Korte vragen #19
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13797
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Korte vragen #19
En anders pak je gewoon een S-Bahn of een langeafstandstrein, daar je binnen Zwitserland reist zijn de Zwitserse regionale tarieven gewoon geldig in IC/EC/ICE.
- Suus
- Berichten: 52156
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Andere buitenlandse vraag: In Frankrijk zijn allerlei regio's gefuseerd per 1 januari. De SNCF heeft allemaal regionale afdelingen, voor elke regio één. Die volgen nog het oude regionale systeem op de site. Zijn daarvoor ook fusieplannen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1527
- Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
- Locatie: Sankt Augustin
Re: Korte vragen #18
Ja. Gedeeltelijk zijn op bestuursvlak ook al fusies doorgevoerd, bijvoorbeeld in Bourgogne-Franche-Comté ofNord-Pas-de-Calais-Picardie (toekomstig Haute-de-France)
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13797
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Korte vragen #18
De oude structuur blijft nog even in plaats, totdat de naamswijzingen die met de regionale fusies besloten zijn van kracht komen. Momenteel wordt er al wel meer geschoven met materieel, met materieel dat in de oude situatie in een andere regio thuishoorde dat ineens ergens anders geplaatst wordt. Zodra de fusies afgerond zijn, de namen besloten en doorgevoerd en er tijd over is om eens na te denken gaan de TER-netwerken gefuseerd worden.
Overigens zijn er vanuit veel hoeken verzoeken om de huidige departementale bussen bij de regio's onder te brengen, waarmee er één netwerk gecreëerd kan worden. Momenteel is er vaak nog concurrentie tussen departementale bussen en regionale treinen en bussen van de SNCF, wat ervoor zorgt dat bij een aantal nieuw geopende spoorlijnen (zoals Nantes - Châteaubriant en Avignon - Carpentras) het aantal reizigers veel lager uitgevallen is dan gepland. Men begint er ook in Frankrijk achter te komen dat dat zonde van het belastinggeld is... (A)
Overigens zijn er vanuit veel hoeken verzoeken om de huidige departementale bussen bij de regio's onder te brengen, waarmee er één netwerk gecreëerd kan worden. Momenteel is er vaak nog concurrentie tussen departementale bussen en regionale treinen en bussen van de SNCF, wat ervoor zorgt dat bij een aantal nieuw geopende spoorlijnen (zoals Nantes - Châteaubriant en Avignon - Carpentras) het aantal reizigers veel lager uitgevallen is dan gepland. Men begint er ook in Frankrijk achter te komen dat dat zonde van het belastinggeld is... (A)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9526
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Als ik rondje in en rond de stad Utrecht wil maken met de bus, welke lijnen zouden jullie me dan aanbevelen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40671
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
De kleine lijntjes zijn veruit het mooist qua route, bv. de 35 en 122 of (buiten de stad zelf) 58, 59 en 127. Op die laatste is vooral Haarzuilens de moeite waard. Als je daar op de Brink uitstapt en vervolgens door het dorpje en langs kasteel De Haar een stukje wandelt kan je met 111 weer terug, die gaat ook door een stukje waar je niet echt een grote bus zou verwachten.
Binnen de stad is het rondje van lijn 2 dan weer aan te raden. Verder heeft lijn 5 naar Maarssen een vrij sterke afwisseling van omgeving waar je doorheen rijdt. Verder hangt het vooral een beetje af van wat bij jou favoriet is.
Binnen de stad is het rondje van lijn 2 dan weer aan te raden. Verder heeft lijn 5 naar Maarssen een vrij sterke afwisseling van omgeving waar je doorheen rijdt. Verder hangt het vooral een beetje af van wat bij jou favoriet is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 15597
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
- Locatie: --
Re: Korte vragen #18
Gaat lijn 5 niet naar Voordorp?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40671
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Nee da's lijn 7 sinds de grote wijzigingen per afgelopen zaterdag 
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 770
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22
Re: Korte vragen #18
Weet iemand of de verlengkabel van de Apple MagSafe adapters ook past in de stopcontacten van de ICM (in het nisje)?
-
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Korte vragen #18
Hoe kom ik de Afsluitdijk over met lijn 350 met zo veel mogelijk trein en zo weinig mogelijk bus als ik vanuit Noord-Holland kom? Aan de Friese kant is er volgens mij een best goede overstap van lijn 350 op 71 naar Harlingen, maar ik weet niet wat de beste manier is om lijn 350 in te komen. Ik heb het idee dat het allemaal niet zo veel uitmaakt qua afstand.
Ik mag gratis met de trein, maar de bus moet ik wel betalen, en volgens mij is lijn 350 best prijzig om het hele stuk te berijden.
