Vanaf 3 juni rijden die pas, daarvoor alleen bij evenementen die al maanden van te voren bekend zijn. De [serie=Sprinter|2017|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] stond vandaag ook gewoon met solo SGM-III in de planning. Kortom de bijsturing mag het allemaal oplossen, en dat doen ze door treinen in de 29600 serie in te leggen en de [serie=Sprinter|2017|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] te verlengen, dat laatste lijkt echter maar beperkt, momenteel heeft men slechts vier van de negen losse SGM drietjes weten te verlengen...JWM schreef:Er rijden in de zomermaanden altijd toch extra pendeltreinen Haarlem - Zandvoort? Of is het daar nog te vroeg voor in het jaar.
OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Negen? Zit die trein naar Zandvoort in Amsterdam weer aan de sprinter over Beverwijk geknoopt?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Weer ?
Zo is hij altijd gepland deze dienstregeling.
Zo is hij altijd gepland deze dienstregeling.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vanavond in de 1567 werd voor Amersfoort omgeroepen dat we nog even moesten wachten omdat er een internationale trein voor ons zat. Leek op dat moment een wat apart bericht, de 241 had op dat tijdstip al anderhalf uur weg moeten zijn uit Amersfoort, maar bleek later zo gek nog niet. Eenmaal langs het perron bleek er namelijk een stoomtrein met rijtuigen van een Duitse organisatie in station Amersfoort stil te staan, tja, da's ook gewoon een internationale trein natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Mijn [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] zou in Eindhoven gecombineerd worden, maar in werkelijkheid moesten we er allemaal uit om over te stappen van de Flirt die Weert -> Eindhoven gereden heeft naar een DDZ voor het stuk naar Tilburg. Dat is toch niet helemaal hetzelfde...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Flirt aan DDZ koppelen gaat ook zo lastig...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De sprinter Utrecht - Weesp - Hoofddorp rijdt dit weekend door werkzaamheden tot Weesp en koppelt daar met de sprinter uit Zwolle om gezamenlijk door naar Amsterdam te rijden. In de reisinformatie wordt dit alleen nergens aangegeven, zowel op de borden als op en in de trein staat er Weesp als eindbestemming. Gevolg is dat in Weesp de hele trein leegloopt en iedereen een paar minuten later weer in dezelfde trein stapt. Kan dit niet beter? Nee omroep van de conductrice was er ook niet want die snapte er zelf net zo weinig van wat nu precies de bedoeling was.
Laatst gewijzigd door JWM op zo 28 mei 2017, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zolang NS de reisinformatie doet niet vrees ik Die scheppen liever verwarring dan reizigers goed te informeren bij aanpassingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
En een ander geval, waarom staat er nogsteeds niks op de perronborden als er ergens een treinstel onderweg achterblijft? Gister stond de IC naar Leeuwarden klaar in Amsterdam met tien bakken maar de achterste zes gingen slechts tot Lelystad. Enige informatie op het perron zijn de koersdisplays en daar is een zesdelige VIRM nu niet bepaald rijk mee uitgerust. Het stel dat doorreed stond ook helemaal buiten de kap.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In dat geval is het helemaal knullig, want de informatie is er gewoon (staat in bv. Rijden de Treinen keurig welk stel tot waar gaat, is nu vaak nog in je voordeel te gebruiken doordat de meeste weekendreizigers het niet vooraf weten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zijn er in het weekend dan treinen met meer dan één stel
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Heeeel soms wel ja, maar kans daarop heb je zo'n beetje alleen met ICM
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als het goed is laat OBIS het ook zien (buitendisplays), maar je zou inderdaad zeggen dat het een kleine moeite zou moeten zijn om die informatie op de TBP's te zetten. De data is er (al jaren).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
OBIS laat het inderdaad op de buitendisplays en de schermen in de trein zien, hoewel dat ook weleens mis gaat (dan zegt OBIS dat het stel eraf gaat maar is dat in de praktijk niet zo).
Maarja, zou stukken handiger zijn als je vooraf al weet op welke kant van het perron je moet mikken om je bestemming te kunnen bereiken zonder overstap op het andere stel.
Maarja, zou stukken handiger zijn als je vooraf al weet op welke kant van het perron je moet mikken om je bestemming te kunnen bereiken zonder overstap op het andere stel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik vind het gewoon jammer dat in het analoge tijdperk met papieren CTA-flappen en een spoorboekje je als gewone reiziger meer geïnformeerd was dan nu in het digitale tijdperk en je ongeveer een spoornerd moet zijn om de informatie die de vervoerder verstrekt te doorgronden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
@Vinny: Ben het helemaal met je eens :pos: .
Digitaliseren ... oké ... maar zorg dan wel dat je het goed doet. En schuif het niet telkens af of zaken die niet goed geregeld zijn, maar werk dan juist aan verbeteringen. Het kan (technisch) wel. Maar of de wil er is, is een ander verhaal.
Digitaliseren ... oké ... maar zorg dan wel dat je het goed doet. En schuif het niet telkens af of zaken die niet goed geregeld zijn, maar werk dan juist aan verbeteringen. Het kan (technisch) wel. Maar of de wil er is, is een ander verhaal.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De wil is er zeker, er is echter gekozen prioriteit te geven aan andere zaken. Met de laatste update zijn de 6 grootste klachten aangepakt. Ook bovenstaand probleem is bekend, staat ook op de lijst om ingevoerd te worden, maar dat moet via regulier onderhoud gebeuren.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als de wil er echt was had men dit al lang opgepakt. De lijst met issues die recent aangepakt is (maar ook deze) is er eentje die al sinds 2012 terug blijft komen, en pas vorig jaar is (met verstoringsinformatie) de eerste grote update op Infoplus-gebied gekomen. Ik snap best dat er soms andere prioriteiten zijn, maar dit soort dingen blijft veels te lang liggen en zijn zulke makkelijke 'quick wins'... zonde.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik geloof dat de NS-reisplanner vanochtend met het verkeerde been uit bed is gestapt.
Ik kreeg een melding:
In de praktijk valt het wel mee:
Ik kreeg een melding:
In de praktijk valt het wel mee:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dit (en andere issue's denk ik) is toch al fout gegaan tijdens het ontwerp van de omslag van CTA naar TBP?Geert schreef:Als de wil er echt was had men dit al lang opgepakt. (..) Ik snap best dat er soms andere prioriteiten zijn, maar dit soort dingen blijft veels te lang liggen en zijn zulke makkelijke 'quick wins'... zonde.
Ik bedoel, hoe is het binnen NS gegaan dat er een keuze is om, best wel essentiële, reizigersvriendelijke, informatie dát al op CTA's getoond kon worden, niet op de digitale schermen getoond hoeft te worden. Zijn keuzes, gemaakt door mensen met weinig feeling met en voor de praktijk, denk ik dan maar.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is het gevolg van de keuze om de digitale schermen volledig te automatiseren. Zodat er geen maatwerk meer nodig zou zijn zoals bij de oude CTA's.
Er is dus voor gekozen om in eerste instantie alleen de informatie te tonen die eenvoudig te automatiseren was.
Er is dus voor gekozen om in eerste instantie alleen de informatie te tonen die eenvoudig te automatiseren was.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De bestemming van een treinstel inclusief de positie in de trein is informatie die al jarenlang digitaal beschikbaar is (dat zit namelijk in het materieelplanningssysteem en dus ook in het bijsturingssysteem) dus dat mag het argument niet zijn om die informatie niet te tonen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hier gaat ook iets niet helemaal goed met de koppeling van treinserie aan traject
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die zag ik ook al :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten