Pagina 39 van 62

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 13:56
door SilentScreamer
Ja, maar wel gek dat die dan dus al omgestickerd is. Zal wel met overgangstijd te maken hebben.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 14:00
door Suus
Stickeren bij daglicht gaat misschien wat makkelijker. Zo’n kaartlezer vervangen zal een kwestie van schroeven zijn, dat kan prima onder het licht van een lantaarnpaal.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 15:33
door cassie127
Inmiddels heeft men alle intercities de rest van de dag opgeheven

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 15:58
door Joshua
cassie127 schreef:
Floris schreef:Afbeelding
via https://twitter.com/transp_ticket/statu ... 9886356480

Het lijkt er op dat iemand in de nacht van 9 op 10 december heel hard bezig is geweest om de de spullenboel (kaartautomaten en chippalen) van NS te vervangen door Keolis/Blauwnet-apparatuur.
Om 00:05 was men in Heino al druk bezig met het demonteren van de NS kaartautomaat

De automaten die nu op de stations staan kunnen geen buitenlandse kaartjes verkopen en zijn gelijk aan automaten die Arriva elders in het land al heeft staan.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9739713781
Gaat inderdaad om hetzelfde kaartautomaat als Arriva heeft neergezet in Limburg. Automaten zijn prima in gebruik, in ieder geval beter dan die dingen in Groningen. Ze verkopen alleen geen anonieme OV-Chipkaarten wat ik wel een gebrek vind.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 16:16
door julsteren
cassie127 schreef:Inmiddels heeft men alle intercities de rest van de dag opgeheven
Sprinters die minder vaak stoppen*

althans, dat vinden de CTA's en dergelijke en rijdendetreinen.nl.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 22:12
door cassie127
Ja het staat nogal raar ja de ene keer staat die wel als intercity de andere keer niet. De omroep op het station had het vanmorgen wel over de Intercity naar Raalte

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 00:18
door Joshua
Nu staat mij iets bij over een discussie een paar jaar geleden dat Veolia hun sneltrein van Maastricht naar Heerlen ook geen Intercity mocht noemen omdat deze merknaam eigendom was van NS in Nederland? Waarom mag Keolis dit nu dan wel?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 01:27
door Aking
Omdat ze NS miljarden betalen voor het gebruikt van die patenten? :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 06:56
door cassie127
Dan zou dat dus ook gelden voor sprinter

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 09:26
door nsimmelink94
Dat zal best aan te vechten zijn. Lijkt me niet dat je op een woord als Sprinter of Intercity merkrecht kan toepassen. Een intercity trein is niets meer en niets minder dan een trein tussen steden en een sprinter een stoptrein met een hoge acceleratie. Je ziet toch ook niet bij Arriva de Spurt naar Leeuwarden o.i.d. :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 09:43
door Dennenboom
In de tabellen op de NS site staat anders wel Intercity:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_15105741 ... 58/58a.pdf

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 10:25
door Floris
Dennenboom schreef:In de tabellen op de NS site staat anders wel Intercity:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_15105741 ... 58/58a.pdf
In de NS-app wordt ie ook intercity genoemd.

Een snelle observatie vanuit de NS-intercity: Op zowel Hengelo als Almelo zijn een aantal ouden cico's van Syntus en Arriva vervangen door nieuwe cico's van blauwnet. In ieder geval op Almelo is op een aantal van de overgebleven Arriva-cico's een buitengebruiksticker geplakt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 10:35
door jelmerrr
Overigens heeft blauwnet maar 1 paaltje op Almelo bij opkomen van station, terwijl NS er 4 heeft...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 10:49
door cassie127
Ja Almelo heeft er wel erg weinig ja... Dus als de NS Trein later is en dr blauwnet trein naar Hengelo komt moet eerst iedereen naar dat ene paaltje bij de opgang van het perron ok om te checken :?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 10:58
door jelmerrr
Hoeft niet stukje verderop staat nog paar omcheckpaaltjes. Maar gister rond 8u met twee keolis treintjes was het druk bij het paaltje. Misschien wordt het Arriva paaltje nog omgestickerd?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 11:02
door cassie127
Dan plaatsen ze eerder nog zo'n nieuwe paal. De palen van Arriva die niet meer in gebruik zijn gaan weg. Ook in andere regio's gaan ze die paaltjes vervangen voor het blauwnet model

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 12:45
door dennistd
Floris schreef:
Dennenboom schreef:In de tabellen op de NS site staat anders wel Intercity:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_15105741 ... 58/58a.pdf
In de NS-app wordt ie ook intercity genoemd.
Iemand heeft bedacht dat de sneltrein naar Raalte toch geen Intercity is zoals de reisplanner aangeeft maar een Sprinter.
Alleen is op de TB7 in Enschede nu compleet onduidelijk dat deze trein niet stopt op Enschede Kennispark:

Afbeelding

Afbeelding

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 13:33
door CamilleKreemers
Noem het dan een sneltrein!!

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 16:40
door julsteren
De andere kant op heeft hij de melding ''Stopt niet in Wierden, Almelo de Riet en Borne. Stopt vanaf Hengelo niet op tussengelegen stations.''

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 17:30
door SilentScreamer
Zonde dat hierover geen duidelijkheid bestaat. Over het inchecken heeft de provincie een duidelijke lijn getrokken, maar het volgende probleem van regionale concessies wordt dus de terminologie...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 18:25
door Maxim
Het is en blijft intercity. Op een of andere manier gaat het in de reisinformatie mis momenteel.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 18:31
door Mikos
Eat your heart out, Hoogeveen; Raalte heeft gewoon een Intercity! :6

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 18:43
door SuperGhost
Vandaar dus dat die op de borden als 'Sprinter' wordt aangeduid: ze willen Hoogeveen niet weer wakker maken _O-

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 21:26
door Joshua
Vandaag dan toch maar een rondje Blauwnet gemaakt. Arnhem Centraal - Zwolle - Hardenberg - Almelo - Hengelo - Enschede - Hengelo - Zutphen - Arnhem Centraal was de route. Foto's volgen later nog in een verslagje.

Maar wat zijn de Keolis Flirts mooi! *trein*
De stoelen, het verschil in design tussen de normale en stilte coupe. De let verplichting bij de deuren die groen is als mensen mogen instappen en rood kleurt als de deur sluit. Alles ziet er zo goed uit. Het oogt en voelt allemaal heel degelijk.

Maar dat nu al bijna alle Sneltreinen uitvallen "Wegens beperkingen in de materieelinzet" is toch wel schandalig. De treinen zijn net nieuw.

Verder valt mij op dat Keolis echt spreekt over Keolis Blauwnet, ook op het Twentse lijntje Zutphen - Oldenzaal. Maar Arriva spreekt over de Vechtdallijnen. Naar mijn idee is de merknaam Vechtdallijnen compleet overbodig geworden en kunnen ze direct laten vallen om verwarring te voorkomen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 21:38
door Wubbo
Vanaf een uur of 11 vanochtend reden er minder IC's tussen Raalte en Enschede door beperkingen in de materieelinzet. Dat is nogal snel na de start van de concessie, wat gaat hier mis?