Pagina 383 van 589
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 14:43
door PHS
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 14:44
door VIRM
Gisteren viel het mij in Zwolle op dat Keolis echt haar best had gedaan het tvv op het Kamperlijntje niet op de knoop aan te laten sluiten. Zo vertrok het tvv richting Zwolle Stadshagen en Kampen om :09 en :39.
De
738 die ik had reed met een ICM6, en dat was gewoon net te krap voor de zaterdag. De aansluitende
2638 in Almere vertrok met +4 (mede omdat mijn eerste trein vertraging had, en beiden van spoor 1 vertrokken), en reed met een VIRM6 i.p.v. het gebruikelijke ICM. NS had overigens wel weer nagedacht over materieelinzet in de
3000, aangezien ik tot tweemaal toe in ritten met twee stellen zat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 14:50
door Negen
cassie127 schreef: ↑wo 04 okt 2023, 16:00
Suus schreef: ↑wo 04 okt 2023, 08:37
Een wisselstoring die de rest van de dag duurt klinkt als een fysiek defect zoals een gebroken puntstuk.
Correct. Is maar 1 spoor beschikbaar rond Den Dolder/Bilthoven
Toch wel grappig, want diezelfde dag zat ik in een trein die wel van spoor 2 vertrok.(Richting Baarn dan, niet Amersfoort) Terwijl in de overige gevallen alle treinen van spoor 1 vertrokken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 15:19
door Jultar
PHS schreef:Het is alleen geen testprogramma, dit zijn de punctualiteitscijfers van de treinen in reizigersdienst.
Zoals volgens mij al wel eerder hier verteld zijn de ritten met reizigers de laatste stap in het testprogramma en vallen nog onder het testprogramma. De officiële introductie moet nog plaatsvinden.
Over de relatief lagere punctualiteit en uitval: het is een combinatie van enkele vervelende bugs en gewenning van personeel. Die bugs hoeven geen tot weinig (lees: hooguit een minuutje) vertraging te veroorzaken, maar dan moeten de storingen die de machinist ziet wel op de juiste manier afgehandeld worden en dat is helaas niet altijd het geval.
Op dit moment is de trein nog behoorlijk gevoelig voor de juiste bediening, dus als de machinist hele rare dingen gaat doen, dan kan het zijn dat de trein niet meer weg gaat komen omdat bepaalde onderdelen zichzelf ter beveiliging gaan blokkeren.
Uiteraard komen er updates om de bugs de repareren en de trein wat minder gevoelig voor vreemde handelingen te maken, maar dat kost tijd. Niet alleen in ontwikkelen, maar ook in opnieuw testen en goedkeuring krijgen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 15:26
door Bemined
Bij het testprogramma was het de bedoeling dat TRAXX+ICR één op één als reserve beschikbaar zou staan. Dat is echter niet langer het geval, waardoor je de facto wel degelijk over een definitieve inzet kunt spreken. Een deel van de uitval is ook hieraan te wijten, meermaals is het voorgekomen dat ritten meerdere slagen achter elkaar uitvallen omdat er geen reserve beschikbaar was.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 15:29
door T-hijs
PHS schreef: ↑zo 08 okt 2023, 14:43
Het is alleen geen testprogramma, dit zijn de punctualiteitscijfers van de treinen in reizigersdienst.
Toch wel dus. Jultar was mij voor. Maar als je wilt bashen vind je altijd wel wat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 15:56
door PHS
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 16:21
door Jultar
Bemined schreef:Bij het testprogramma was het de bedoeling dat TRAXX+ICR één op één als reserve beschikbaar zou staan. Dat is echter niet langer het geval, waardoor je de facto wel degelijk over een definitieve inzet kunt spreken. Een deel van de uitval is ook hieraan te wijten, meermaals is het voorgekomen dat ritten meerdere slagen achter elkaar uitvallen omdat er geen reserve beschikbaar was.
De inzet van ICNG is inderdaad helaas noodzakelijk om de ritten te kunnen rijden. Echter doet de staat van het reservematerieel verder niet af aan het feit dat de ICNG ritten nog steeds onderdeel zijn van het testprogramma. Zoals je ook wel weet was het ook zeker niet de bedoeling dat dit zou gebeuren, maar het is nu eenmaal de realiteit.
