Rode veranderingen op 11 december in 36 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Rode veranderingen op 11 december in 36 foto's

Bericht door Milco »

Veranderingen die allemaal iets met rood te maken hebben. Daar heb ik afgelopen zondag foto’s van gemaakt. Laat ik Hermes nog even buiten beschouwing, want daar ben ik pas afgelopen zaterdag geweest en dit volgt in een ander verslag.

In Almere was ik te laat voor de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie], die deze dag trouwens twee keer per uur reed en naar Amersfoort reed wegens diverse werkzaamheden tussen Hilversum en Utrecht Centraal en rondom Weesp. Hierdoor reden er geen Sprinters rondom Weesp, uitgezonderd van/naar Flevoland, maar de Intercity’s naar de Zuidas reden wel. Daarom reisde ik via Duivendrecht, waar de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] extra stopten, naar Hilversum. Aldaar aangekomen zette ik op het Schapenkamp de Connexxion 5810 op de foto, onderweg als lijn 109:
Afbeelding

Op het Achterom kon deze VDL Citea op de plaat, die zijn eindhalte bijna bereikt:
Afbeelding

Op de verderop gelegen Emmalaan kon ik dan de eerste Syntus Setra in dienst fotograferen, namelijk de 1049 op lijn 70:
Afbeelding

Terug bij het station kon ik deze bus van Besseling Travel op de foto zetten, die daar reed wegens de spoorwerkzaamheden tussen Hilversum en Utrecht:
Afbeelding

Hierna ging ik weer naar het station om met de [serie=Sprinter|2017|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie], die tussen Naarden-Bussum en Amersfoort Vathorst pendelde, naar Amersfoort Vathorst te reizen. Op onderstaande foto komt deze SLT-IV aanrijden te Hilversum, alwaar trouwens alleen perron 4/5 gebruikt werd:
Afbeelding

Op de naast station Amersfoort Vathorst gelegen Lovink kwam deze Syntus Setra aan als lijn 5, om later te vertrekken als lijn 3. Dat kon ik aan de route van de bus herleiden, want de bestemmingsdisplays waren blanco:
Afbeelding

Hierna ben ik even naar het nabijgelegen Hooglanderveen gelopen en in de Van Tuyllstraat kon lijn 103 naar Nunspeet op de foto:
Afbeelding

Bij de spoorwegovergang kon ik een foto maken van deze VIRM-VI als Sprinter naar Utrecht Overvecht, die daar zou keren op de Sprinter naar Baarn...:
Afbeelding

Omdat ik eenmaal terug bij Amersfoort Vathorst de [serie=Sprinter|2017|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] had gemist, nam ik de volgende Sprinter die wel met DDZ reed:
Afbeelding

Bij station Amersfoort kon ik als eerste deze aadgas-Citaro van Syntus Veluwe op de foto zetten:
Afbeelding

Bij het busstation was Syntus inmiddels bezig met het opbouwen met van alles en nog wat om reizigers welkom te heten. Netjes! 8-)
Afbeelding

Bij het Stationsplein kwam even later deze Setra langs als lijn 80 naar Woudenberg:
Afbeelding

Op de Koningin Wilhelminalaan kon ik stadslijn 1 op de foto zetten, die op weg was naar het Soesterkwartier:
Afbeelding

Syntus is niet de enige vervoerder in Amersfoort, want ook Qbuzz komt nog gewoon langs:
Afbeelding

Ja, ook Connexxion is niet verdwenen met lijn 160 die officieel bij OV Regio IJsselmond behoort, maar ik was een uur te vroeg (of te laat, net wat je wilt... :P ) in Vathorst. ;)

Wel kon ik lijn 356 naar het Nationaal Militair Museum op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna kwam mijn volgende vervoersmiddel eraan: Protos 5031 met links een SGMm als de eerder genoemde “Sprinter” [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] naar Almere Centrum: Afbeelding

Terwijl de volgepropte Protos leegstroomde, kon ik de Sprinter naar Amersfoort Vathorst nog op de foto zetten:
Afbeelding

Bij station Ede Centrum stapte ik uit de trein...:
Afbeelding

...om met lijn 5 naar Veenendaal-De Klomp te reizen, die daar nog op de foto kon bij vertrek terug naar Ede-Wageningen:
Afbeelding

