Een zondagse streekdienst
Geplaatst: ma 13 feb 2017, 22:29
Een zondagse streekdienst
Om maar te beginnen, dit wordt wellicht de laatste blog van mijn kant. De eerste werd nog vaak bekeken, de andere 2 significant minder. Ik zie dus niet echt reden om meer te schrijven, als het toch amper bekeken wordt.(Prove me if I'm wrong)
Soms heb je eindelijk die dienst die je heel graag wilt, zo ook ik. Mijn dienst begint iets voor 9 en duurt tot 16u. Kwa uren misschien niet maximaal, maar de inhoud, daar doe ik het voor! Ik moet vanaf Den Bosch CS naar Eindhoven en terug als de eerste 156 van de zondag. Na een pauze, moet ik met de 302 naar Tilburg en terug. Ook daarna heb ik een pauze en ga ik met lijn 90 naar Heesch en terug, waarna de hele dienst weer voorbij is.
Als ik bij de bus kom, is deze, net zoals de andere bussen, al opgestart. Dit komt door een software update die uitgevoerd moest worden. De bus staat niet handig geparkeerd, gelukkig wordt de bus voor mij verplaatst, waarna ik net voor de elektrische bussen langskan.
Op CS is het rustig, niet gek op een vroege zondagochtend. Reizigers kopen een kaartje, een enkeling wil pinnen waar dat niet kan, ik heb tenslotte een Ambassador mee en die heeft geen pinapparaat, daarnaast mag je hier alleen van uitgaan in een stadsbus. Gelukkig heeft hij nog contant geld, dat scheelt weer. Ik zie dat de validator zwart is, maar hij werkt wel! De andere validators achterin hebben precies hetzelfde; ze zijn helemaal zwart, maar heel ver zie je wel dat hij aanstaat. Ik bel ASL en krijg te horen dat het door de update komt, dat dacht ik al. Ik laat het zoals het is en ik vertrek richting Eindhoven.
In Den Dungen stapt er niemand in, een enkeling stapt uit. In Sint Michielsgestel staat er wonderbaarlijk genoeg maar 1 iemand, dat had ik niet verwacht. Deze moet naar Veghel en gaat er dus 3 haltes verder weer uit. De rit gaat verder en ik kom in Schijndel aan. Bij een halte staan 5 mensen, waaronder 2 jongetjes van 15. Ze stappen als laatste in en lopen zonder te kijken door. Wat krijgen we nu? Ik roep ze terug en vraag waar hun kaartje is, die zullen ze niet hebben als ik de eerste bus van de dag ben. Ze proberen 1 dagkaartje te krijgen, want de ander zou onder de 11 zijn. Tenminste, dat versta ik, want beide jongetjes kunnen amper Nederlands. Ik zeg dat ze 2 dagkaartjes nodig hebben en de jongen laat het briefje van 20 zien dat hij al de hele tijd in zijn hand had. Ook deze gaat dus het smoezenboekje in!
We rijden rustig door en komen ruim op tijd aan in Son en Breugel. De vorige keer dat ik deze dienst reed, zat de bus al helemaal vol, nu niet eens voor de helft. Bij Tempellaan staat 1 jongen, hij ziet dat het schermpje zwart is en wil doorlopen, waarna ik hem zeg dat ze het daadwerkelijk doen. Ik hoor 3 piepjes, foute boel. Hij heeft te weinig saldo en kan dus niet mee, handig zo'n studentenOV zonder automatisch opladen. Hij probeert alsnog mee te reizen, maar zonder contant geld op zak is het toch echt je eigen probleem. Hij stapt op de fiets en gaat weg. Ik kom te vroeg aan in Eindhoven, nu had de vrouw van vorige keer(zelfde dienst), ruim haar trein kunnen halen.
Als ik vertrek uit Eindhoven is de bus leeg, tot Schijndel stapt niemand in. Hier komt iemand met oortjes de bus in en hoort de piep dus niet, in combinatie met het zwarte scherm blijft hij proberen. Hij blijft maar "Wat?" zeggen, doe gewoon die oortjes uit..
