Wat was eigenlijk de laatste lijn in Nederland waar nog oude beveiliging werd gebruikt? Ik weet dat her op Utrecht goederen heel lang nog gebruikt is gemaakt van het oude systeem, maar ik bedoel eigenlijk een lijn waar het nog integraal gebruikt werd.
Ik gok de miljoenenlijn, maar ik kan ook op seinarm.nl bijvoorbeeld niet echt het antwoord vinden.
Alvast bedankt
Semaforen | Armseinen
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
- Locatie: Delft
Semaforen | Armseinen
Regelmatige bezoeker van de 5000 en 5100 en de Haagse 26/28
-
- Berichten: 15597
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
- Locatie: --
Re: Semaforen | Armseinen
Als het goed is is dat Groningen - Leeuwarden geweest.
- Suus
- Berichten: 52116
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Semaforen | Armseinen
Volgens mij was Aachen - Simpelveld - Schin op Geul de laatste lijn met armseinen. Daar is de treindienst in 1992 beëindigd.
Volgens klassiekebeveiliging.com is Groningen - Leeuwarden in 1983 overgestapt op V-CVL-beveiliging met lichtseinen.
Volgens klassiekebeveiliging.com is Groningen - Leeuwarden in 1983 overgestapt op V-CVL-beveiliging met lichtseinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 6638
- Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
- Locatie: Eindhoven
Re: Semaforen | Armseinen
Tot wanneer was budel nog met armseinen?
- Suus
- Berichten: 52116
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Semaforen | Armseinen
Tot 2 dagen voor kerst 1993. Waarmee Simpelveld dus niet de laatste was in het algemeen, maar misschien wel met reizigersvervoer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten