Pagina 39 van 151
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 13:45
door regenmaker
flipje schreef:Ja, 58 nieuwe Iveco Crossway ' s (zelfde type als CXX rijdt in IJsselmond), welke vanaf maart zullen instromen in Zeeland.
Op welke lijnen gaan deze voornamelijk rijden, denk je? Lijnen zoals 1, 6, 10, 19, 20, 42, 102, 107, 108, 132, 133, 134, 209, 395; de streekdiensten & ook de verschillende schoolbussen in Zeeuws-Vlaanderen en Noord Zeeland?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 13:46
door sirvinniei
Ik vraag me af waarom de 134 verlengd is. De 133 rijd toch al tussen Zierikzee en serooskerke?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 13:51
door CamilleKreemers
Ze hebben er nu een ringlijn van gemaak, die in de ochtend de ene richting oprijdt en in de middag de andere richting. Nu is het een soort pendellijn met twee richtingen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 13:51
door regenmaker
sirvinniei schreef:Ik vraag me af waarom de 134 verlengd is. De 133 rijd toch al tussen Zierikzee en serooskerke?
Klopt, maar de lijn gaat nu een rondje rijden. Tot 12:00 uur van Zierikzee via Serooskerke en Brouwershaven naar Zierikzee en na 12:00 eerste naar Brouwershaven en dan via Serooskerk weer terug. Ook rijdt de lijn niet meer naar Renesse Transferium. Renesse heb je niet heel veel bijzonders buiten de zomerperioden.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 13:53
door CamilleKreemers
Je kan in Renesse natuurlijk door naar Middelburg, waar je nu enorm voor om moet rijden.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 13:55
door regenmaker
CamilleKreemers schreef:Je kan in Renesse natuurlijk door naar Middelburg, waar je nu enorm voor om moet rijden.
Je kan ook met lijn 132 naar Goes vanuit Zierikzee en daar de trein pakken of lijn 133 in Serooskerke pakken?
Met lijn 132 en de trein ben je volgens 9292 maar 48 min onderweg, met lijn 133 1 uur en 12 min (vanuit Zierikzee dan). ;)
EDIT: Bedenk me net dat in de concessie eisen stond dat niet meer door het dorp Ellemeet gereden mag worden, dat heeft ook invloed op de route van lijn 134.
Op de wiki, zie ook:
Lijn 134 Ringlijn Zierikzee Busstation - Ellemeet Rotonde.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 14:33
door Rdaalwil
Ze zijn vorige week bij iveco wezen kijken in de fabriek in Tsjechië :)! Die interliner bussen rijden nog lekker ook al komen ze van 2005. Jammer dat andere bussen deze niet kan bereiken voor overstappers.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 20:24
door Meltrain
regenmaker schreef:flipje schreef:Ja, 58 nieuwe Iveco Crossway ' s (zelfde type als CXX rijdt in IJsselmond), welke vanaf maart zullen instromen in Zeeland.
Op welke lijnen gaan deze voornamelijk rijden, denk je? Lijnen zoals 1, 6, 10, 19, 20, 42, 102, 107, 108, 132, 133, 134, 209, 395;
Afgezien van 395, denk ik het wel, al vermoed ik dat de lijnen 132, 133 en 134 deels door Van Oeveren gereden blijven worden.
Lijn 395 zal wel met Integro's van Van Oeveren gereden worden.
Lijn 20 zal trouwens ook wel met MAN's gereden blijven worden, denk ik.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 21:07
door Etienne
regenmaker schreef:
EDIT: Bedenk me net dat in de concessie eisen stond dat niet meer door het dorp Ellemeet gereden mag worden, dat heeft ook invloed op de route van lijn 134.
De lokale politiek was er echter achter gekomen dat de verbod niet voor lijnbussen geldt en lijn 104 blijft het dorp wel gewoon bedienen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: vr 16 jan 2015, 21:44
door regenmaker
Etienne schreef:De lokale politiek was er echter achter gekomen dat de verbod niet voor lijnbussen geldt en lijn 104 blijft het dorp wel gewoon bedienen.

Ja, dat zijn weer die Zeeuwse provincie ambtenaren die weer allemaal leuke dingen verzinnen en in het pakket van eisen gooien. Echt belachelijk die wijzigingen die ik op de wiki moet zetten.
