Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Hoe wil je de busdienst daar verbeteren dan? Een veel snellere route dan die van lijn 55 naar Utrecht is er niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Kan je niet op spoor 3a keren? De sprinter naar Almelo/Enschede kan naar spoor 3b.Ronaldussen schreef:Infrastructuur kun je aanpassen.ZO6176 schreef:Het idee vind ik goed maar laat de infrastructuur van Deventer nog een kerende trein toe?
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Het oude zakperron weer opgraven!
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 27 nov 2019, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Is het grotere probleem niet waar je die sprinter in Zwolle moet laten?
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Gewoon buiten de knoop leggen: alleen maar verliezers!
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Ik zou zeggen: tijd om Zwolle te ontknopen. Als er op korte termijn in alle richtingen minimaal vier treinen per uur gaan vertrekken dan is een volledige knoop natuurlijk ook niet meer nodig. Dan is het wel belangrijker dat er in een goede candans wordt gereden; dus elk half uur een intercity. De wachttijden nemen natuurlijk wel toe, maar het is dan niet zo dat je 59 minuten overstaptijd hebt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Over knoop Zwolle gesproken, ik vind het wel jammer dat er nét geen aansluiting bestaat tussen de [serie=Sprinter|2019|Groningen - Zwolle8100[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie]. Geen idee of dit qua tijden überhaupt zou passen met een cross-platformoverstap, maar goed...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Zou koppeling wellicht een optie kunnen zijn, dus een sprinter Groningen - Amsterdam Centraal?
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Dan krijgt Hoogeveen weer een directe verbinding met de Amsterdamse regio :D
Laatst gewijzigd door Ardan op do 28 nov 2019, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Met onderweg minimaal één inhaling. Dat zou een topproduct zijn!
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Ze kunnen dan in Lelystad op hetzelfde eilandperron overstappen i.p.v. in Zwolle middels trappen. Is ook al meer comfort natuurlijk :Y
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Gewoon de zonetrein weer tot leven roepen: een IC die van Groningen tot Lelystad op alle tussengelegen stations stopt en daarna alleen te Almere Buiten, Almere Centrum en Amsterdam Centraal
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Waarom moet iedereen zo nodig naar Amsterdam met een rechtstreekse trein?
Gewoon de verbinding Maastricht - Groningen weer in ere herstellen. En dan op knooppuntstations en/of de huidige (intercity)stations stoppen.
De trein zal dan vertrekken vanaf station Maastricht en daarna de volgende stations aan doen: Sittard, Roermond, Venlo, Blerick, Venray, Boxmeer,
Nijmegen Heyendaal, Nijmegen Centraal, Arnnhem, Dieren, Zutphen, Deventer, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Assen, Groningen.
Gewoon de verbinding Maastricht - Groningen weer in ere herstellen. En dan op knooppuntstations en/of de huidige (intercity)stations stoppen.
De trein zal dan vertrekken vanaf station Maastricht en daarna de volgende stations aan doen: Sittard, Roermond, Venlo, Blerick, Venray, Boxmeer,
Nijmegen Heyendaal, Nijmegen Centraal, Arnnhem, Dieren, Zutphen, Deventer, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Assen, Groningen.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Dat vraag ik me ook wel eens af. Maar hoe dan ook: ze doen het. Wie denk je dat er allemaal in een doorgaande trein Maastricht-Groningen zullen zitten? En wanneer zou die trein ooit gereden hebben?lijntaxi schreef:Waarom moet iedereen zo nodig naar Amsterdam met een rechtstreekse trein?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
In de jaren 90 reden dat soort treinen (inclusief exoten als Zwolle - Horst-Sevenum enzo). Was vooral omdat ze anders in Utrecht ernstig in de weg stonden, dus dan maar aan elkaar knopen.
Maar ook Maastricht - Amsterdam als rechtstreekse verbinding wordt niet door honderden mensen per dag gebruikt. Het meeste dat in Maastricht instapt is in Eindhoven weer weg, maar ondertussen zijn er dan wel weer mensen ingestapt die naar Utrecht willen, en zo liggen die vervoersstromen mooi over elkaar heen.