Ook komt er een jongedame de bus in, ze is in de vorige bus naar Den Bosch haar handschoenen vergeten en het is aardig koud buiten! Ik bel wederom ASL en word doorverbonden met de chauffeur, deze vindt de handschoenen na een korte zoektocht.
Mooi op tijd kom ik aan in Den Bosch, op naar de pauze!
Ik ga eens lekker in de zon buiten zitten, tot mijn bus arriveert. Mooi op tijd kan ik weer vertrekken richting Tilburg. Onderweg gebeurt er niet veel bijzonders, tot ik bij een halte voor de Efteling kom. Hier staan 4 toezichthouders, die een vervoersbewijscontrole uitvoeren. Ze gaan de gehele bus door én halen iemand uit de bus. Mijn vermoeden is dat het niet zijn OV is, want hij heeft wel ingecheckt. Met wat vertraging rij ik naar de Efteling en Tilburg, mooi op tijd kom ik weer aan.
Op de terugweg heb ik 2 jonge kinderen, die nadrukkelijk aanwezig zijn. Vlak voor de Efteling, na het negenoog, beginnen ze al te lopen, zonder dat ik dit doorheb. Het stoplicht voor mij gaat op oranje en ik rem stevig, vooral omdat het een steile heuvel naar beneden is.
De kinderen zitten tegen de ruit bij de voorste stoelen. Daarom ouders, laat je kinderen niet ronddwalen door de bus.
Vanaf Den Bosch moet ik naar Heesch met lijn 90, de bus komt hiervoor van lijn 156 af. Ook nu komt de bus met 8 minuten vertraging binnen, dus ik vertrek met 6 minuten vertraging. Gelukkig heb ik maar 3 passagiers, dus dat scheelt een hoop gestop. Ik kan goed doorrijden en via een klein stukje binnendoor op het einde, kom ik welgeteld 1 minuur en 14 secondes aan voor vertrek terug! De rit terug verloopt zonder problemen en met -5 kom ik aan op het station, waarna ik snel de POD auto pak en naar de garage ga. Mijn dienst is ten einde.
Om maar te beginnen, dit wordt wellicht de laatste blog van mijn kant. De eerste werd nog vaak bekeken, de andere 2 significant minder. Ik zie dus niet echt reden om meer te schrijven, als het toch amper bekeken wordt.(Prove me if I'm wrong)
Soms heb je eindelijk die dienst die je heel graag wilt, zo ook ik. Mijn dienst begint iets voor 9 en duurt tot 16u. Kwa uren misschien niet maximaal, maar de inhoud, daar doe ik het voor! Ik moet vanaf Den Bosch CS naar Eindhoven en terug als de eerste 156 van de zondag. Na een pauze, moet ik met de 302 naar Tilburg en terug. Ook daarna heb ik een pauze en ga ik met lijn 90 naar Heesch en terug, waarna de hele dienst weer voorbij is.
Als ik bij de bus kom, is deze, net zoals de andere bussen, al opgestart. Dit komt door een software update die uitgevoerd moest worden. De bus staat niet handig geparkeerd, gelukkig wordt de bus voor mij verplaatst, waarna ik net voor de elektrische bussen langskan.
Op CS is het rustig, niet gek op een vroege zondagochtend. Reizigers kopen een kaartje, een enkeling wil pinnen waar dat niet kan, ik heb tenslotte een Ambassador mee en die heeft geen pinapparaat, daarnaast mag je hier alleen van uitgaan in een stadsbus. Gelukkig heeft hij nog contant geld, dat scheelt weer. Ik zie dat de validator zwart is, maar hij werkt wel! De andere validators achterin hebben precies hetzelfde; ze zijn helemaal zwart, maar heel ver zie je wel dat hij aanstaat. Ik bel ASL en krijg te horen dat het door de update komt, dat dacht ik al. Ik laat het zoals het is en ik vertrek richting Eindhoven.