Doordat er bij Driebergen-Zeist een boom op een bovenleiding terecht was gekomen, reden er geen treinen tussen Ede-Wageningen en Utrecht Centraal. Daardoor werden er bussen ingezet, zoals deze snelbus op weg naar Ede-Wageningen:
Afbeelding

Bij station Veenendaal-De Klomp stond ook nog deze tijdelijke en oudere Ambassador geparkeerd, met daarnaast mijn volgende bus:
Afbeelding

Bij station Driebergen-Zeist was het, doordat de bovenleiding werd gerepareerd, nogal een bende. In de drukte komt deze Ambassadoor aangereden bij het station:
Afbeelding

De bus die mij hiernaartoe bracht, vertrok weer richting de snelweg om naar Utrecht te rijden:
Afbeelding

Wegens het euvel met de bovenleiding werd al het verkeer in noordelijke richting omgeleid via de Stationsweg en de Odijkerweg. Hier kon ik de Ambassador van hierbocen nogmaals op de foto zetten:
Afbeelding

Omdat de halte aan de kant van de treinperrons regelmatig volstond met NS-bussen, werd de andere halte dan maar voor de reguliere bussen gebruikt. Ik was niet de enige ov-spotter zoals je ziet :lol: :
Afbeelding

Hierna kwam de bus aan die mij naar Utrecht Centraal ging vervoeren:
Afbeelding

Aldaar stond Syntus 3060 op de buffer geparkeerd:
Afbeelding

Ook de eerder gefotografeerde 1113 stond er, net als twee Citaro’s van Qbuzz:
Afbeelding

Ik ging hierna met de Intercity naar Gouda. De conducteur riep bij vertrek om dat we in Gouda en Rotterdam Alexander zouden stoppen en dat Rotterdam Centraal het eindpunt was. Vlak voor aankomst in Gouda zei hij: “Wij zullen zo dadelijk stoppen in Gouda, zoals beloofd.” :lol:

In Gouda kon ik een foto maken van wat Arriva-bussen op het busstation:
Afbeelding

Ook in Gouda komt Syntus langs met Setra’s:
Afbeelding

Terug op het perron maakte ik een foto van deze SLT als Sprinter naar Den Haag Centraal:
Afbeelding

Hierna was het tijd voor de andere “rode verandering”, namelijk de Randstadnet FLIRT’s tussen Gouda en Alphen aan den Rijn:
Afbeelding
Afbeelding

In Alphen aan den Rijn stapte ik direct over op de Intercity naar Leiden Lammenschans. Aldaar kon de trein nog op de foto:
Afbeelding

Hierna kon ik Arriva 4850 op de foto zetten, die op weg is naar Leiderdorp, met op de achtergrond een roze lucht tijdens de avondschemering 8-) :
Afbeelding

Als laatste foto van deze dag nog een verandering in ’t rood. Hoewel... De vervorder zou gewijzigd moeten zijn, maar de logo’s van Veolia Transport zaten nog op de bus:
Afbeelding

Hierna heb ik verder geen foto’s meer gemaakt. Ik ben naar Leiden Centraal gereisd om daar, na een bak friet, met een DDZ-VI naar Almere Centrum te reizen.

Bedankt voor het kijken. Ik hoop dat jullie het leuk vonden ondanks de soms wat donkere foto’s wegens de regen her en der. Voor de liefhebbers volgt er binnenkort nog een reportage van Limburg en Eindhoven! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Rode veranderingen op 11 december in 36 foto's

Bericht door Daniel »

Je zegt aan de route te herleiden dat lijn 5 verder reed als lijn 3, maar zeker weten dat 'ie niet als lijn 7 verder reed dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Nee, want even daarvoor reed er een Setra die zichtbaar op lijn 7 reed (de displays van die bus werkten wel) en sowieso bij vertrek in noordelijke richting reed. De bus die ik fotografeerde kwam uit zuidelijke richting en dus aan als lijn 5 en reed verder als lijn 3.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
isadora

Bericht door isadora »

Dank Milco, fraaie reportage. :pos: :pos:

Maarreh, nu wel genoeg bussen voor heel 2018. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift

Bericht door Durashift »

Leuke reportage. :pos:
Durashift

Bericht door Durashift »

Wat een lelijke neus heeft deze Volvo bus.. :shock:

Afbeelding
Plaats reactie