Pagina 39 van 50
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: za 08 jun 2024, 15:00
door Philip
Sinds de aansluiting tussen lijn 105 en 107 in Wekerom weg is, is het aantal opstappers inderdaad fors gedaald.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: za 08 jun 2024, 17:44
door Sorry_geen_dienst
Meltrain schreef: ↑za 08 jun 2024, 14:29
Het aantal voorstellen is overigens beperkt:
- Lijn 86 rijdt tussen Bennekom en Wageningen via de N781 in plaats van via de Grintweg. Haltes Bosweg en Buissteeg komen hierdoor te vervallen en halte Campus/Atlas wordt aan de route toegevoegd.
Vanwege ombouw Grintweg naar fietsstraat lees ik, fijn, is nu al irritant om te rijden met al die fietsers. Ze zouden daar een bussluis in moeten bouwen t.h.v. de halte Buissteeg. Wordt doorgaand autoverkeer geweerd en kan de bus gewoon doorrijden. Van de haltes die gaan vervallen wordt best nog wel gebruik gemaakt dus voor die reizigers zou het een achteruitgang zijn. Die Grintweg is een racebaan en een fietsstraat gaat dat echt niet veranderen.
Lijn 105 zou inderdaad weer zijn oude route moeten rijden, dan heeft Kootwijkerbroek ook in het weekend weer een bus. Gegarandeerd meer reizigers in de bus dan nu tussen Otterlo-Barneveld en de rijtijd is hetzelfde. Ook de scholieren die bij de halte "praktijkschool Barneveld" moeten zijn hebben dan weer een goede busverbinding, destijds bij Syntus hoop scholieren van/naar die halte met lijn 105. En Harskamp heeft weer zijn gewenste busverbinding met Otterlo en Arnhem. Alleen maar voordelen. En bij de halte Ravenweg in Stroe kunnen reizigers weer overstappen tussen lijn 107 en lijn 105, zoals dat bij Syntus ook het geval was.
Hopelijk gaat lijn 43 op zaterdag overdag ook weer een halfuursdienst rijden i.p.v. uursdienst nu. Die was toen tijdens corona vanwege bezuinigingen uitgedund.
En hopelijk komt ooit lijn 293 weer terug...
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 19:12
door BasGeluk
Philip schreef: ↑do 09 mei 2024, 16:20
Je kunt een klacht bij de vervoerder indienen, op vollebussen.nl en bij het secretariaat van het ROCOV. Mijn ervaring is dat het ROCOV daadwerkelijk iets met een dergelijke klacht doet.
Dat verschilt heel erg per regio. ROCOV Utrecht reageert bijvoorbeeld slecht, geeft geen terugkoppelingen, toont geen enkel inzicht van waar ze mee bezig zijn en het laatste nieuwsbericht is van het jaar 2020. Andere regio’s zijn weer heel actief. Het valt of staat met de omzet van de vrijwilligers die deze clubjes proberen te leiden.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: do 13 jun 2024, 17:37
door MichOV
Wat vinden jullie eigenlijk van die koppeling 231/105 en 302/105?
Best wel vaak komt het voor dat de 105 vanuit Arnhem centraal richting Barneveld vrij veel tijdverlies(meer dan een kwartier) lijdt doordat de 302 en 231 tegen files aan lopen.. met name tijdens de spits. Zou het niet slimmer zijn om die koppeling te laten vervallen door de 105 gewoon v.v. te laten rijden of zit achter die koppeling een bepaalde reden/logica achter? Voor passagiers is het imo niet echt een gewenste situatie als tijdens de spits een bus ruim een kwartier of zelfs meer vertraging oploopt.. een keer kan gebeuren maar vaak wordt een passagier en een chauffeur lijkt mij niet bepaald vrolijk van.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: do 13 jun 2024, 17:49
door gkw1969
Het valt nog wel mee hoe vaak de 105 door gaat op een andere lijn. Overgang van 231/302 in Arnhem is vaker op de 43. Bij een file op de A50 loopt sowieso alles in de soep. In de aanloop naar de nieuwe concessie ANF (Arnhem-Nijmegen-Foodvalley) is er gekeken naar integratie van de pakketten Arnhem en Veluwe Zuid, uiterlijk 22 april zou hier een keuze in worden gemaakt. Welke keuze er gemaakt is zullen we mogelijk pas in het vervoerplan terug gaan zien.