In Den Dungen stapt er niemand in, een enkeling stapt uit. In Sint Michielsgestel staat er wonderbaarlijk genoeg maar 1 iemand, dat had ik niet verwacht. Deze moet naar Veghel en gaat er dus 3 haltes verder weer uit. De rit gaat verder en ik kom in Schijndel aan. Bij een halte staan 5 mensen, waaronder 2 jongetjes van 15. Ze stappen als laatste in en lopen zonder te kijken door. Wat krijgen we nu? Ik roep ze terug en vraag waar hun kaartje is, die zullen ze niet hebben als ik de eerste bus van de dag ben. Ze proberen 1 dagkaartje te krijgen, want de ander zou onder de 11 zijn. Tenminste, dat versta ik, want beide jongetjes kunnen amper Nederlands. Ik zeg dat ze 2 dagkaartjes nodig hebben en de jongen laat het briefje van 20 zien dat hij al de hele tijd in zijn hand had. Ook deze gaat dus het smoezenboekje in!
We rijden rustig door en komen ruim op tijd aan in Son en Breugel. De vorige keer dat ik deze dienst reed, zat de bus al helemaal vol, nu niet eens voor de helft. Bij Tempellaan staat 1 jongen, hij ziet dat het schermpje zwart is en wil doorlopen, waarna ik hem zeg dat ze het daadwerkelijk doen. Ik hoor 3 piepjes, foute boel. Hij heeft te weinig saldo en kan dus niet mee, handig zo'n studentenOV zonder automatisch opladen. Hij probeert alsnog mee te reizen, maar zonder contant geld op zak is het toch echt je eigen probleem. Hij stapt op de fiets en gaat weg. Ik kom te vroeg aan in Eindhoven, nu had de vrouw van vorige keer(zelfde dienst), ruim haar trein kunnen halen.
Als ik vertrek uit Eindhoven is de bus leeg, tot Schijndel stapt niemand in. Hier komt iemand met oortjes de bus in en hoort de piep dus niet, in combinatie met het zwarte scherm blijft hij proberen. Hij blijft maar "Wat?" zeggen, doe gewoon die oortjes uit..
Ook komt er een jongedame de bus in, ze is in de vorige bus naar Den Bosch haar handschoenen vergeten en het is aardig koud buiten! Ik bel wederom ASL en word doorverbonden met de chauffeur, deze vindt de handschoenen na een korte zoektocht.
Mooi op tijd kom ik aan in Den Bosch, op naar de pauze!
Ik ga eens lekker in de zon buiten zitten, tot mijn bus arriveert. Mooi op tijd kan ik weer vertrekken richting Tilburg. Onderweg gebeurt er niet veel bijzonders, tot ik bij een halte voor de Efteling kom. Hier staan 4 toezichthouders, die een vervoersbewijscontrole uitvoeren. Ze gaan de gehele bus door én halen iemand uit de bus. Mijn vermoeden is dat het niet zijn OV is, want hij heeft wel ingecheckt. Met wat vertraging rij ik naar de Efteling en Tilburg, mooi op tijd kom ik weer aan.
Op de terugweg heb ik 2 jonge kinderen, die nadrukkelijk aanwezig zijn. Vlak voor de Efteling, na het negenoog, beginnen ze al te lopen, zonder dat ik dit doorheb. Het stoplicht voor mij gaat op oranje en ik rem stevig, vooral omdat het een steile heuvel naar beneden is.
De kinderen zitten tegen de ruit bij de voorste stoelen. Daarom ouders, laat je kinderen niet ronddwalen door de bus.
Vanaf Den Bosch moet ik naar Heesch met lijn 90, de bus komt hiervoor van lijn 156 af. Ook nu komt de bus met 8 minuten vertraging binnen, dus ik vertrek met 6 minuten vertraging. Gelukkig heb ik maar 3 passagiers, dus dat scheelt een hoop gestop. Ik kan goed doorrijden en via een klein stukje binnendoor op het einde, kom ik welgeteld 1 minuur en 14 secondes aan voor vertrek terug! De rit terug verloopt zonder problemen en met -5 kom ik aan op het station, waarna ik snel de POD auto pak en naar de garage ga. Mijn dienst is ten einde.