Pagina 1 van 11

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 18:04
door Wubbo
Die tramlijnen waren inderdaad opengesteld voor treinreizigers. Soms weet ik zelfs eerder van de Twitter van HTM dat er een storing is dan van officiële bron, omdat ze dan al twitteren dat de tramlijnen zijn vrijgegeven. Dit lijkt zo snel te gaan sinds NS de aandelen HTM heeft, en is wat mij betreft zeker een voordeel van die constructie.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 19:13
door Stadsbus
de DDZ 7620 in de 2069 tussen GVC en GD
Spoiler: show
^^Filmpje^^

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 20:14
door MetroRET
Geen sprake van afwijking in de materieelinzet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 21:51
door Wubbo
In de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] rijdt normaal gesproken (volgens mij sinds dienstregeling 2016) alleen nog maar VIRM. In de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] rijdt wel een DDZ-zesje, verder rijden die dingen in principe alleen in de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] als ik het goed uit mijn hoofd zeg.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 22:05
door MetroRET
In het weekend is de 2000 en 8800 gekoppeld aan elkaar.

Op zaterdag is het integraal VIRM, maar op zondag rijdt er 1 omloop met DDZ rond.
http://nsdr.bemined.nl/2016-3/2000-zo.html

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 22:48
door Globetrotter
MetroRET schreef:In het weekend is de 2000 en 8800 gekoppeld aan elkaar.

Op zaterdag is het integraal VIRM, maar op zondag rijdt er 1 omloop met DDZ rond.
http://nsdr.bemined.nl/2016-3/2000-zo.html
Misschien een stomme vraag, maar hoe maak je hier nou uit op dat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] aan elkaar gekoppeld zijn?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 22:52
door JWM
Wubbo schreef:In de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] rijdt normaal gesproken (volgens mij sinds dienstregeling 2016) alleen nog maar VIRM. In de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] rijdt wel een DDZ-zesje, verder rijden die dingen in principe alleen in de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] als ik het goed uit mijn hoofd zeg.
Geen idee in welke serie, maar vrijdag reden er meerdere bij Amsterdam Zuid.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 22:56
door MetroRET
Afgelopen vrijdag zat, door de werkzaamheden de 8800 gekoppeld aan de (70)3500.
Ezra schreef:
MetroRET schreef:In het weekend is de 2000 en 8800 gekoppeld aan elkaar.

Op zaterdag is het integraal VIRM, maar op zondag rijdt er 1 omloop met DDZ rond.
http://nsdr.bemined.nl/2016-3/2000-zo.html
Misschien een stomme vraag, maar hoe maak je hier nou uit op dat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] aan elkaar gekoppeld zijn?
Zie bijvoorbeeld het aankomst- en vertrekspoor.

8800 komt aan en 2000 vertrekt op spoor 20
2000 komt aan en 8800 vertrekt op spoor 9

Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 10:45
door Stadsbus
1943 rijdt met de 9480 en de 4072 in de 1739 bron: rijdendetreinen.nl

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 11:23
door Hainje
Renebussen schreef:1943 rijdt met de 9480 en de 4072 in de 1739 bron: rijdendetreinen.nl
Iets minder codetaal zou wel fijn zijn. ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 12:09
door Stadsbus
Kan ook hoor :)
De 1943 (van Den haag naar Venlo) reed met de 9480 (Virm 4) en in de 1739 (Den haag naar Enschede) werd gereden met de 4072 (ICMm 3)
nou goed?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 15:59
door Z2N
MetroRET schreef:
Ezra schreef:Misschien een stomme vraag, maar hoe maak je hier nou uit op dat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] aan elkaar gekoppeld zijn?
Zie bijvoorbeeld het aankomst- en vertrekspoor.