Ik mag gratis met de trein, maar de bus moet ik wel betalen, en volgens mij is lijn 350 best prijzig om het hele stuk te berijden.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13287
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: Korte vragen #18
Om het IJsselmeer heen rijden, heb je helemaal geen bus 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9526
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Ja de 350 is zeker prijzig. ;) Maar de bus is juist goed, weer eens wat anders. *bus*
EDIT:
De 350 kost 17 euro enkele reis Alkmaar - Leeuwarden. :') Maar volgens mij hebben ze een kaartje voor 16,50.
Wat je het beste kan doen is 135 Hoorn - Den Oever en dan 350 Den Over - Kop van Afsluitdijk en dan 71 naar Harlingen. Kost 12 euries. ;)
EDIT:
De 350 kost 17 euro enkele reis Alkmaar - Leeuwarden. :') Maar volgens mij hebben ze een kaartje voor 16,50.
Wat je het beste kan doen is 135 Hoorn - Den Oever en dan 350 Den Over - Kop van Afsluitdijk en dan 71 naar Harlingen. Kost 12 euries. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Korte vragen #18
Dat kost niks, maar ja. Dan moet ik of enorm omrijden of door Almere, en die stad wil ik mezelf niet aandoen.Ardan schreef:Om het IJsselmeer heen rijden, heb je helemaal geen bus
Daarom wilde ik ook via Harlingen, omdat ik daar weer de trein inkan. Maar ja, dat is nog steeds 14 euro als ik in Alkmaar instap.regenmaker schreef: De 350 kost 17 euro enkele reis Alkmaar - Leeuwarden. :') Maar volgens mij hebben ze een kaartje voor 16,50.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9526
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Ja, daarom ga naar Hoorn. Scheelt weer 2 euro. Voor veel minder ga je het denk ik niet krijgen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Korte vragen #18
Ik postte mijn bericht al voordat je jouw bericht de 2de keer ge-edit had.regenmaker schreef:Ja, daarom ga naar Hoorn. Scheelt weer 2 euro. Voor veel minder ga je het denk ik niet krijgen.
Die route via Hoorn is inderdaad goedkoper, dus dat wordt hem. Bedankt!
- Suus
- Berichten: 52156
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Korte vragen #18
Ja, net.Nicketick schreef:Weet iemand of de verlengkabel van de Apple MagSafe adapters ook past in de stopcontacten van de ICM (in het nisje)?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22843
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Korte vragen #18
Chrysa schreef:Daarom wilde ik ook via Harlingen, omdat ik daar weer de trein inkan. Maar ja, dat is nog steeds 14 euro als ik in Alkmaar instap.regenmaker schreef: De 350 kost 17 euro enkele reis Alkmaar - Leeuwarden. :') Maar volgens mij hebben ze een kaartje voor 16,50.
Als je vanaf Den Helder bus 135 neemt naar Den Over en vanaf daar met 350 naar Kop Afsluitdijk (en dan dus 71 naar Harlingen) kost het "maar" €10,95.regenmaker schreef:Ja, daarom ga naar Hoorn. Scheelt weer 2 euro. Voor veel minder ga je het denk ik niet krijgen.
Nog een euro goedkoper dus. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9526
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Ja, maar ben je wel stuk langer onderweg als je vanuit het zuiden komt. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Korte vragen #18
Yup. Mijn dagkaart is vanaf 11:00 geldig, dus mijn planning was om de trein van 11:10 te nemen. Als ik dan voor 16:00 in Harlingen wil zijn zou ik de ICD moeten nemen, waardoor ik alsnog duurder uit ben. Anders gaat het allemaal wel erg lang duren.
-
- Berichten: 7144
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
- Locatie: Amersfoort
Re: Korte vragen #18
Vind je het niet een beetje gek van jezelf om zo te denken als je er even stopt en verder met 140 km/h doorrijdt? Het zegt meer over jezelf dan Almere denk ik.Chrysa schreef:Dat kost niks, maar ja. Dan moet ik of enorm omrijden of door Almere, en die stad wil ik mezelf niet aandoen.Ardan schreef:Om het IJsselmeer heen rijden, heb je helemaal geen bus
-
- Berichten: 15597
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
- Locatie: --
Re: Korte vragen #18
Jij woont in Almere ofzo? :') :X
-
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Korte vragen #18
Het was niet serieus bedoeld hoor, maar als je het wilt weten: ik vind Almere inderdaad geen fijne stad.
-
- Berichten: 8498
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Korte vragen #18
Dat zal dan tussen de oren vermoed ik. De laatste keer dat ik in Almere was, was er weinig mis mee :)
-
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Korte vragen #18
Voor mij is het allemaal te aangeharkt. Omdat alles zo gepland en strak is komt het vaak ook wat sfeerloos over.
En ja, die auto-onvriendelijkheid neem ik ze niet in dank af.
En ja, die auto-onvriendelijkheid neem ik ze niet in dank af.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9526
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Auto-onvriendelijkheid zou in heel Nederland direct geïmplementeerd moeten worden. Krijgt het OV een boost van. Of zoals de VVD het noemt automobilistje pesten. *bus*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: rvdborgt, Semrush [Bot] en 8 gasten