Eerst ging ik met de stadsbus naar het station van Apeldoorn, daarna met buslijn 91 naar Arnhem en de IC naar Nijmegen. Vanaf Nijmegen ben ik met een lege VDL Citea van de NIAG op lijn SB58 naar Kleve gereisd. Toen we in Kranenburg aankwamen stroomde de bus vol, zoals gebruikelijk en werd het voor een groot gedeelte van de mensen staan geblazen. In Kleve stapte ik uit om over te stappen op lijn 44 naar Xanten Bahnhof. In Kleve had ik slechts één minuut overstaptijd en dus had ik geen tijd om foto's te maken. Op Xanten had ik nog wel net genoeg tijd om een foto te maken van de SB6 naar Wesel.
Ook hier in Xanten was de overstaptijd vrij kort en dus vervolgde ik snel mijn reis naar Moers met de geel blauwe treinen van de Nordwestbahn. Opvallend vond ik dat alleen het laatste stuk van het traject van de RB31 (Xanten - Duisburg) niet geëlektrificeerd was en dus een groot gedeelte van het traject onder draad gereden met een dieseltrein, hoezo efficiënt. Eenmaal op het station van Moers aangekomen, maakte ik vrijwel direct een foto van lijn 912 die klaarstond om te vertrekken. De meeste lijnen in de regio worden gereden door de NIAG.
Even later ging ik met lijn 913 van Moers Bahnhof naar het busstation Königlicher Hof in het centrum van Moers. Daar spotte ik toevallig lijn 929 naar Venlo die doordeweeks slechts driemaal per dag vanaf Vluyn-Neukirchen doorrijdt naar Venlo. Dus had veel geluk wat dat betreft. :)
Vanaf Moers Königlicher Hof rijdt elk kwartier lijn 911 van en naar Kamp-Lintfort, aangezien ik dus niet lang hoefde te wachten besloot ik lijn 911 te nemen. Het was ''gezellig'' druk in de bus. Onderweg was er nog een chauffeurswissel, waarbij de stroom van de bus opeens wegviel. Gelukkig werd dit na vijf minuten verholpen en konden we alsnog verder rijden. Eenmaal aangekomen in Kamp-Lintfort maakte ik een foto van de SB10 die daar klaar stond om te vertrekken.
Ik wist dat er vanuit Kamp-Lintfort een aantal keer per dag een lijn 076 van en naar Krefeld Hauptbahnhof reed. Na de vertrektijden gecheckt te hebben, besloot ik even te wachten in Kamp-Lintfort en heb daar wat gegeten en gedronken. Een half uur later kwam lijn 076 aanrijden op het busstation van Kamp-Lintfort. Het was een oude MAN bus die zijn beste tijd wel had gehad. De platen aan de binnenkant zaten los en lag een vieze doek in de bus, geen idee waar die voor was. :')
Eenmaal op het Hauptbahnhof in Krefeld aangekomen besloot ik een stukje te lopen naar de Rheinstraße. Op het stukje van het Hauptbahnhof naar de Rheinstraße lag een mooi park waar ook een voetpad was aangelegd.
Onderweg maakte ik nog een aantal foto's van bussen en trams die voorbij kwamen. Onder andere deze Flexity Outlook C op lijn 042.
Op de foto is goed te zien dat er twee spoorrailen zijn met verschillende groottes. De kleine van 1000 millimeter is voor de tram van Krefeld en de grote van 1435 millimeter is voor de stadtbahn van Düsseldorf die een uitloper naar Krefeld heeft. Toen ik arriveerde bij de Rheinstraße spotte ik opnieuw de MAN bus die me van Kamp-Lintfort naar Krefeld heeft gebracht, maar deze reed nu op lijn 079 naar Aldekerk.
Vanaf de Rheinstraße pakte ik lijn 927 naar Duisburg Rheinhausen Markt. Onderweg kwam ik langs het chemiepark van Krefeld, waar allemaal vervallen gebouwen stonden en een mooi uitzicht over de Rijn was te bewonderen. Eenmaal aangekomen in Duisburg schoot ik nog een aantal foto's, waaronder een foto van deze Mercedes bus van de DVG, de Duisburgse stadsvervoer.
Uiteindelijk ging ik met lijn 921 van de NIAG terug naar Moers en stapte ik op de trein naar Xanten om dezelfde route als de heenweg naar huis te vervolgen. Nu zal er nog wel een vraag onbeantwoord blijven: waarom ik lijn 921 van de NIAG zeg, terwijl op de foto van lijn 921 juist een DVG bus is te zien. Het antwoord daarop is simpel, dat komt omdat de lijn 921 door beide vervoerders wordt geëxploiteerd. :)
Bedankt voor het lezen van mijn eerste reisverslag! ;)