Door integratie van de pakketten kun je werkdruk verlagen door de verschillende Veluwe Zuid lijnen door te laten lopen op Arnhemse lijnen waardoor ze vertragingen weg kunnen rijden, of dat er buffertijd gaat ontstaan. Qua wagenpark krijg je dan nog wel een uitdaging aangezien in Arnhem-Nijmegen geen diesel mag rijden m.u.v. mini- en minibusjes en de 9241 (die toch verhuist naar de Veluwe na de zomer)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: do 13 jun 2024, 18:56
door Heel_Holland_Spot
Waarom gaat de 9241 weer naar Veluwe-Zuid? Is dat weer tijdelijk of definitief? Zo ja, krijgt hij dan de tijdelijke RRReis-keuren? En heeft het vertrek naar Veluwe-Zuid ook te maken met het verdwijnen van de Citaro G's of met de terugkomst van de 9280 in Nijmegen? Of heeft het te maken met de opening van de Parklaan en de veranderingen daardoor? En zal hij dan overal rijden, of enkel op lijn 303/103?
Dit roept een hele hoop vragen bij mij op! Ik hoop dat er ook antwoorden zijn...
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: do 13 jun 2024, 19:06
door Sorry_geen_dienst
Overgang van 105 op 105 is ook niet optimaal met een keertijd van slechts drie minuten in Arnhem. Als het verkeer op de Amsterdamseweg weer eens vaststaat (dagelijks) heb je ook een zwaar vertraagde vertrekkende 105. Daarom is een overgang van 302 of 231 op 105 al robuuster.
Jammer dat men met de herinrichting van de Apeldoornseweg in Arnhem geen busstrook heeft gemaakt richting Arnhem CS, maar parkeervakken...zou dagelijks een hoop vertraging voorkomen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: do 13 jun 2024, 20:41
door Durashift
Tja.. die parkeervakken worden goed gebruikt, staan eigenlijk altijd wel goed bezet, ook voor de herinrichting al. Daar is dan toch ook behoefte aan.
Misschien een KAR punt inrichten zodat de afstroom (groen tijd) op de kruising (nog) langer wordt zodat het verkeer vloeiend de Willemstunnel in kan. Maar ja..dat houdt een keer op qua capaciteit en de langere roodtijden op de aangrenzende (doorgaande) wegen.
Minder verkeer tijdens de spits.
Misschien toch weer verkeer linksaf toestaan, richting de Willemsbrug (?) naar Arnhem Zuid-Oost ?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: do 13 jun 2024, 20:52
door gkw1969
Het langer groen zetten van de verkeerslichten richting Willemstunnel veroorzaakt langere files op de Amsterdamseweg (waar de 105 dan weer extra last van heeft) en Zypendaalseweg (waar lijn 9 dan weer meer last krijgt).
Wat bedoel je met de Willemsbrug?
Wij kennen een Willemstunnel, Nelson Mandelabrug (ook wel de nieuwe brug genoemd_ en de John Frostbrug (ook wel de oude brug genoemd). De grootste oorzaak van de files op Apeldoornse- en Amsterdamsweg worden veroorzaakt door het feit dat er van 3 kanten verkeer onder de Zypsepoort door moet en daar samenvoegt met het verkeer van de singel om de 2 baan Willemstunnel in te moeten.
De enige echte oplossing is dat mensen eens een keer het belang gaan inzien van de doortrekking van de A15 naar Zevenaar, waardoor er veel meer ruimte vrijkomt op de N325 (Pleyroute) waardoor mensen minder geneigd zijn dwars door de binnenstad te gaan rijden maar juist via de Pley.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: vr 14 jun 2024, 12:47
door Jurre
Dat zou inderdaad logischer zijn geweest, maar vanwege een technische reden in combinatie met de korte doorlooptijd hebben we moeten besluiten om dit op de website van Hermes te plaatsen. Ideaal is anders, maar niet onoverkomelijk.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: vr 14 jun 2024, 12:55
door Milco
Bereik je dan wel de juiste doelgroep? ik denk niet dat reizigers rondom Eindhoven vaak op de Veluwe reizen. Ik had dan nog liever de enquête op de website van Breng laten zetten, dat komt dichter in de buurt.
Nu is het net alsof je de inwoners in Almere een buurtonderzoek over Amsterdam-West laat doen, bijvoorbeeld...
