Stilletjes over de Veluwe (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Stilletjes over de Veluwe (10 foto's)

Bericht door Milco »

Gisteren reisde ik weer eens over de Veluwe op jacht naar de kleine BYD'tjes, die ik nog maar amper op de foto had. Daar kwam verandering in en zodoende reisde ik als eerste per trein naar Barneveld. Aldaar was ik helaas te laat voor lijn 110, maar ik kon wel de Keolis 2413 op de foto zetten die hier als lijn 103 vanuit Apeldoorn komt aangereden op de Burgemeester Kuntzelaan in Barneveld:
AfbeeldingIMG_5578 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Barneveld reisde ik door en wel naar Otterlo. Aldaar kwam ik met lijn 105 wat te vroeg aan waardoor ik nog mooi een plekje kon zoeken voor een foto. Die vond ik even verderop langs de Harskamperweg en nadat ik daar de bewuste lijn 105 nog op de foto zette, kon ik de kleine 2406 op de foto zetten als lijn 106 naar De Hoge Veluwe:
AfbeeldingIMG_5605 by Milco Oudeboon, on Flickr

In Otterlo liep ik vervolgens even terug om de volgende lijn 105 af te wachten en dat deed ik op de Barneveldseweg. Na even wachten en - uiteraard - wat testplaatjes zonder bus, kon ik de Keolis 2150 utieindelijk op de foto zetten die hier onderweg is naar Arnhem:
AfbeeldingIMG_5632 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Otterlo reisde ik door en wel naar Hoenderloo. Aldaar kon ik na even wachten en een foto die de mist in ging door een tegenbus alsnog een leuke foto maken van lijn 108 en dat lukte op de Brouwersweg, alwaar de Keolis 2051 onderweg is naar station Ede-Wageningen:
AfbeeldingIMG_5689 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Hoenderloo reisde ik door met lijn 108 en wel naar Apeldoorn. Tijdens het wandelen voor de overstap op lijn 15 bleef ik nog even wat bussen afwachten in de Kanaalstraat, zoals deze comfortabele 2308 die hier als lijn C2 onderweg is naar Arnhem:
AfbeeldingIMG_5709 by Milco Oudeboon, on Flickr

Uiteraard kun je er ook voor kiezen om met lijn 43 naar Arnhem te reizen, maar deze rit duurt dan wel flink langer. Nu is dat nog niet zo heel erg zou je denken, maar wel als deze plankenbus uit Haaglanden aan komt kachelen. Auw! Ik hoefde gelukkig niet mee en zette deze 6732 enkel op de foto in Apeldoorn:
AfbeeldingIMG_5726 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Apeldoorn reisde ik vervolgens met lijn 15 verder naar Twello. Na aldaar eventjes te hebben gewacht en wat heen en weer te hebben gelopen kon ik weer een kleintje op de foto zetten en dat werd ditmaal de Keolis 2412 die hier onderweg is als lijn 170 vanuit ’t Harde:
AfbeeldingIMG_5772 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Twello reisde ik vervolgens door en wel met lijn 170. Ik stapte uit in Terwolde om aldaar de tegenbus af te wachten. Na wat zoekwerk vond ik een leuk plaatje en na nog even wachten, wat gelukkig geen straf was in het zonnetje, kon ik de Keolis 2402 op de foto zetten op de Twelloseweg in Terwolde:
AfbeeldingIMG_5813 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Terwolde zou ik met lijn 170 doorreizen naar Nijbroek, maar aangezien het nog even duurde voordat de bus zou komen, het lekker weer was en ik toch altijd stevig doorloop, besloot ik al snel aan de wandeling te beginnen. Na bijna een uur lopen was ik bijna in Nijbroek maar nog altijd keurig op tijd voordat de bus er was. Een leuk plekje vond ik op de Middendijk en tussen de bomen kon ik de Keolis 2405 keurig op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_5833 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Nijbroek reisde ik vervolgens met lijn 170 door naar Epe. Aldaar maakte ik nog wat plaatjes van het reguliere, grote spul zoals de Keolis 2119 die ik hier fotografeerde op de Hoofdstraat op een korte rit op lijn 202:
AfbeeldingIMG_5852 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik naar de IJsselbrug, om na wat niet noemenswaardige plaatjes naar Nunspeet te reizen om wat te eten. Daarna reisde ik via Harderwijk en Zeewolde weer naar huis. :)

Bedankt weer voor het kijken. Deze en meer foto’s zal ik binnenkort uploaden op mijn website! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Stilletjes over de Veluwe (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Mooie plaatjes :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kalil Nieuw
Contacteer:

Bericht door Kalil Nieuw »

Prachtige foto's. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Mooie foto's
Plaats reactie