Pagina 40 van 75
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 16 feb 2016, 16:36
door busfanNL
Ik geef toch even commentaar. De foto is nog best scherp voor een telefoon zeker s4 mini?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 22 feb 2016, 13:54
door Michael
Op de 1 na laatste dag dat hij reed had ik het geluk hem te kunnen fotograferen:

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 22 feb 2016, 16:17
door busfanNL
Fraaie plaat. Even een vraagje: ik zie geen ovc lezers. Hoe check je in?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 22 feb 2016, 17:13
door PatrickM
Niet.
Heb er donderdag zelf in gezeten. Ik vond 'm een beetje tegenvallen, hij maakte binnen veel geluid. Vanaf de buitenkant wel veel minder dan normaal.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 22 feb 2016, 18:54
door busfanNL
Ik heb nu pas voorjaarsvakantie en dus rijdt hij niet meer.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 23 feb 2016, 11:32
door Stefan
Als het goed is, niet meer nee.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 23 feb 2016, 12:17
door ArrivaBas
Ik was dus net op tijd :D
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 23 feb 2016, 13:56
door busfanNL
Ja maar jij woont in Dordrecht en ik in Rotterdam dus moet ik er meer moeite voor doen.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 23 feb 2016, 15:37
door dylanwild94
Kwartiertje met de trein.

of een halfuurtje met de bus.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 23 feb 2016, 15:42
door busfanNL
Uhm geen half uur. Ik doe er met de bus minimaal 50 minuten over.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 23 feb 2016, 17:01
door Z2N
Ach joh, gewoon op een middagje dat je vroeg uit bent gaan, of anders na de spits terug.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 23 feb 2016, 17:51
door Michael
Bij een eventuele volgende demobus kan BusfanNL een nieuwe poging doen. Deze BYD heeft afgelopen vrijdag voor het laatst gereden.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 09:47
door Stefan
Tegen mijn verwachtingen in, rijdt de BYD momenteel weer op de lijnen 2/11/12.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 11:17
door ArrivaBas
Z2N schreef:Ach joh, gewoon op een middagje dat je vroeg uit bent gaan, of anders na de spits terug.

De BYD rijdt alleen tussen de spitsen door, dus niet in de avond.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 12:20
door busfanNL
Dus had ik geen tijd

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 18:42
door nvdw
Paar kleine wijzigingen in de dienstregeling per 28 februari (of beter gezegd 29 februari, omdat alle ritten waarom het gaat alleen doordeweeks rijden):
*
Lijn 13 Dordrecht Centraal Station - Sliedrecht Stormrand
Extra rit vanaf Sliedrecht Burg. Winklerplein, v 7.37. Deze rit rijdt dan twee minuten voor een bestaande rit uit.
*
Lijn 16 Dordrecht Centraal Station - Alblasserdam Rijnstraat
Richting Dordrecht: de rit v 7.45 vanaf Alblasserdam Hoogendijk vertrekt nu om 7.41, en rijdt daarmee voor een complete rit Alblasserdam Rijnstraat - Dordrecht CS uit in plaats van erachter. Om 8.07 vertrekt, ook vanaf de Hoogendijk, een extra rit richting Dordrecht.
Richting Alblasserdam: de korte rit van lijn 16 naar het Leerpark (v 8.05) eindigt nu op de Hoogendijk in Alblasserdam. De terugrit vanaf het Leerpark v 8.15 naar Dordrecht CS komt daarmee te vervallen.
* [wiki]Lijn 90 Utrecht CS/Jaarbeursplein - Rotterdam Zuidplein[/wiki]
Vanaf Alblasserdam Rijnstraat vertrekt om 13.16 een extra rit naar Utrecht. Deze gaat dan om 14.56 weer terug naar de Rijnstraat, waardoor de halfuursfrequentie vanuit Utrecht eerder aanvangt. Beide ritten zijn op de Rijnstraat gekoppeld aan
lijn 93, zoals voor andere ritten in de ochtend- en middagspits al het geval was.
*
Lijn 190 Streefkerk Dorp Zuid - Rotterdam Zuidplein
Halte Rotterdam, Reijerwaard vervalt.
*
Lijn 191 Sliedrecht Stormrand - Rotterdam Zuidplein
De korte tegenspitsritten van Rotterdam naar Alblasserdam Hoogendijk v 8.31 en 8.32 komen te vervallen (om 8.30 reed er ook al een). De laatste rit in de avondspits vanuit Rotterdam (v 18.56) eindigt niet meer op de Hoogendijk maar 'gewoon' op Sliedrecht Stormrand.
* [wiki]Lijn 388 Dordrecht Centraal Station - Utrecht CS/Jaarbeursplein[/wiki]
Extra rit v 14.23 uit Dordrecht en v 15.37 uit Utrecht. Daardoor begint ook hier de halfuursfrequentie eerder.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 19:13
door Stefan
Ik was dit bericht gewoon aan het typen.... Ben je me net voor.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 19:46
door nvdw
Sorry man ;)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 21:31
door dylanwild94
Heeft lijn 93 een andere route dan lijn 90 tussen zuidplein en de rijnstraat?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 21:42
door nvdw
De 93 rijdt in Alblasserdam via de oostelijke nieuwbouw (o.a. langs halte Roemer Visscherstraat), de 90 niet.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 21:47
door Chauf21
Wat zou de reden zijn dat de halte Reijerwaard niet meer wordt aangedaan? En geldt dat dan ook voor de 92?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 25 feb 2016, 21:54
door Stefan
De snelweg wil nog wel eens vast staan, als de halte Reijerwaard niet aangedaan hoeft te worden, kan er via de Beverwaard en Keizerswaard gereden worden met de 190. Dat kan in de huidige situatie niet.
Lijn 92 heeft daar geen last van en zal daar dus gewoon blijven stoppen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 01 mar 2016, 11:59
door ArrivaBas
*nog een kick*
Ik zag vanochtend rond 10:35 een RET Alliance op de Crayensteynstraat rijden. Weet iemand meer?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 01 mar 2016, 13:36
door Stefan
Waarschijnlijk voor Code 95-doeleinden.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 01 mar 2016, 14:56
door Meltrain
Maakt Arriva dit ook nog publiekelijk bekend? In de dienstregeling staat die halte namelijk nog steeds vermeld.
Stefan schreef:De snelweg wil nog wel eens vast staan, als de halte Reijerwaard niet aangedaan hoeft te worden, kan er via de Beverwaard en Keizerswaard gereden worden met de 190. Dat kan in de huidige situatie niet.
Ik snap de argumentatie, maar is het dan niet handiger dat lijn 190 standard via die route gaat rijden? Of lijn 190 opheffen en lijn 90 (of eventueel 93) vaker laten rijden?