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: vr 14 jun 2024, 13:06
door BasGeluk
Jurre schreef: ↑vr 14 jun 2024, 12:47
Dat zou inderdaad logischer zijn geweest, maar vanwege een technische reden in combinatie met de korte doorlooptijd hebben we moeten besluiten om dit op de website van Hermes te plaatsen. Ideaal is anders, maar niet onoverkomelijk.
Info op de site van RRReis aan laten passen is sowieso erg omslachtig. Zeker nu er ook info van Breng op staat en niemand dit lijkt te beheren.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: vr 14 jun 2024, 14:29
door Jurre
Milco schreef: ↑vr 14 jun 2024, 12:55
Bereik je dan wel de juiste doelgroep? ik denk niet dat reizigers rondom Eindhoven vaak op de Veluwe reizen. Ik had dan nog liever de enquête op de website van Breng laten zetten, dat komt dichter in de buurt.
Nu is het net alsof je de inwoners in Almere een buurtonderzoek over Amsterdam-West laat doen, bijvoorbeeld...
De communicatie over de enquete verloopt uitsluitend via de TFT-schermen, met een directe URL naar de enquete. Zonder de directe URL kom je ook niet op die pagina. Dit is zo bepaald en heb ik verder geen invloed op.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: vr 14 jun 2024, 16:42
door waldo79
@gkw1969: als de juridische strijd beslecht is, komt de A15 doortrekking er.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: za 15 jun 2024, 06:35
door Ovspotteralkmaar
Heel_Holland_Spot schreef: ↑ma 20 mei 2024, 11:55
Is al bekend wanneer de zes extra Iveco's komen? En welke bussen gaan er dan uit?
Om hier op terug te komen, als het goed is gaat dat niet meer door aangezien in NHN per 21 juli de BYD’s uit dienst gaan, gaan de VDL diesel die in het gooi reden naar NHN toe.
Uit het laatste MER overleg is naar voor gekomen dat de Iveco’s in Haarlem-IJmond blijven en wit worden gemaakt.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: za 15 jun 2024, 07:37
door Heel_Holland_Spot
Worden de oudere bussen dan nog vervangen? Of blijven die dan doorrijden?
Als er ander 'nieuw/oud' materieel komt, ben ik benieuwd waarmee er in VLZ gereden gaat worden.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: za 15 jun 2024, 07:43
door Lijn 45
Misschien dat dan sommige 55xx-Crossways uit Brabant naar de Veluwe komen zodra daar de streeekcitea's binnen zijn?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: za 15 jun 2024, 13:31
door gkw1969
waldo79 schreef: ↑vr 14 jun 2024, 16:42
@gkw1969: als de juridische strijd beslecht is, komt de A15 doortrekking er.
Tsja, en die is pas beslecht als alle bezwaren zijn behandeld. Alleen de mensen blijven maar bezwaren indienen.
Ik kan niet wachten tot de doortrekking er is, dat geeft zoveel lucht op de andere wegen in de regio. daarnaast is er dan snellere verbinding tussen de Achterhoek en het zuiden en zuid-westen van Nederland
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: za 15 jun 2024, 20:51
door waldo79
Vertel mij wat, het kan me niet snel genoeg gaan.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: zo 23 jun 2024, 20:31
door Meltrain
Jurre schreef: ↑vr 26 apr 2024, 13:51
Vanaf 14 juli rijdt lijn 303 via de Parklaan en de Campus en rijdt lijn 103 via het ziekenhuis en Hoevestein.
Vanaf wanneer komen de nieuwe dienstregelingen beschikbaar?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: zo 23 jun 2024, 20:39
door Milco
Geen idee wanneer het al online staat, maar de dienstregeling van lijn 103 staat op de website van Connexxion.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: zo 23 jun 2024, 20:46
door Meltrain
Ah, bedankt.
In OVInfo kon ik hem nog niet vinden, vandaar.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: di 02 jul 2024, 14:46
door MichOV
Staat de VDL Citea 5852 soms toevallig bij de technische dienst voor een reparatie ofzo want deze bus heeft al 19 dagenlang niet meer gereden?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: do 04 jul 2024, 16:17
door Daniel
De 9249 kom ik net tegen met handelaarsplaten in Renswoude. Wel richting Ede overigens.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Geplaatst: vr 05 jul 2024, 00:29
door Stefan
Klopt, kwam van de APK terug uit Amersfoort.. ze hadden wel nog wat werk te verrichten in Ede van wat ik begrepen had