In Zeeuws-Vlaanderen bijvoorbeeld rijden op een avond/zondag alleen nog lijnen 1, 6, 19, 20, 42 en 50.
De helft van de lijnen rijdt naar België.
Meltrain schreef:
Afgezien van 395, denk ik het wel, al vermoed ik dat de lijnen 132, 133 en 134 deels door Van Oeveren gereden blijven worden.
Lijn 395 zal wel met Integro's van Van Oeveren gereden worden.
Lijn 20 zal trouwens ook wel met MAN's gereden blijven worden, denk ik.
Ik was lijn 50 vergeten, die zal ook wel met beiden gereden worden zoals lijn 20. En op lijn 19 was onder Veolia al af en toe een MAN van CXX te vinden.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 14:22
door BusFreakRotterdam
Etienne schreef:regenmaker schreef:
EDIT: Bedenk me net dat in de concessie eisen stond dat niet meer door het dorp Ellemeet gereden mag worden, dat heeft ook invloed op de route van lijn 134.
De lokale politiek was er echter achter gekomen dat de verbod niet voor lijnbussen geldt en lijn 104 blijft het dorp wel gewoon bedienen.

Dat komt omdat lijn 104 - Hellevoetsluis-Renesse door Arriva gereden wordt en deze lijn onder de concessie van de Hoekse Waard valt en niet onder die van concessie Zeeland. Provincie Zeeland heeft deze lijn "gedoogd". Vroeger reed deze lijn 104 toen het alleen nog ZWN was vanuit Spijkenisse naar Vlissingen Sluizen! :D een rit van bijna 3 uur langs de Zeeuwse kust. Kijk wat voor puinhoop het nu overal is het met OV.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 15:00
door ICE11
regenmaker schreef:Etienne schreef:Ik was lijn 50 vergeten, die zal ook wel met beiden gereden worden zoals lijn 20. En op lijn 19 was onder Veolia al af en toe een MAN van CXX te vinden.
Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 18:37
door regenmaker
ICE11 schreef:Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Klopt, maar dat betekent waarschijnlijk dat de nieuwe Iveco Crossways en de huidige MAN's door elkaar gaan rijden op sommige lijnen. Kwam ook omdat lijn 10 en 20 beiden door veolia en connexxion werden gereden. Lijn 20 was in Goes soms gekoppeld aan lijn 132 en lijn 10 was in Middelburg soms gekoppeld aan lijn 65. Lijn 10/20 waren dan misschien in Hulst gekoppeld aan lijn 19 zodat Connexxion ook daar reed.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 19:00
door datm
regenmaker schreef:ICE11 schreef:Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Klopt, maar dat betekent waarschijnlijk dat de nieuwe Iveco Crossways en de huidige MAN's door elkaar gaan rijden op sommige lijnen. Kwam ook omdat lijn 10 en 20 beiden door veolia en connexxion werden gereden. Lijn 20 was in Goes soms gekoppeld aan lijn 132 en lijn 10 was in Middelburg soms gekoppeld aan lijn 65. Lijn 10/20 waren dan misschien in Hulst gekoppeld aan lijn 19 zodat Connexxion ook daar reed.
De lijn 19 wordt altijd door Veolia gereden behalve op de vrijdagmiddag dan wordt deze lijn om 13:18 en 14:18 vanuit Hulst naar Breda door Connexxion gereden ter ondersteuning. Ook TCR ondersteund op vrijdagmiddag deze lijn. Zij rijden dan vanuit Terneuzen leeg naar Breda en ondersteunen om 13:28 vanuit Breda. Hoe dat in de nieuwe omlopen zal zijn dat weet ik niet.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 19:32
door regenmaker
datm schreef:
De lijn 19 wordt altijd door Veolia gereden behalve op de vrijdagmiddag dan wordt deze lijn om 13:18 en 14:18 vanuit Hulst naar Breda door Connexxion gereden ter ondersteuning. Ook TCR ondersteund op vrijdagmiddag deze lijn. Zij rijden dan vanuit Terneuzen leeg naar Breda en ondersteunen om 13:28 vanuit Breda. Hoe dat in de nieuwe omlopen zal zijn dat weet ik niet.
Veolia rijdt er al niet meer, alleen Veolia materieel rijdt er nog met CXX chauffeurs.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 19:43
door Mr-W
regenmaker schreef:
Veolia rijdt er al niet meer, alleen Veolia materieel rijdt er nog met CXX chauffeurs.
