Groen, geel en blauwnet![23 foto's]
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 22:20
Goedendag!
Op zaterdag 9 december rijden zowel Connexxion (Almere) als de NS DM'90 treinstellen voor het laatst. In de nacht van 9 op 10 december gaat in Almere de busconcessie over naar Keolis Nederland en op de lijnen Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede de treinconcessie over naar Keolis Nederland (toeval much? Het is gewoon echt een Keolis jaar.). Alle reden genoeg om met een fotoreeks dit tijdperk (zo kun je het wel noemen) af te sluiten, het zijn niet bepaald de kleinste veranderingen in s'lands openbaar vervoer.
Genoeg geklessebest, i.v.m. sinterklaasviering met de familie later op de dag in Hgl moest ik al vroeg mijn nest uit, 6:50 gaat dan de wekker, exact een uur voordat mijn trein gaat (dus 7:50). Deze trein bestond uit Buffel 3436, voormalig NS, voormalig Syntus (het treinstel heeft er o.a. als Grensland-Express mogen rijden), en nu dus weer bij NS. In verband met werkzaamheden... kuch kuch, proefritten van Keolis, reed deze trein niet verder dan Wierden. In Wdn mocht ik dan plaatsnemen in een Citaro van SouthWestTours met dit interieur:

Ziet er verschrikkelijk uit, maar het zit prima, chauffeur was ook wel spraakzaam, dus zo heerlijk naar Zwolle getuft als snelbus. Met -13 minuten volgens de dienstregeling kom je dan aan omdat er praktisch geen verkeer op de N35 is op dit tijdstip.

En daar ging die dan, de eerste citaro van dit verslag, en zeker niet de laatste.
In Zwolle werd ontbeten bij de veel te overprijsde Broodzaak, en daarna werd de al gereedstaande intercity naar Den Haag Centraal in gestapt (treindeel uit Gn/Lw moest nog komen en word dan achteraan gekoppeld). En werd met een heerlijk lange sliert ICM de rit over de Hanzelijn en de Flevolijn naar Almere gedaan.
Aangekomen in Almere kon zo de eerste Connexxion bus voor mijn lens komen:

Wagen 9135 op lijn 7 naar Sallandsekant.
Na het maken van deze foto nam ik lijn 1 naar busstation 't Oor. Natuurlijk heb ik een los kaartje gekocht bij de chauffeur, want ik spaar die, en als souvenir dat ik er ben geweest, later daarover nog iets meer

Op busstation 't Oor stonden alle zuiltjes van Keolis al. Dus werd even gekeken, zijn wel leuke zuiltjes. Wel overdreven dat er voor elke lijn een apart zuiltje moet staan.

Bus 1 naar Haven Centrum te busstation 't Oor.
Ik had het wel weer gezien hier en werd koers gezet met de Almeerder R-NET lijn 328 naar P+R Muiden. Net als het stadsvervoer rijd deze buslijn vanaf 10 december onder de vlag van Keolis, die daar ook nieuw materieel gaat inzetten. Jammer dat die volvo's dan weggaan, zijn heerlijke bussen om in te zitten als reiziger.

Op P+R Muiden word aansluiting geboden op lijn 320 naar Amsterdam Amstel, gereden door Connexxion, maar dan voor de concessie Gooi en Vechtstreek.

Lijn 327 maakt de klim naar de oprit van de A1 richting Groningen/Hengelo.
Niet gek veel later werd door mijzelf met lijn 320 over diezelfde A1 ook koers gezet richting mijn volgende reisdoel, Wierden.

Gezien ik na Wierden ook nog naar Hengelo moest voor sinterklaasviering, en ik heel moe was, werd ik toch een klein beetje depressief vanbinnen bij het zien van dit bord :')

Het interieur van de best comfortabele VDL Citea XLE137 van Connexxion Gooi en Vechtstreek, Pauw Vervoer heeft voor dezelfde lijn ook 7 wagens in dezelfde uitvoering.

Na een mooie slingerroute door Huizen kwam ik aan in Hilversum, nog een keer de bus maar op de foto, die hier nu 26 minuten mag staan bufferen _O-
Niet veel later had ik een ICM naar Amersfoort te pakken, vanaf daar een treinvervangende bus naar Apeldoorn, en vanaf Apeldoorn wou ik de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] rechtstreeks naar Wdn nemen, wat voor mijn comfort geen verkeerde keuze was!

