Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wat had je dan moeten doen? Je gaat toch niet iemand een week lang opsluiten omdat-ie eens tegen een poortje trapt? Ik keur het niet goed, maar uiteindelijk moet de rechter nog beslissen over een straf. Het is dus nog niet afgerond
Woensdag is hetzelfde gebeurd op Holendrecht, toen kon de toezichthouder de man helaas niet tegenhouden. De automaat van Holendrecht-zuid is dinsdag namelijk zo ernstig kapot gegaan dat pas donderdag onderdelen geleverd konden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De automaat aldaar is dus kapot? Je kan het vernielen er niet mee goed praten maar hoe moet iemand aan een geldig vervoersbewijs komen op zo'n moment :?
Spaklerweg is inderdaad het enige stations waar helemaal geen personeel meer komt nu. In zo'n geval moet dus eigenlijk een reiziger de infozuil gebruiken om te melden dat de automaat kapot is. Hoe de reiziger dan binnenkomt weet ik niet, maar ik weet wel dat er altijd busjes standby staan die naar een station kunnen gaan om een mobiel oplaadpunt te plaatsen en losse kaartjes te verkopen met eenmalige incasso's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Welk figuur heeft er verzonnen dat je, als je een station afsluit, voldoende hebt aan 1 automaat? Je weet dat zo'n ding stuk kan gaan, en dat je een groot probleem hebt als dat inderdaad gebeurt.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
In Rotterdam bij Capelsebrug, dat volgens de RET zelfs een 'servicepunt' is, kon je tijden lang ook geen chipkaart kopen buiten de negen-tot-vijf-openingstijden van het loket. :neg: Dit omdat de automaat kapot was.
Laatst gewijzigd door Karl op za 12 sep 2009, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
De RET heeft het op dat punt nog bonter gemaakt door slechts 1 verkoopautomaat op 3 oplaadautomaten neer te zetten. Bij het GVB hebben ze de fout gemaakt om uberhaubt maar 1 automaat per ingang neer te zetten. Dat zou geen probleem hoeven te zijn als die automaten altijd perfect goed in werking zijn, maar helaas lukt dat alles behalve. De RET gaat de automaten begin volgend jaar vervangen, maar bij het GVB weet je het nooit natuurlijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Uit redundantieoverwegingen kun je uberhaupt beter twee automaten plaatsen. NS plaatst op de meeste stations ook meer dan een automaat, de echt kleine stations buiten beschouwing gelaten. (Maar je komt hoe dan ook de trein in, in tegenstelling tot bij de chipkaarten)
Er zijn wel aardig wat stations in het Amsterdamse met maar 1 automaat, station Bijlmer bijvoorbeeld Wat wel een enorm pluspunt is aan de GVB-automaten is dat ze allemaal briefgeld, muntgeld en creditcards accepteren zonder extra kosten. Daar kan de NS nog wat van leren.
Bee schreef:Behalve die van Reigersbos-Noord en op de Amstelveenlijn (VU tot Westwijk).
Station Amstelveen-Westwijk heeft in ieder geval een automaat (en volgens mij zelfs twee). Dit geldt ook voor de Sacharovlaan. De overige stations weet ik niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Op de Amstelveenlijn is het ook weer prachtig te noemen dat je als je tram 5 neemt niet moet inchecken bij de ingang van het station; dat is alleen voor de metro. Het is natuurlijk te moeilijk te begrijpen dat je 2 soorten vervoer kan nemen vanaf de desbetreffende haltes, je moet natuurlijk wel lekker inflexibel in- en uitchecken bij 1 vervoerssoort. Normaal logisch, maar hier had ook een uitzondering voor gemaakt kunnen worden. Een en ander was prima technisch inpasbaar geweest, met als bijkomend voordeel dat je een stuk of wat stations waar een tunnel onder de sporen doorligt (bijvoorbeeld Uilenstede, Oranjebaan, Onderuit) had af kunnen sluiten met poortjes.
Het is weer reizigertje pesten te noemen dat je ook nog aan inchecken moet denken voor het instappen van de 51 als je OF de 51 OF de 5 wil, omdat je naar een andere halte op het stuk Amstelveenlijn wil. En het is niet alsof de actuele vertrektijden überhaupt kloppen, het is wachten tot je met je blote oog ziet wat er daadwerkelijk als eerste komt. Mocht dit dus toch een 51 betreffen, dán snel langs het paaltje en dan instappen. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Een verschrikkelijke oplossing daar inderdaad. Een reiziger die instapt op Zonnestein ziet een chippaaltje staan, checkt in, stapt vervolgens in lijn 5 en stapt uit op het Leidseplein en checkt daar netjes uit. Kosten: € 8,-
Vandaag ontving ik een brief van de klantenservice OV-chipkaart dat ik hen een chipkaart zou hebben gestuurd met het verzoek tot beëindiging en vernietiging ervan. Tot zover niks raars want inderdaad, een maand of twee geleden had ik m'n VDU bij NS ingeleverd omdat ik die niet meer nodig had.
Er staat echter ook in dat ze het resterende saldo met aftrek van administratiekosten hebben overgemaakt, echter volgens hen naar een rekening eindigend op de cijfers 943 (waarom noemen ze niet gewoon het volledige nummer vraag ik me af)... maar ik heb helemaal geen rekeningnummer wat op die cijfers eindigt
Ben toch wel benieuwd waar ze dat rekeningnummer nu vandaan gehaald hebben... 't gaat weliswaar om een bedrag van maarliefst € 4,09 maar toch
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
OV -chipkaart van Bin Laden
Gespot door Ron Meerbeek:” Ik heb +/- 2 maanden met een ov-chipkaart met Bin L aden erop gereisd en uiteindelijk is de pas in beslag genomen en komt er waarschijnlijk een rechtzaak, omdat ik fraude heb gepleegd. Toen de pas in beslag werd genomen bleek dat men wel al opzoek was naar de jongen die met een Bin Laden pas reisde”
De RET en fietsfabrikant Sparta werken ook mee aan dit project.
Dit kunnen nog eens interessante ontwikkelingen worden. Nu de Albert Heijn ook steeds meer OVC-ophaal en -oplaadpunten heeft, zie ik ook nog wel gebeuren dat ik daar straks (AH to go voorop) met de OVC kan betalen.
De NS had ooit het idee om de OV-chipkaart ook te gebruiken in de treintaxi, de automatische beveiligde fietsenstalling of voor het huren van een deelauto. Prima ontwikkeling wat mij betreft. Een filmpje uit 2004 over hoe het ooit bedoeld was:
In de Volkskrant wordt gemeld dat de NS volgende week de informatie over de OV-Chipkaartintroductie van 1 oktober gaat vrijgeven. In eerste instantie werken alleen anonieme kaarten, vanaf 1 december zijn ook "vaste klanten" welkom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.