Pagina 39 van 42
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 24 okt 2024, 02:31
door ov'tje
Selivio schreef: ↑wo 23 okt 2024, 23:19
Nah, ik denk dat Qbuzz eerst Ebusco gaat afhandelen voordat ze ergens anders een nieuwe bestelling gaan plaatsen. En dat gespeculeer over die boetes altijd. Naar mijn weten zijn de afspraken tussen OV-bureau en Qbuzz niet openbaar, dus daar kunnen wij hier verdomd weinig over zeggen (buiten dat wat er in de media is verschenen waaronder dat de elektrificatie van de vloot naar voren getrokken is...
https://www.ovmagazine.nl/article/veert ... -drenthe-2)
Grootste probleem voor Qbuzz is niet dat, maar er rijden nog dagelijks Mercedes LE uit 2009 rond. Die voldoen binnenkort niet meer aan de concessie eisen.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 24 okt 2024, 07:26
door nielsie600
Sterker nog: die 144 maanden zijn al een tijdje voorbij.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 24 okt 2024, 07:39
door marcel.nl
https://nos.nl/artikel/2541869-qbuzz-ma ... p-het-spel
Qbuzz mag grote order bij Ebusco annuleren, toekomst bussenbouwer op het spel
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 24 okt 2024, 15:51
door BasGeluk
Over de MB hebben de vakbonden geen zaken aangespannen en is verder ook niets over te vinden waar dat bij BYD zeker wel het geval is.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 24 okt 2024, 18:27
door iamthedutchdude
Nogmaals: wat heeft dit met deze concessie te maken?
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 24 okt 2024, 18:40
door marcel.nl
Wat heeft dit te maken met deze concessie? Nou dat dit materiaal aangeschaft werd om te voldoen aan de eisen van de concessie?
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 24 okt 2024, 18:41
door ArrivaBas
BYD is de enige producent waarover de vakbonden geklaagd hebben en heeft niks met deze concessie te maken.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 20:16
door Kopri
Qbuzz heeft een boete ontvangen wegens teveel uitgevallen ritten:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169482 ... len-bussen
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: di 19 nov 2024, 16:39
door marcel.nl
Ik zat vandaag weer langere tijd langs lijn 6 en heb werkelijk van alles voorbij zien komen.
Zelfs een keer een Qlink capacity en Qlink gelede maar dat waren de uitzonderingen.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 21 nov 2024, 08:20
door Etienne
Bij het nalopen van de concessie Publiek Vervoer kwam ik wijzigingen tegen bij de buurtbussen die ik niet in de hoofdlijnen zag staan; lijnen 561 en 566 verdwijnen helemaal, terwijl lijn 563 vaker gaat rijden en een nieuwe lijn 549 het licht ziet. Ook lijn 589 gaat vanuit Oostwold verder rijden naar P+R Hoogkerk.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: za 23 nov 2024, 11:11
door JeroenSpock
marcel.nl schreef: ↑di 19 nov 2024, 16:39Ik zat vandaag weer langere tijd langs lijn 6 en heb werkelijk van alles voorbij zien komen.
Zelfs een keer een Qlink capacity en Qlink gelede maar dat waren de uitzonderingen.

Alles rijdt overal momenteel. Tekort aan bussen, dus pak maar wat nog rijdt bij wijze van.
Zeker na de sneeuw en vertragingen van eergisteren. Bussen kwamen te laat, ritten zijn vervallen, bussen bleven staan op de buffer, bussen kapot gereden. Bus voor de volgende rit was er nog niet, dus pak maar iets wat er op lijkt (of niet) van de buffer en gewoon rijden.
Die bussen zijn overal en nergens geeindigd die dag en moeten dan weer terug geruild worden. Dan gaan ze niet heen en weer rijden met zo'n ding, maar laten hem een rit rijden en op het eindpunt ruilen ze hem om.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 19 dec 2024, 20:14
door Nicketick
In tegenstelling tot eerdere berichten en voorstellen heeft het Dagelijks Bestuur van het OV-Bureau besloten de wagenverkoop niet af te schaffen. Een ontzettend wijs besluit, OVpay is gewoon nog niet volwassen genoeg en de huidige situatie (vooral met geblokkeerde kaarten) wekt discussies en zwartrijders in de hand.
Hele lijst met tarieven voor 2025 is te vinden op de website van Qbuzz:
https://www.qbuzz.nl/gd/actueel/laatste ... ieven-2025
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: di 24 dec 2024, 12:09
door JeroenSpock
Was vanuit Assen ook aardig wat commentaar op vanwege verkoop aan asielzoekers richting TT. Ook het sluiten van het servicepunt valt daar niet zo goed in de smaak.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: wo 05 feb 2025, 18:18
door omaylie
Ook in GD lijkt het niet helemaal lekker te gaan met de kentekens (en dan vooral bij de Volvo's uit Zweden). Neem nou de 7666.
Hier heeft hij kenteken 07-BZK-8 (foto genomen op 16 december 2024). Maar vandaag dook
deze foto op met kenteken 08-BZK-8 (die ik bij de
7662 heb gezien).