Ik had een van de weinige DD-AR stammen met een originele eerste klasse! Top!
In Wierden werd gauw doorgelopen naar het eilandperron, waar geheel volgens planning ongepland de kerende [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] binnenkwam op spoor 2. En ja de IC naar Apd ging er met 40 linksomheen :')

Daar kompt 't an!

Iemand met een vrij creatieve geest kwam op het idee om zijn of haar vingers vuil te maken aan het grofvuil van de NS, en zo de naam Geelnet op de trein te laten pronken.

Vanaf moment van schrijven nog minder dan een week, en behoort het DM'90 definitief tot de jeugdherinneringen (dat ik over een aantal weken 20 jaar word speelt in het gevoel wel wat mee).

Een matige foto van een flirtje die binnenkomt op spoor 3. Omdat ik moeite had met een goed standpunt te vinden omdat een andere spotter de perronrand had volgebouwd met een statief wat net zo groot was als ikzelf :') _O-

Oud en Nieuw naast elkaar, zeldzaam plaatje.

Zeer strakke en mooie kleurstelling, gaat me vooral om het eersteklashokje, waar ik samen met het toilet het vaakst te vinden zal zijn in deze treinen, de tweede klas waarschijnlijk nooit. Moet het wel een keer doen om de full-keolis ervaring te krijgen.

''De Aflossing''

2 gekoppelde flirts, waarbij de linker duidelijk meer vliegjes en stofjes heeft gevangen dan het rechter stel.

Naast elkaar, nu vanaf de andere zijde.

Nog minder dan een week, en dit is realiteit. *trein*
Na deze ontmoeting tussen oud en nieuw werd met het oud koers gezet naar Bn om daar mijn ijzeren ros te bestijgen voor een zeer koud ritje naar Hgl.

Hier dan in Borne. Vanaf kopje perron kun je hier wel mooi plaatjes schieten.
Even terugkomend op de losse kaartjes, hier de oogst van dit jaar aan reizen:

Vind het wel een heel kleurrijke collectie zo.
Dankjewel voor het lezen, verwacht in de toekomst een soortgelijk verslag, met nieuwe keolis bussen en treinen in actieve dienst! :pos: :Y
Op zaterdag 9 december rijden zowel Connexxion (Almere) als de NS DM'90 treinstellen voor het laatst. In de nacht van 9 op 10 december gaat in Almere de busconcessie over naar Keolis Nederland en op de lijnen Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede de treinconcessie over naar Keolis Nederland (toeval much? Het is gewoon echt een Keolis jaar.). Alle reden genoeg om met een fotoreeks dit tijdperk (zo kun je het wel noemen) af te sluiten, het zijn niet bepaald de kleinste veranderingen in s'lands openbaar vervoer.
Genoeg geklessebest, i.v.m. sinterklaasviering met de familie later op de dag in Hgl moest ik al vroeg mijn nest uit, 6:50 gaat dan de wekker, exact een uur voordat mijn trein gaat (dus 7:50). Deze trein bestond uit Buffel 3436, voormalig NS, voormalig Syntus (het treinstel heeft er o.a. als Grensland-Express mogen rijden), en nu dus weer bij NS. In verband met werkzaamheden... kuch kuch, proefritten van Keolis, reed deze trein niet verder dan Wierden. In Wdn mocht ik dan plaatsnemen in een Citaro van SouthWestTours met dit interieur:

Ziet er verschrikkelijk uit, maar het zit prima, chauffeur was ook wel spraakzaam, dus zo heerlijk naar Zwolle getuft als snelbus. Met -13 minuten volgens de dienstregeling kom je dan aan omdat er praktisch geen verkeer op de N35 is op dit tijdstip.

En daar ging die dan, de eerste citaro van dit verslag, en zeker niet de laatste.
In Zwolle werd ontbeten bij de veel te overprijsde Broodzaak, en daarna werd de al gereedstaande intercity naar Den Haag Centraal in gestapt (treindeel uit Gn/Lw moest nog komen en word dan achteraan gekoppeld). En werd met een heerlijk lange sliert ICM de rit over de Hanzelijn en de Flevolijn naar Almere gedaan.
Aangekomen in Almere kon zo de eerste Connexxion bus voor mijn lens komen:

Wagen 9135 op lijn 7 naar Sallandsekant.
Na het maken van deze foto nam ik lijn 1 naar busstation 't Oor. Natuurlijk heb ik een los kaartje gekocht bij de chauffeur, want ik spaar die, en als souvenir dat ik er ben geweest, later daarover nog iets meer

Op busstation 't Oor stonden alle zuiltjes van Keolis al. Dus werd even gekeken, zijn wel leuke zuiltjes. Wel overdreven dat er voor elke lijn een apart zuiltje moet staan.