Ik hoop nu vooral dat Alstom werkelijk wekelijks een nieuw treinstel af kan gaan leveren. Met wat meer reserve zou het al een hele hoop schelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 16:52
door Milco
Duidelijk verhaal over de uitval, bedankt. Ik vroeg het immers puur uit nieuwsgierigheid.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 19:13
door waldo79
Bedankt voor het delen, jultar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 19:55
door ArrivaBas
Helaas noteren we vandaag twee defecten aan dezelfde compositie. Stellen 3227 en 3136 zijn deze avond opnieuw gestrand bij Oisterwijk nadat dit vanochtend ook al gebeurde op de Moerdijkbrug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 08 okt 2023, 21:20
door Wubbo
VIRM schreef: ↑zo 08 okt 2023, 14:44
Gisteren viel het mij in Zwolle op dat Keolis echt haar best had gedaan het tvv op het Kamperlijntje niet op de knoop aan te laten sluiten. Zo vertrok het tvv richting Zwolle Stadshagen en Kampen om :09 en :39.
Zo te zien hebben ze gekozen voor het bieden van de busaansluitingen in Kampen in plaats van de treinaansluitingen in Zwolle.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 09 okt 2023, 02:26
door RobertT
ArrivaBas schreef: ↑zo 08 okt 2023, 19:55
Helaas noteren we vandaag twee defecten aan dezelfde compositie. Stellen 3227 en 3136 zijn deze avond opnieuw gestrand bij Oisterwijk nadat dit vanochtend ook al gebeurde op de Moerdijkbrug.
En heeft geduurd tot bijna 2245.Alle 1100en uit
Ehv vielen uit,de 1184 was de eerste die weer reed
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 10 okt 2023, 08:12
door Meltrain
De
725 is vandaag niet al te ver gekomen, want die werd al te Leiden Centraal opgeheven.
De
2416 moest voor Leiden lang wachten op een vrij aankomstspoor (al weet ik niet waarom) en vertrok daardoor (en door de overstappers van de
725) met +10.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 10:05
door Suus
Ik zit in een sprinter die op Zevenbergen en Oudenbosch gaat stoppen. OMG! Dat is niet meer gebeurd sinds 24 augustus.
(Zou fijn zijn geweest als er na de stremming van 11 dagen niet direct weer een technisch defect was opgetreden)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 10:20
door Suus
Update: de trein is in Lage Zwaluwe opgeheven, het spoor is nu te defect om überhaupt nog een trein te laten rijden…
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 11:33
door Jultar
Controles voor de treindetectie zijn niet gedaan, dus moet er iemand komen om dat alsnog te doen. Alleen heeft de aannemer blijkbaar niemand beschikbaar, dus is het wachten tot er iemand kan komen en de controles uit kan voeren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 11:39
door Suus
Dit is toch echt een wanvertoning aan het worden. Man man man man man man man man man man man man man man man man man man vrouw man man man man man man man man man.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 12:04
door TffpaA
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 12:51
door ThatPCDude
Ik weet niet wie de indeling van station Delft heeft verzonnen, maar ik heb alle uithoeken van het station bezocht en nergens kon ik met mijn fiets (die niet door de draaideuren die op iedere uitgang paste, zelfs niet die bij de fietsenstalling) het station verlaten...
Na een hoop gerondloop maar even het NS informatiepunt aangeschoten die me via de nooduitgang (!) het station uit gebonjourd heeft.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 16:07
door ArrivaBas
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/435 ... ding-kapot
Aan de oostkant van Brabant is het ook raak met een hardnekkige storing. Deja vu incoming...

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 23:16
door ODRAIL
Jultar schreef: ↑wo 11 okt 2023, 11:33
Controles voor de treindetectie zijn niet gedaan, dus moet er iemand komen om dat alsnog te doen. Alleen heeft de aannemer blijkbaar niemand beschikbaar, dus is het wachten tot er iemand kan komen en de controles uit kan voeren.
Suus schreef: ↑wo 11 okt 2023, 11:39
Dit is toch echt een wanvertoning aan het worden. Man man man man man man man man man man man man man man man man man man vrouw man man man man man man man man man.
@Suus: Welkom in een wereld waarin alles maar dan ook alles uit en aan besteed moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 11 okt 2023, 23:45
door Hainje
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 12 okt 2023, 07:46
door Suus
Een nieuwe dag. Een nieuwe sein- en wisselstoring tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 12 okt 2023, 09:54
door VIRM
De HC van mijn
726 riep na vertrek uit Almere om dat de trein overvol was door een verstoring en een kleinere trein (ICM6), en dit vooral te melden in de app. Normaal is ICM6 wel okay, maar door de sein- en wisselstoring tussen Almere en Weesp was dit volgens mij de enige trein die richting Amsterdam reed.