8800 komt aan en 2000 vertrekt op spoor 20
2000 komt aan en 8800 vertrekt op spoor 9
En anders kan je het aannemen van de forenzen van de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] die je in detail kunnen vertellen dat het zo is... :Y

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 16:06
door Meltrain
De (vrijwel) dagelijkse autotrein van DB Cargo naar Pon werd vandaag door de 2205 getrokken. :D
Op zijn terugweg kon ik (door een ruit en met mijn telefoon) een (vrij matige) foto maken:
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 16:11
door MetroRET
Z2N schreef:En anders kan je het aannemen van de forenzen van de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] die je in detail kunnen vertellen dat het zo is... :Y
Zijn er in het weekend dan ook zoveel forenzen ? :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 16:18
door MdJ
Meltrain schreef:De (vrijwel) dagelijkse autotrein van DB Cargo naar Pon werd vandaag door de 2205 getrokken. :D
Op zijn terugweg kon ik (door een ruit en met mijn telefoon) een (vrij matige) foto maken:
http://i179.photobucket.com/albums/w296 ... ljtlhe.jpg
Vanaf Arcadis? :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 18:06
door Daniel
Meltrain schreef:De (vrijwel) dagelijkse autotrein van DB Cargo naar Pon werd vandaag door de 2205 getrokken. :D
Leuk dat 'ie weer ingezet wordt nu. Hij heeft een tijdje dagelijks gereden maar de laatste paar keren dat ik de PON-trein zag zat de gebruikelijke loc er weer voor.

Behoorlijk verdwaald in de omloop, ongetwijfeld door vanmorgen, waren de zes bakken ICM in de 1759 vanmiddag. Vanuit Den Haag en Rotterdam kwam dus elk slechts een best wel vol drietje binnen. Gelukkig wordt er nu spoor 11 in een stootjuk eindigt niet zo ver meer doorgereden in Utrecht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 20:35
door Wubbo
Ja, dat merkte ik ja, dat er niet meer zo ver wordt doorgereden. Ik zat in de tweede bak van voren bij een trein uit Den Haag, maar dat was nog een lekker stukje lopen naar de eerste trap de hal in...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 22:27
door Durashift
Wubbo schreef:Ja, dat merkte ik ja, dat er niet meer zo ver wordt doorgereden. Ik zat in de tweede bak van voren bij een trein uit Den Haag, maar dat was nog een lekker stukje lopen naar de eerste trap de hal in...
Dat wordt dus kiezen .. wáár wil je verder door lopen.. in Den Haag of Utrecht? :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 22:35
door Daniel
Wubbo schreef:Ja, dat merkte ik ja, dat er niet meer zo ver wordt doorgereden. Ik zat in de tweede bak van voren bij een trein uit Den Haag, maar dat was nog een lekker stukje lopen naar de eerste trap de hal in...
't lijkt op spoor 11 ook wel een wat grotere inkorting te zijn. Op 8 merk ik het nog niet zo erg, behalve dan dat het nu consequent de achterste deur van het voorste stel is die bij de roltrap staat. Voorheen wisselde dat nog weleens tussen de voorste of achterste deur van die bak.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: di 31 mei 2016, 19:01
door Daniel
De in de war geraakte omloop door de eerdere aanrijding tussen Utrecht en Bilthoven zorgde een uurtje na het voorbij zijn van de verstoring nog voor wat problemen. Zo liet de 1759 met een losse IRM-VI (i.p.v. 2x VI) al wat reizigers achter, maar de daarop volgende 559 met ICM-7 (i.p.v. VIRM-10) kende nog veel meer achterblijvers in Utrecht.
En dan moest er tussen de drukte door ook nog even iemand een rollator weghalen die een deur blokkeerde, zo luidde een dienstmededeling bij aankomst in Amersfoort.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: di 31 mei 2016, 19:19
door ArrivaBas
Michaben van Somda meldde dat het viertje van de 559 ook nog eens zou achterblijven in Zl, dus ook in het noorden waarschijnlijk staan in de gangpaden -o- :X
/Edit de 559 is toch in zijn geheel naar Gn gereden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: di 31 mei 2016, 19:24
door Daniel
Dat stond er idd al bij in Rijdendetreinen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: di 31 mei 2016, 21:12
door Z2N
MetroRET schreef:
Z2N schreef:En anders kan je het aannemen van de forenzen van de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] die je in detail kunnen vertellen dat het zo is... :Y
Zijn er in het weekend dan ook zoveel forenzen ? :P
Mwa, niet zo heel veel. Maar ik ben er wel eentje van aan het worden... (A)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 16:34
door Jef400
Hmm, een DDZ-6 in de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] gespot. Zag ik net aan komen rijden toen ik vanaf station Purmerend Overwhere richting de bushalte liep.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 17:21
door Stadsbus
er rijdt ook al een DDZ-6 (7620 volgens mij) in de 2000 meerdere keren vandaag