Maar het dienstrooster is nog hetzelfde als bij Veolia
datm schreef:regenmaker schreef:ICE11 schreef:Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Klopt, maar dat betekent waarschijnlijk dat de nieuwe Iveco Crossways en de huidige MAN's door elkaar gaan rijden op sommige lijnen. Kwam ook omdat lijn 10 en 20 beiden door veolia en connexxion werden gereden. Lijn 20 was in Goes soms gekoppeld aan lijn 132 en lijn 10 was in Middelburg soms gekoppeld aan lijn 65. Lijn 10/20 waren dan misschien in Hulst gekoppeld aan lijn 19 zodat Connexxion ook daar reed.
De lijn 19 wordt altijd door Veolia gereden behalve op de vrijdagmiddag dan wordt deze lijn om 13:18 en 14:18 vanuit Hulst naar Breda door Connexxion gereden ter ondersteuning. Ook TCR ondersteund op vrijdagmiddag deze lijn. Zij rijden dan vanuit Terneuzen leeg naar Breda en ondersteunen om 13:28 vanuit Breda. Hoe dat in de nieuwe omlopen zal zijn dat weet ik niet.
Hoe zit het met de rit van 19:17 tussen Hulst en Breda op Zondag? In de Veoliadienstregeling rijden er 2 propvolle bussen naar Breda.Zelfs een gelede bus levert te weinig zitplaatsen.
Verder vermoed ik dat TCR Brabant lijn 19 gaat rijden op vrijdag,de stalling in Terneuzen van TCR gaat namelijk dicht.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 20:58
door datm
regenmaker schreef:Veolia rijdt er al niet meer, alleen Veolia materieel rijdt er nog met CXX chauffeurs.
Wat Mr-W al zei de dienstroosters, materieelinzet, stallingen en de dienstregeling is nog precies het zelfde tot 1 maart.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 21:04
door datm
Mr-W schreef:Hoe zit het met de rit van 19:17 tussen Hulst en Breda op Zondag? In de Veoliadienstregeling rijden er 2 propvolle bussen naar Breda.Zelfs een gelede bus levert te weinig zitplaatsen.
Verder vermoed ik dat TCR Brabant lijn 19 gaat rijden op vrijdag,de stalling in Terneuzen van TCR gaat namelijk dicht.
Hoe het zit met de lijn 19 op zondagavond om 19:17 zou ik niet precies weten. Wat ik wel weet is dat TCR de lijn 19 vanaf 1 maart niet meer gaat ondersteunen. Connexxion gaat deze dienst alleen uitvoeren.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 21:05
door CamilleKreemers
Mr-W schreef:regenmaker schreef:
Veolia rijdt er al niet meer, alleen Veolia materieel rijdt er nog met CXX chauffeurs.
Maar het dienstrooster is nog hetzelfde als bij Veolia
datm schreef:regenmaker schreef:ICE11 schreef:Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Klopt, maar dat betekent waarschijnlijk dat de nieuwe Iveco Crossways en de huidige MAN's door elkaar gaan rijden op sommige lijnen. Kwam ook omdat lijn 10 en 20 beiden door veolia en connexxion werden gereden. Lijn 20 was in Goes soms gekoppeld aan lijn 132 en lijn 10 was in Middelburg soms gekoppeld aan lijn 65. Lijn 10/20 waren dan misschien in Hulst gekoppeld aan lijn 19 zodat Connexxion ook daar reed.
De lijn 19 wordt altijd door Veolia gereden behalve op de vrijdagmiddag dan wordt deze lijn om 13:18 en 14:18 vanuit Hulst naar Breda door Connexxion gereden ter ondersteuning. Ook TCR ondersteund op vrijdagmiddag deze lijn. Zij rijden dan vanuit Terneuzen leeg naar Breda en ondersteunen om 13:28 vanuit Breda. Hoe dat in de nieuwe omlopen zal zijn dat weet ik niet.
Hoe zit het met de rit van 19:17 tussen Hulst en Breda op Zondag? In de Veoliadienstregeling rijden er 2 propvolle bussen naar Breda.Zelfs een gelede bus levert te weinig zitplaatsen.
Verder vermoed ik dat TCR Brabant lijn 19 gaat rijden op vrijdag,de stalling in Terneuzen van TCR gaat namelijk dicht.
