Vrijdag 18 december gingen alle derde klassen van de VWO-afdeling van mijn school een dag naar Keulen. We vertrokken om 06:45 bij mijn school aan het Halmaheiraplein in Dordrecht.
Het werd best mooi weer zoals de eerste foto (genomen vanuit de bus ergens tussen Neuss en Keulen) laat zien:
Aangekomen in Keulen werden we vlak bij de Dom afgezet, die ik terwijl we wachtten voor een verkeerslicht op de kiek zette:
Het was jammer dat ze bovenop de linkertoren aan het werk waren, gezien de steigers.
De klassen werden in zessen gesplitst. Hoewel we eerst met drie groepen tegelijk de Dom beklommen, werden die drie groepjes uiteindelijk in het NS-Dokumentationszentrum (geen foto's) apart rondgeleid.
Genoeg geklets over de groepjes. Hier de Hohenzollernbrücke vanuit de rechter Domtoren:
Ik ben ook in de Dom geweest!
Na de rondleiding liepen we eerst terug naar de Dom om te verzamelen. Je moest aangeven met wie je Keulen indook. Ik ging met een paar meiden het centrum in. Ik heb echter weinig foto's van het centrum en de kerstmarkten geschoten (stomme opdrachtjes :N ), maar wel wat treintjes tussen de brug en het Hbf. rond die tijd werd het echter wel wat bewolkter:
En de achterzijde van de Dom als afsluiter: