 2100 de boel in de weg zat. De HC vond overigens via de omroep dat wij op tijd vertrokken waren.
Statistisch gezien is dat ook op tijd. 🙃🤓

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 05 sep 2023, 12:11
door T-hijs
Suus schreef: di 05 sep 2023, 09:50
Ik vind het wel creatief gebruik van tiewraps, maar of dit nu een geruststellende manier van onderhoud is…
Ik vind het wel creatief bedacht. Zo hoef je een stam niet voor een futiliteit uit de dienstregeling te halen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 05 sep 2023, 17:00
door Meltrain
Bij een excursie wilden we vandaag 7 OV-fietsen huren, maar op station Naarden-Bussum (en Hilversum) stond er geen één meer. :o

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 05 sep 2023, 17:12
door en-es
Dat is balen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 05 sep 2023, 22:27
door ODRAIL
Hainje schreef: di 05 sep 2023, 12:10
VIRM schreef: ma 04 sep 2023, 20:32 De 1859 vertrok met +1 uit Den Haag Centraal, omdat een vertraagde 2100 de boel in de weg zat. De HC vond overigens via de omroep dat wij op tijd vertrokken waren.
Statistisch gezien is dat ook op tijd. 🙃🤓
Dat klopt ja ... officiële vertraging begint volgens de NS pas bij +5 (vijf minuten na officiële vertrektijd).

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 07:39
door Roeland
Vanmorgen werd de 2916 (die om 6.53 uit Utrecht vertrok) rond 7.10 uur bij Bijlmer over het sprinterspoor geleid, waardoor deze achter de sprinter moest wachten. Hierdoor kwam de 2916 met ongeveer +10 aan in Amsterdam.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 08:35
door IIVQ
Tip, bij treinseries type je een s, dus 2900. Bij treinen zelf doe je een t, dus 2916.

En dit werkt niet in de preview.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 08:46
door iamthedutchdude
Bij aankomst met de 8024 in Zwolle was men nog bezig de 4620 vanaf het oosten via spoor 2 op spoor 4 (spoorwijziging) te krijgen. Toen dat eindelijk gelukt was (met inmiddels al +10 op de teller), heeft men besloten de trein maar tot Amsterdam Centraal op te heffen.

Overigens was in de 520 (laat ik het politiek correct zeggen) zeer goed te merken dat die trein maar de helft van de geplande capaciteit had: in plaats van DDZ-6+6 had men maar besloten dat enkel DDZ-6 voor de gehele rit ook wel afdoende was. Je zou toch denken dat er een reden is voor een geplande DDZ-6+6... -0-

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 09:15
door T-hijs
Er is vast een onvoorziene reden waarom een van die twee stellen er niet bij was. Dat doen ze echt niet om te "bezuinigen" of zo. Misschien was een stel stuk, of was er te weinig personeel beschikbaar.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 09:18
door Chrysa
ICE255 is drukker dan hij de hele zomer geweest is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 10:48
door Gamma
Hoe komt dat denk je?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 10:53
door MetroRET
Het gebruik van 1, ipv 3 treinstellen :Y :mrgreen: .

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 12:38
door Station Luchtbal
NS, Voorlopige gunning: NS sluit kortlopend contract voor zon en windenergie:
PZEM en Shell gaan NS vanaf 1 januari 2025 voorzien van de levering van duurzame elektriciteit voor het rijden van treinen. Dat is de uitkomst van een recente aanbesteding die NS namens de spoorsector (onder de naam coöperatie VIVENS) heeft uitgevraagd. Het betreft een voorlopige gunning die na een bezwaartermijn van 3 weken definitief wordt. In de contracten is geborgd dat het reizen met de trein – net zoals in het huidige contract – klimaatneutraal is. Het contract loopt tot en met 2027.

NS rijdt klimaatneutraal door op jaarbasis evenveel GVO's (Garanties van Oorsprong) in te kopen als dat we stroom verbruiken. In de afspraken is vastgelegd dat PZEM de elektriciteit levert en dat Shell de certificaten - zogenaamde GVO’s die laten zien waar de stroom vandaan komt – levert. Hiermee wordt gegarandeerd dat er op jaarbasis in Europa net zoveel elektriciteit via zon en wind wordt opgewekt als NS verbruikt voor het rijden van treinen. (meer)
Interview met Tjalling Smit: 5 duurzame dilemma’s bij een van de grootste energiecontracten van Nederland.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 16:27
door Bemined
Te Utrecht wordt de 1759 aangekondigd op sp4 met de toevoeging dat deze met sprintermaterieel rijdt. Ernaast op sp3 staan twee stellen SNG die volgens het bord op het perron naar Baarn gaan maar volgens de schermen op de trein zelf naar Almere, deuren zijn open dus het levert wat verwarring op. Vertrektijden van sp3 en sp4 zijn ook identiek dus er zal hier nog iets bijgestuurd moeten gaan worden.

Update: spr Baarn uiteindelijk naar sp2, sprintercity en sprinter krijgen tegelijk veilig dus 1759 gaat linkerspoor.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 07 sep 2023, 19:49
door Commendatore
Trein 3670, bestaande uit treinstellen 4068 en 4229, is zojuist in Breda gestrand met een tractieprobleem.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 15:01
door gpvos
In de boemel naar Luik. De automatische omroep roept in Nederland de stationsnamen netjes in het Nederlands om, zelfs Wezet dat de meeste Nederlanders toch echt alleen kennen als Visé.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 16:08
door waldo79
Eh, dat is het toepassen van Belgische regelgeving, terwijl dat in Nederland niet hoeft (A)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 16:34
door umbusko
Ik had laatst een Belgische conducteur die /randwiek/ zei (zoals het hoort) in plaats van /randwijk/. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :Y

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 17:58
door rikthoff
De 30757 viel uit vanwege personeelsproblemen, dus waren alle ogen van het overvolle spoor 9 gericht op de 30957. Die mocht uiteindelijk met een solo GTW 2/6 vertrekken i.p.v. de beloofde GTW2/6 - GTW2/8. Achterblijvers in Ah, Ahp en Wtv.