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 06 feb 2025, 10:04
door JeroenSpock
Misschien schade gehad en ander nummer er op geplakt? Zou wel heel raar zijn maar niet onmogelijk.
Zal in Assen ook eens opletten welke kentekens er zijn als ik er aan denk. Kijken wat de boordcomputer als nummer doorgeeft.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 06 feb 2025, 10:33
door ArrivaBas
In beginsel is er sprake van valse kentekenplaten als het kenteken op het voertuig niet overeenkomt met de bij de RDW bekende informatie zoals het chassisnummer waarbij het kenteken hoort, en daar staan hogere boetes op dan het voeren van ondeugdelijke platen (zoals de inmiddels beruchte stroken karton uit Zuid-Holland Noord). Chassisnummers zijn bij bussen overigens heel makkelijk te achterhalen via het fabrieksplaatje dat in het interieur, meestal ergens bij de voordeur, bevestigd is.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 06 feb 2025, 16:37
door Kevster
JeroenSpock schreef: ↑do 06 feb 2025, 10:04
Misschien schade gehad en ander nummer er op geplakt? Zou wel heel raar zijn maar niet onmogelijk.
Zal in Assen ook eens opletten welke kentekens er zijn als ik er aan denk. Kijken wat de boordcomputer als nummer doorgeeft.
Zou wel eens kunnen. Font van de OVpay-stickers op de zijkant is ook anders op de ene foto en het omloopbordje lijkt ook niet bij beide op dezelfde plaats te zitten.
Overigens zag ik de 7666 vanmorgen (volgens de boordcomputer ook de 7666 aan de tijd te zien) ook rijden met een missend rechterstuk bij de achterbumper. De 7666 op de foto van gisteren met foutief kenteken heeft deze schade niet.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: do 06 feb 2025, 22:15
door JeroenSpock
ArrivaBas schreef: ↑do 06 feb 2025, 10:33
In beginsel is er sprake van valse kentekenplaten als het kenteken op het voertuig niet overeenkomt met de bij de RDW bekende informatie zoals het chassisnummer waarbij het kenteken hoort, en daar staan hogere boetes op dan het voeren van ondeugdelijke platen (zoals de inmiddels beruchte stroken karton uit Zuid-Holland Noord). Chassisnummers zijn bij bussen overigens heel makkelijk te achterhalen via het fabrieksplaatje dat in het interieur, meestal ergens bij de voordeur, bevestigd is.
Kenteken zal vast niet verwisseld zijn. Denk eerder een verkeerd wagenparknummer op de bus geplakt, en dat ik niet verboden natuurlijk.
Wel irritant als ik een boete krijg met een bus waar ik niet in gereden heb. Dat gaat op kenteken uiteraard, maar ik schrijf dan het verkeerde busnummer in de agenda.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 08:07
door VIRM
Qbuzz krijgt boete van 10.000 euro voor achterlaten van reiziger in rolstoel
Het OV-bureau Groningen Drenthe heeft Qbuzz een boete van 10.000 euro opgelegd voor het laten staan van een reiziger in een rolstoel. De rolstoelgebruiker moest twee weken geleden bij station Assen twee bussen aan zich voorbij laten gaan, omdat de rolstoelliften defect waren.
Qbuzz regelde bovendien geen vervangend vervoer voor de reiziger, meldt OV-bureau Groningen Drenthe.
Bron en meer:
Nu.nl
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 11:01
door JeroenSpock
Als de foto klopt natuurlijk... Mevrouw had niet geholpen kunnen worden door de chauffeur en een sterke man die haar en rolstoel naar binnen tillen?
Ook weer lekker dat 2 liften achter elkaar kapot waren trouwens.
Maar sommige rolstoelers doen ook wel erg moeilijk hoor. Zet je een lagevloer bus strak tegen de halte aan, bus laat je knielen waardoor vloer en stoep nog maar een paar cm schelen, dan nog willen ze die plank er uit hebben.
Heb een keer meegemaakt dat de die plank de stoep niet op kwam omdat de bus te laag was, plank bleef gewoon omhoog staan tegen de stoeprand aan.
En anderen vliegen zo met rolstoel en al de bus in voordat je achter het stuur weg bent om te helpen.
Maar goed, straks met de Yutongs zal dit probleem wel weg zijn.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 11:05
door Z2N
Ook een paar centimeter is met een rolstoel nog lastig, bovendien durven niet alle rolstoelgebruikers het. Een goede chauffeur past zich daarom aan naar het kunnen van de rolstoelgebruiker.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 14:53
door Nicketick
Het voorlopig ontwerp van de insnijding Emmaviaduct is vastgesteld:
https://gemeente.groningen.nl/emmaviadu ... orkwartier
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 17:56
door isadora
Ziet er netjes uit.
Zo onder Emma haar welgevormde dijen door naar en van het busstation.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 19:55
door CamilleKreemers
Dank je Isadora, ik krijg dat nooit uit mijn hoofd nu

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 20:15
door Hainje
Met een 'bosje' precies in het midden.