En langere bussen (15m ipv 12m). Ik denk persoonlijk dat CXX zou kunnen overwegen om deze lijn standaard doordeweeks een uursdienst te geven. Er is kennelijk animo genoeg voor en de rit is snel + lang.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 21:13
door datm
CamilleKreemers schreef:[En langere bussen (15m ipv 12m). Ik denk persoonlijk dat CXX zou kunnen overwegen om deze lijn standaard doordeweeks een uursdienst te geven. Er is kennelijk animo genoeg voor en de rit is snel + lang.
In de spitsuren op maandagochtend, vrijdagmiddag en zondagavond zou Connexxion deze lijn zeker kunnen uitbreiden. Maar op de overige uren zou ik dit absoluut niet doen omdat er dan maar een handje vol mensen gebruik maakt van deze bus (uitzonderingen daargelaten). Sterker nog op de zondagavond rijden er zelfs bussen vanuit Breda als materieel terug naar Hulst. Dit is een dure grap geweest voor Veolia de afgelopen jaren maar zij konden niet anders. Dit was logistiek gezien de enige oplossing.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 22:09
door Mr-W
datm schreef:CamilleKreemers schreef:[En langere bussen (15m ipv 12m). Ik denk persoonlijk dat CXX zou kunnen overwegen om deze lijn standaard doordeweeks een uursdienst te geven. Er is kennelijk animo genoeg voor en de rit is snel + lang.
In de spitsuren op maandagochtend, vrijdagmiddag en zondagavond zou Connexxion deze lijn zeker kunnen uitbreiden. Maar op de overige uren zou ik dit absoluut niet doen omdat er dan maar een handje vol mensen gebruik maakt van deze bus (uitzonderingen daargelaten).
Zou het nog aandurven als de provincie Noord Brabant of de gemeente Breda mee gaat betalen.Maar dan is een stop in het centrum van Antwerpen noodzakelijk zodat de verbinding voor Brabant aantrekkelijker wordt.
Jammer dat de provincie Zeeland geen T100 bussen heeft geëist voor lijn 19 en 50,beide lijnen zouden daar profijt van hebben omdat ze grotendeels autowegen en snelwegen gaan.
datm schreef:Sterker nog op de zondagavond rijden er zelfs bussen vanuit Breda als materieel terug naar Hulst. Dit is een dure grap geweest voor Veolia de afgelopen jaren maar zij konden niet anders. Dit was logistiek gezien de enige oplossing.
Waarom reed Veolia Oosterhout/Breda niet een paar ritten op
lijn19 ?
Bussen hadden ze genoeg en dan had Veolia op zondagmiddag een uursdienst aan kunnen bieden tussen Breda en Hulst wat voor Brabants winkelpubliek in Antwerpen meer flexibiliteit geeft.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 23:00
door dennistd
Als eerste: ik ben compleet niet bekend met het OV in Brabant/Zeeland, maar als ik
Mr-W schreef:Hoe zit het met de rit van 19:17 tussen Hulst en Breda op Zondag? In de Veoliadienstregeling rijden er 2 propvolle bussen naar Breda.Zelfs een gelede bus levert te weinig zitplaatsen.
zie in combinatie met
Mr-W schreef:Jammer dat de provincie Zeeland geen T100 bussen heeft geëist voor lijn 19 en 50
Dan kan ik dat niet helemaal met elkaar rijmen. Als je met tjokvolle bussen rondrijdt wil je juist geen T100-bussen: ze zijn dan wel sneller, maar er mag niemand meer staan.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 17 jan 2015, 23:31
door huibe
Provincie Brabant heeft er voor gekozen om haar belang in lijn 19 af te kopen bij de provincie Zeeland. (Geen idee van bedragen) Hierdoor is de lijn volledig op Zeeland georiënteerd en niet op reizigers uit Brabant. De lijn is voornamelijk in trek bij studenten en je ziet dat dus ook aan de aantallen op vrijdagmiddag en zondagavond. Op de overige momenten kan worden verstaan met een 2 uursdienst.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: zo 18 jan 2015, 00:29
door Meltrain
CamilleKreemers schreef:
En langere bussen (15m ipv 12m).
Wat bedoel je? Komen er langere bussen op lijn 19 of was dat een suggestie van jou?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: zo 18 jan 2015, 00:49
door Michael
Dat was een suggestie