Bus 1 naar Haven Centrum te busstation 't Oor.
Ik had het wel weer gezien hier en werd koers gezet met de Almeerder R-NET lijn 328 naar P+R Muiden. Net als het stadsvervoer rijd deze buslijn vanaf 10 december onder de vlag van Keolis, die daar ook nieuw materieel gaat inzetten. Jammer dat die volvo's dan weggaan, zijn heerlijke bussen om in te zitten als reiziger.

Op P+R Muiden word aansluiting geboden op lijn 320 naar Amsterdam Amstel, gereden door Connexxion, maar dan voor de concessie Gooi en Vechtstreek.

Lijn 327 maakt de klim naar de oprit van de A1 richting Groningen/Hengelo.
Niet gek veel later werd door mijzelf met lijn 320 over diezelfde A1 ook koers gezet richting mijn volgende reisdoel, Wierden.

Gezien ik na Wierden ook nog naar Hengelo moest voor sinterklaasviering, en ik heel moe was, werd ik toch een klein beetje depressief vanbinnen bij het zien van dit bord :')

Het interieur van de best comfortabele VDL Citea XLE137 van Connexxion Gooi en Vechtstreek, Pauw Vervoer heeft voor dezelfde lijn ook 7 wagens in dezelfde uitvoering.

Na een mooie slingerroute door Huizen kwam ik aan in Hilversum, nog een keer de bus maar op de foto, die hier nu 26 minuten mag staan bufferen _O-
Niet veel later had ik een ICM naar Amersfoort te pakken, vanaf daar een treinvervangende bus naar Apeldoorn, en vanaf Apeldoorn wou ik de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] rechtstreeks naar Wdn nemen, wat voor mijn comfort geen verkeerde keuze was!

Ik had een van de weinige DD-AR stammen met een originele eerste klasse! Top!
In Wierden werd gauw doorgelopen naar het eilandperron, waar geheel volgens planning ongepland de kerende [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] binnenkwam op spoor 2. En ja de IC naar Apd ging er met 40 linksomheen :')

Daar kompt 't an!

Iemand met een vrij creatieve geest kwam op het idee om zijn of haar vingers vuil te maken aan het grofvuil van de NS, en zo de naam Geelnet op de trein te laten pronken.

Vanaf moment van schrijven nog minder dan een week, en behoort het DM'90 definitief tot de jeugdherinneringen (dat ik over een aantal weken 20 jaar word speelt in het gevoel wel wat mee).

Een matige foto van een flirtje die binnenkomt op spoor 3. Omdat ik moeite had met een goed standpunt te vinden omdat een andere spotter de perronrand had volgebouwd met een statief wat net zo groot was als ikzelf :') _O-

Oud en Nieuw naast elkaar, zeldzaam plaatje.

Zeer strakke en mooie kleurstelling, gaat me vooral om het eersteklashokje, waar ik samen met het toilet het vaakst te vinden zal zijn in deze treinen, de tweede klas waarschijnlijk nooit. Moet het wel een keer doen om de full-keolis ervaring te krijgen.

''De Aflossing''

2 gekoppelde flirts, waarbij de linker duidelijk meer vliegjes en stofjes heeft gevangen dan het rechter stel.

Naast elkaar, nu vanaf de andere zijde.

Nog minder dan een week, en dit is realiteit. *trein*
Na deze ontmoeting tussen oud en nieuw werd met het oud koers gezet naar Bn om daar mijn ijzeren ros te bestijgen voor een zeer koud ritje naar Hgl.

Hier dan in Borne. Vanaf kopje perron kun je hier wel mooi plaatjes schieten.
Even terugkomend op de losse kaartjes, hier de oogst van dit jaar aan reizen:

Vind het wel een heel kleurrijke collectie zo.
Dankjewel voor het lezen, verwacht in de toekomst een soortgelijk verslag, met nieuwe keolis bussen en treinen in actieve dienst! :pos: :Y