Maar ook Maastricht - Amsterdam als rechtstreekse verbinding wordt niet door honderden mensen per dag gebruikt. Het meeste dat in Maastricht instapt is in Eindhoven weer weg, maar ondertussen zijn er dan wel weer mensen ingestapt die naar Utrecht willen, en zo liggen die vervoersstromen mooi over elkaar heen.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Nee, oké, vooruit — maar lijntaxi wil een trein die zelfs niet in de buurt van Utrecht komt. Van zo'n verbinding kan ik me de gloriedagen echt niet herinneren.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Ik herinner me een Valkenburg-expres via de IJssellijn en de Maaslijn.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Volgens mij heeft vroeger een spits-intercity Groningen-Maastricht gereden die ook in Harderwijk stopte. En die Valkenburg Expressen waren inderdaad legendarisch. Heb ooit in zo'n trein gereden van Utrecht naar Maastricht in een vierdelige plan V. En je had inderdaad een Valkenburg Express die over de IJssellijn en de Maaslijn reed.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Net zoals je toentertijd in de zomervakantie internationale treinen naar Alkmaar had.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Is dat nieuw? Heb ik iets gemist?en-es schreef:een vierdelige plan V.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Oplossingsrichtingen:
- Eén plan T, of
- Twee plan V's
Die laatste trein kwam volgens Wikipedia uit Zwolle. En als er al ooit een trein Groningen-Maastricht gereden heeft die in Harderwijk stopte, dan lijkt het me sterk dat die dan Utrecht over zou slaan. Hard bewijs voor een reguliere trein Groningen-Maastricht over Maas- en IJssellijn mis ik nog.en-es schreef:Volgens mij heeft vroeger een spits-intercity Groningen-Maastricht gereden die ook in Harderwijk stopte. En die Valkenburg Expressen waren inderdaad legendarisch. Heb ooit in zo'n trein gereden van Utrecht naar Maastricht in een vierdelige plan V. En je had inderdaad een Valkenburg Express die over de IJssellijn en de Maaslijn reed.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Moet plan T zijn, klopt. Vierdelig met buffet die niet bediend werd. Ik dacht toch dat er ooit een rechtstreekse spits IC Maastricht-Groningen heeft gereden via Zwolle-Utrecht maar zoals gezegd weet ik het niet zeker. En wat die Valkenburg Express over de IJssellijn en Maaslijn betreft dat was een trein Zwolle-Valkenburg.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Zo'n IC via Utrecht lijkt me niet onbestaanbaar. Het ging mij (of eigenlijk lijntaxi) om een directe trein Groningen-Maastricht over de IJssellijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Een IC Groningen - Maastricht lijkt me wat onlogisch i.v.m. het kopmaken in Zwolle en omdat er meer reizigers over Zwolle heen reizen op Groningen<->Utrecht/Amsterdam dan Groningen<->Deventer/Arnhem. Ik ben voor het vastmaken van de sprinter uit Leeuwarden en Groningen op sneltreinen naar Utrecht en Amsterdam (en dan halve knopen tussen IC en S in Zwolle), maar ri. Arnhem zie ik minder heil in.
Maar lijnvoering is volgens mij een ander topic, dit is alleen nieuwe stations.
Maar laat ik ook 2 'nieuwe' stations voorstellen die bestaande stations kunnen vervangen (verplaatste stations dus):
Arnhem Presikhaaf
Ter hoogte van het Lange Water (direct naast de HAN-campus) ter vervanging van het oude. Dit station kan dan 1 eilandperron en 1 zijperron krijgen, waarbij het middelste spoor als keerspoor kan dienen voor een trein die anders op Arnhem Centraal moet keren. Dit kan dan ook de spitsdrukte verlichten.
Lochem
Ter hoogte van de N332, zodat buslijn 56 overstap kan bieden op de trein en Laren en Barchem-Borculo verbinding met dit station krijgen.
Maar lijnvoering is volgens mij een ander topic, dit is alleen nieuwe stations.
Maar laat ik ook 2 'nieuwe' stations voorstellen die bestaande stations kunnen vervangen (verplaatste stations dus):
Arnhem Presikhaaf
Ter hoogte van het Lange Water (direct naast de HAN-campus) ter vervanging van het oude. Dit station kan dan 1 eilandperron en 1 zijperron krijgen, waarbij het middelste spoor als keerspoor kan dienen voor een trein die anders op Arnhem Centraal moet keren. Dit kan dan ook de spitsdrukte verlichten.
Lochem
Ter hoogte van de N332, zodat buslijn 56 overstap kan bieden op de trein en Laren en Barchem-Borculo verbinding met dit station krijgen.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
lijntaxi schreef:Waarom moet iedereen zo nodig naar Amsterdam met een rechtstreekse trein?
Gewoon de verbinding Maastricht - Groningen weer in ere herstellen. En dan op knooppuntstations en/of de huidige (intercity)stations stoppen.
De trein zal dan vertrekken vanaf station Maastricht en daarna de volgende stations aan doen: Sittard, Roermond, Venlo, Blerick, Venray, Boxmeer,
Nijmegen Heyendaal, Nijmegen Centraal, Arnnhem, Dieren, Zutphen, Deventer, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Assen, Groningen.
:')lijntaxi schreef:Blerick
:') :')lijntaxi schreef:Hoogeveen
Ik zie best wel heil in een snelle verbinding die niet door Utrecht komt; ook op zo'n verbinding kun je best meerdere vervoersstromen bedienen. Een IC Maastricht-Nijmegen is meer dan welkom in ieder geval. :Y Qua lijnvoering zou ik in ieder geval kijken naar: waar reizen veel mensen met de stoptrein van begin- tot eindpunt? Op dergelijke verbindingen kunnen snellere treinen gewenst zijn. Roermond-Nijmegen is daar zeker één van. (Maar dat moet je per geval bekijken: Kampen-Zwolle lijkt me er bijvoorbeeld niet één van. )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten